Stożek

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
rafu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 25 wrz 2009, 16:43

Stożek

Post autor: rafu »

Witajcie.

Mam w swoim polo taki filtr jak na zdjęciach. Chciałem go wyczyścić, ale nie wiem jak się do niego dobrać. Trzeba go całego zdemontować (zdjąć opaskę zaciskową i zdjąć z rury powietrznej), czy może zdejmuje się tylko górę a potem samą tą gąbkę?
Może ktoś wie?

Dzięki!

Obrazek
Obrazek
Obrazek
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote="rafu"] Chciałem go wyczyścić, ale nie wiem jak się do niego dobrać. Trzeba go całego zdemontować (zdjąć opaskę zaciskową i zdjąć z rury powietrznej)[/quote]
Sam sobie odpowiedziałeś.
Awatar użytkownika
rafu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 25 wrz 2009, 16:43

Post autor: rafu »

Tego się obawiałem. Dzięki Dziadek13.
Po odczepieniu filtra jego się jakoś rozbiera, żeby zdjąć tą "gąbkę" ?

A może możesz jeszcze pomóc mi zinterpretować instrukcję?? :>
Chodzi mi o punkt 3.
Bo rozumiem, że mam go lekko przeczyścić ze śmieci (1), potem namoczyć ze szpraja (mam zestaw szpraj do czyszczenia i szpraj-olej) i dać filtrowi nasiąknąć (2), ale co to jest ta trójka? A może punkty 2 i 3 to są alternatywy jak pkt. 7 i 8 - w zależności czym się dysponuje?
Generalnie dalej już rozumiem - wypłukać filtr od środka (5), wysuszyć (6), naolejować (7)

Obrazek
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

filtr obracaj w płytkiej tacy w czystym płynie aż brud wyjdzie od środka max 5 min.
No ale ten filtr będzie z tydzień schnął jeszcze mówisz o jakiejś gombce.
[quote="rafu"]Po odczepieniu filtra jego się jakoś rozbiera, żeby zdjąć tą "gąbkę" ?[/quote]
Nie znam wszystkich stożków,ale moim zdaniem lepiej kupić nowy.A tak nawiasem to tak zabudowany stożek będzie zasysał gorące powietrze z komory silnika a to nie dobrze na gorącym silniku temperatura zasysanego powietrza będzie za wysoka i zawierać będzie mało tlenu spalanie wzrośnie zrobi sie mół no choć 1.4,16V,w sumie powinien inaczej być zabudowany.
Przynajmniej tak
http://www.youtube.com/watch?v=5qcDGsvk ... re=related
musi zasysać zimne.
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

Dziadek prawde rzecze, kup dolot i zamontuj stożek z boku na przedzie z tyłu lampy po stronie pasażera. coś jak u mnie (chociaż MBSZ nie jest to też najlepsze miejsce) Obrazek
h
hafranek
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 29 lip 2009, 19:37

Post autor: hafranek »

[quote="Dziadek13"]No ale ten filtr będzie z tydzień schnął jeszcze mówisz o jakiejś gombce.[/quote]

Albo mozesz szybko wysuszyc gąbkę w mikrofali.
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

przecież stożek jeśli nie kupujesz K&N kosztuje tyle co normalny filtr, opłaca się w ogóle bawić w pranie i zastanawianie się czy będzie spełniał swoje zadanie? nie wydaje mi się.
Awatar użytkownika
rafu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 25 wrz 2009, 16:43

Post autor: rafu »

[quote="Dziadek13"]No ale ten filtr będzie z tydzień schnął jeszcze mówisz o jakiejś gombce.[/quote]
Pisząc "gąbka" miałem na myśli właśnie sam filtr, nie gąbka dosłownie.

[quote="suff"]jeśli nie kupujesz K&N[/quote]
jest to K&N

[quote="Dziadek13"]tak nawiasem to tak zabudowany stożek będzie zasysał gorące powietrze z komory silnika a to nie dobrze na gorącym silniku temperatura zasysanego powietrza będzie za wysoka i zawierać będzie mało tlenu spalanie wzrośnie[/quote]
Bardzo konkretny wpływ na spalanie może to mieć?


Dzięki wszystkim!!
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

rafu, a próbowałeś jeździć ze zwykłym filtrem, aby porównać czy ten stożek coś w ogóle daje?
Awatar użytkownika
rafu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 25 wrz 2009, 16:43

Post autor: rafu »

dumle
no właśnie dziś przypomniałem sobie, że mam znajomego, który jest mechanikiem... :rotfl:
powiedział, że faktycznie stożek jest założony bez sensu, a pomijając już ten fakt, poprostu doradził, żebym wrócił do oryginału. tak też chyba zrobie, bo 9L/100 to jednak trochę dużo
Awatar użytkownika
DanielJar
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 471
Rejestracja: 31 lip 2009, 14:49
Lokalizacja: Jarosław | Rzeszów

Post autor: DanielJar »

[quote="rafu"]bo 9L/100 to jednak trochę dużo[/quote]

mi tyle pali normalnie, a mam 1.4 8V a nie 16v jak Ty
Awatar użytkownika
rafu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 25 wrz 2009, 16:43

Post autor: rafu »

DanielJar no ponoć Polo to nie są najoszczędniejsze auta na świecie hehe
Awatar użytkownika
DanielJar
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 471
Rejestracja: 31 lip 2009, 14:49
Lokalizacja: Jarosław | Rzeszów

Post autor: DanielJar »

w jaki sposób podczepić dolot pod starą obudowę filtra? filtr wywalić?
Awatar użytkownika
rafu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 25 wrz 2009, 16:43

Post autor: rafu »

Szukam tej obudowy filtra powietrza. Na allegro widziałem dwa, ale nie wiem który będzie lepszy.
Zarejestrowałem się do ETKI, ale ta coś nie domaga. Może komuś działa?

Obrazek
http://www.allegro.pl/item1044980073_vw ... a_070.html
Obrazek
http://www.allegro.pl/item1036752039_fi ... 9611n.html

Ten drugi jest opisany, że do VW Polo 1.6 GT 6N 95, ja mam 1.4 16V 6N '96 100KM, więc może ten będzie lepszy??
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Ten dolny nie podejdzie tylko ten górny na nim pisze że do 1.4/16V a taki posiadasz z resztą @suff posty wyżej pokazał wnętrze komory silnika pod ozdobną maskownicą masz ten do 1.4/16V
http://www.allegro.pl/item1025607815_ob ... 4_16v.html
http://www.allegro.pl/item1021415136_vw ... etrza.html
http://www.allegro.pl/item1044464613_vw ... etrza.html
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”