Witam kolegów. Wczoraj niestety straciłem swój jedyny komplet kluczyków do samochodu.. w sumie to nie wiadomo, czy je zgubiłem, czy zostały ukradzione, ale mniejsza z tym.
mam ptanie, co robić?
starac się jakoś dorobić te klucze, czy może bardziej opłaca się kupic jakieś uzywane kluczyki, immo i bębenki do drzwi? Jak w takiej sytuacji wygląda sprawa z zaprogramowaniem pilota od centralnego zamka?
Prosze Wasz o pomoc, gdzyż sytuacja wydaje się być nieciekawa:/
Ps. samochod to vw polo 1.4 16v, 75hp , 2000r , + fabryczny centralny na pilota
Faktycznie sytuacja cienka tym bardziej że nie wiesz czy ktoś się nie zaopiekuje samochodem jak zostawisz z tym zamkiem i dorobisz nowe kluczyki. Poza tym jak ci ukradną autko a masz je ubezpieczone od kradzieży to może być problem z wypłatą ubezpieczenia. Słyszałem sytuacje gdzie właściciel miał jeden kluczyk oryginalny, jeden dorobiony i nie zgłosił tego do ubezpieczyciela (co ciekawe dorobienie kluczyka stwierdzili organoleptycznie po jakimś zadrapaniach na kluczyku :roll:) po kradzieży bujał się z tematem kilka ładnych miesięcy. Ja bym chyba wolał zmienić zamki i nowe imo lub jak się da to przeprogramować stare.
Programowanie kluczyka jest kwestia jesli zalezy gdzie jeszcze jakis 200zł ale ja na twoim miejscu wymieniłbym kluczyki i zamki lepiej dmuchać na zimne po co robić komus okazje
no i tak prawdopodobnie będzie najrozsądniej... a orientuje się ktoś czy gdybym kupił stacyjkę razem z immo i kluczykami, to musiałbym potem przeprogramowywać kompa pod nowe immo?
A odnoście dorabiania kluczyków, to zgubiony komplet był moim jedynym, więc chyba jedynie jakoś z VINu mogli by mi dorobić kluczyki..
I jeszcze jedno pytanie mam. Czy immo w polówkach 6n2 jest w jakiś sposób zgrane z komputerem lub zegarami ? tzn, czy gdzybym wymienił stacyjkę na nową z inno, to musiałbym tez wymieniac lub przeprogramowywać kompa i zegary?
ja ostatnio dorabiałen nowe orginalne klucze koszt człego klucza bo mój składał sie z 2 części czyli grot z immo + kompyter od centralnego zmeczka w granicach 470 zł i dodatkowo programowanie 220 w salonie serwisowym vw czyli sztuka 690zł
immo w tych polówkach jest zintegrowany z komputerem silnika i z zegarami. jest w tzw 3 miejscach (no i oczywiście jeszcze transponder w kluczyku). Teraz musisz, jechać do kogoś kto Ci dorobi sam grot, następnie udać sie do elektronika samochodowego w celu zaprogramowaniu transpondera w kluczyku. I to by było na tyle koszt zaprogramowania okolo 200zl