[6n2] Żaden mechanik nie wie co jest!!!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mariusz86
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:31

[6n2] Żaden mechanik nie wie co jest!!!

Post autor: mariusz86 »

Witam

zacznę od tego że mam dwa problemy..
Pierwszy

To że prawdopodobnie uszkodzony mam przegub tylko nie jestem do tego w 100 procentach przekonany i nie wiem z której strony i czy zewnętrzny czy wewnętrzny (JAK TO SPRAWDZIĆ KTÓRY) a wydaje mnie się tak ponieważ słychać ewidentny dźwięk uszkodzonego przegubu tylko że ten dźwięk wydobywa sie podczas delikatnego dodawania gazu na 4 i 5 biegu i tylko na nich na mniejszych biegach nic takiego nie słychać i co dziwne nie podczas skręcania czy jazdy w lewo lub w prawo tylko na wprost..zastanawia mnie tylko czy to nie od luzu na pół osi bo taki też mam...

Drugi

to że podczas jazdy na wprost i w lewo powyżej ok 70kmh słychać dziwne buczenie(wycie ) i nie jest to raczej łożysko bo to inny dźwięk,dźwięku tego nie słychać(ustaje) podczas jazdy w prawo...już sam nie wiem co to może być,myślałem o tarczach hamulcowych ale nie wiem czy to od nich


Może macie jakieś pomysły co to lub w jaki sposób zdiagnozować co się dzieje..dodam tylko że ruszałem w kanale prawą półosią i czuć delikatny luz na niej

Będę wdzięczny za jakiekolwiek porady bo już jestem bezradny
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

przegob to terkotanie przy skrecie zazwyczaj, lozysko to buczenie, mialem takie objawy jak ty z lozyskiem, wymiana pomogla
a jezeli chodzi o ten luz to ruszales kolem jak przod byl w gorze i samochod byl na biegu, czy lapales za połoś?

i chyba juz pora zmienic mechanika
m
mariusz86
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:31

Post autor: mariusz86 »

tylko że jeśli chodzi o łożysko to chyba powinno coraz to gorzej buczeć??a u mnie jest cały czas tak samo i nie jest to głośne byczenie jak np u moego kolegi (który ma uszk łożysko w Golfie 2 z tyłu)
ruszalem tylko pół osią nie podnosiłem samochodu...to teraz tak zrobie ale czego mam się spodziewać??jakiś luzów??
v
volks85
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 08 lip 2009, 11:19
Kontakt:

Post autor: volks85 »

problem 2-gi:
pytanie czy zmieniałeś ostatnio opony z zimowych na letnie? jeśli tak to problem może tkwić w oponach, wystarczy lekkie odkształcenie i słychać wycie od kół, miałem tak w polo, przednia prawa opona była odkształcona na wewnętrznej krawędzi im szybciej jechałem tym mocniej wyło, zajrzyj do wulkanizatora niech "wymaca" opony :-D
m
mariusz86
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:31

Post autor: mariusz86 »

no zmnieniałem ale dwa razy komplety bo najpierw zmienilem to mi obieralo (195/50) a wycie tez bylo i teraz zmienilem na 195/45 i to buczenie tez wystepuje :( a jak mozna by bylo samemu sprawdzic te opony??
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

nie wiem jakiego rodzaju to twoje buczenie ale u mnie to samo, przy szerokich oponkach 195 huczy od 70-80 kmh
Pewnie to kwestia kiepskiego wyciszenia w polo.
civic r18a2/407 1,6 HDi
m
mariusz86
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:31

Post autor: mariusz86 »

tylko że u mnie już powyżej 100 km/h tego n ie słychać

a może ktoś potrafi odpowiedzieć na moje pierwsze pytanie?
v
volks85
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 08 lip 2009, 11:19
Kontakt:

Post autor: volks85 »

[quote=""mariusz86""]a jak mozna by bylo samemu sprawdzic te opony??[/quote]

podnosisz auto, przykładasz rękę (nakładasz na oponę) do krawędzi opony i kręcisz kołem i jak poczujesz nierówność to w tym jest problem.
Jeśli masz opony o takim rozmiarze to problem może wynikać z rozmiaru do polo powinny być koła o rozmiarze do 185
choć fakt, że wejdą większe ale nie w tym rzecz
m
mariusz86
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:31

Post autor: mariusz86 »

Dzisiaj podniosłem auto do góry i na prawym kole ruszając go na lewo i prawo na wrzuconym biegu słychać takie dziwne trekotanie jakby przebiegające przez całą półoś...

jak wszedłem pod auto a kolega kręcił kołem to dostrzegłem że ten dźwiek dobiega z miejsca które zaznaczyłem na zdjęciu:
http://yfrog.com/3zdsc00194mj

a jeśli chodzi o opony to nie sprawdzałem jeszcze ale zrobie to przy najbliższej okazji a co do rozmairu to mogą być 185/55 R14 albo 195/45 R15 tak jest na klapce od wlewu paliwa napisane więc mam odpowiednie
v
volks85
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 08 lip 2009, 11:19
Kontakt:

Post autor: volks85 »

zgadza się tylko fakt jest taki, że im szerszy laczek, tym głośniej w środku...
zdjęcie sprawdzę potem, w pracy nie mam zdjęć... :(
Awatar użytkownika
komand19
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 31 gru 2008, 18:52
Lokalizacja: Brodnica Górna

Post autor: komand19 »

Po pierwsze musiałbys sprawdzić czy nie masz za mało oleju w skrzyni. Po drugie skoro dźwięk wydobywa się z miejsca które zaznaczyłeś na zdjęciu to najlepiej gdybyć zdjął przegub wewnętrzny i przyjrzał się łozyskom czy przypadkiem nie ma dużych luzów albo czy nie brakuje kulki w łożysku.
Kiedys miałem podobny problem z prawej strony i okazało się że łozysko, niedawno z lewej a okazało sie ze wystarczyło ustawić poprawnie zbieżność - opony mam 185/55 R14
Obrazek
m
mariusz86
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:31

Post autor: mariusz86 »

no właśnie olej dolewałem jakieś 3 miesiące temu...a to miejsce które zaznaczyłem to co to jest??? Tam w środku jest jakieś łożysko czy coś??
ja miałem ustawianą zbieżność jakiś czas temu i też zastanawia mnie to czy np od żle ustawionej zbieżności tak może się dziać i dlaczego???
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

tak ogólnie to miejsce, które zaznaczyłeś są to wałki kołnierzowe wychodzące z mechanizmu różnicowego, może jednak tam się Tobie coś posypało, pasowałoby to obejrzeć
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
komand19
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 31 gru 2008, 18:52
Lokalizacja: Brodnica Górna

Post autor: komand19 »

Ja również byłbym za tym abyś najpierw sprawdził wałek kołnierzowy wychodzący ze skrzyni od strony której dochodzą niepokojące dźwięki. Roboty nie masz dużo bo wystarczy ściągnąć przegub i już powinieneś widzieć co i jak wygląda w środku.
Obrazek
m
mariusz86
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:31

Post autor: mariusz86 »

ale jak zdjąć ten przegub??
I czego się spodziewać w środku jak powinno wyglądać to w środku..a te wałki da się w ogole jakoś wymienić i do czego służą :eek:
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”