Jak to podłączyć?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
lufa
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 11 wrz 2009, 20:46
Lokalizacja: Warszawa

Jak to podłączyć?

Post autor: lufa »

Powitać.
Kupiłem właśnie takie coś: http://www.allegro.pl/item1036900865_kl ... g_akc.html, w miejsce standardowego klaksonu ale nie wiem jak to popodłączać. Technicznie mam koncepcję jak je przykręcić ale jest jakiś przekaźnik i info że trzeba go użyć w starszych instalacjach. Ma ktoś jakiś pomysł jak to podpiąć elektrycznie?
Pozdrawiam!
Paweł
Awatar użytkownika
BzyQ
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 31 maja 2009, 22:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BzyQ »

no przecież klakson też działa na przekaźniku, więc podepnij po prostu zamiast klaksonu i jak na schemacie równolegle żeby oba miały napięcie 12V.
było VW Polo 86C2F 1.3 55km
jest Peugeot 309 XL 1.4 67km
jest Peugeot 309 Graffic 60km
Awatar użytkownika
lufa
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 11 wrz 2009, 20:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lufa »

Tzn. odpiąć oryginalny klakson i rozdwoić kable na dwa plusy i dwa minusy, podłączyć nowe klaksony i przymocować je w miejsce starego? A co z tym przekaźnikiem dołączonym do klaksonów?
Pozdrawiam!
Paweł
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

lufa pisze:Tzn. odpiąć oryginalny klakson i rozdwoić kable na dwa plusy i dwa minusy, podłączyć nowe klaksony i przymocować je w miejsce starego? A co z tym przekaźnikiem dołączonym do klaksonów?
A czytaleś co jest napisane na aukcji?
Podłączenie elektryczne często ogranicza się do wpięcia zasilania kompresora zamiast fabrycznego klaksonu. Czasami jednak istnieje konieczność podłączenia zasilania przez załączony w zestawie przekaźnik. Powinno się skorzystać z niego w przypadku starszych instalacji samochodowych, gdy zasilanie fabrycznego klaksonu doprowadzono cienkimi przewodami lub gdy bezpiecznik zasilania sygnału jest za słaby. Generalnie zalecamy montaż w wykwalifikowanym warsztacie elektryki samochodowej.
Wiec calość może chodzić bez przekaźników, choć zalecane jest aby były.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
l
leszek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:19
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: leszek »

A od kiedy sygnał w Poli jest na przekaźniku , światła nie mają przekaźników! a co dopiero sygnał radzę zapoznać się ze schematem i paradoksalnie dlatego że instalka jest bez przekaźników to klakson jest lichy.
Druga sprawa wkurza mnie ta górnolotna terminologia na alledrogo 'piezoelektryczne' 'kompresor'
to są dwa elektromagnetyczne trąbiki jeden niski drugi wysoki i ende.
Jeśli przekaźnik jest dobrej jakości to założyłbym go wtedy cały prąd zasilania trąbików przejmie przekaźnik a przycisk na kieroku będzie tylko sterował przekaźnikiem podłączyłbym to tak;

Przewody które są podpięte do fabrycznego sygnału podpiąłbym pod zaciski '85' i '86' na przekaźniku.
Od plusa akku przez nakablowy bezpiecznik puściłbym kabel 1,5 mm2 do zacisku '30' przekaźnika
Od zacisków '87' na przekaźniku puściłbym kable do zacisków na sygnałach pod pozostałe zaciski na sygnałach podpiąć masę i wsio.
Obrazek
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

A jaki jest w ogóle cel zakładani takich dziwadeł? Jeśli dźwięk jest dziwny i przypomina jakieś dziwactwa to może kiedyś polecieć dowód lub przeglądu nie dostaniesz. Co do przekaźnika to nie ma sensu dla tak małego obciążenia i najprościej podłączyć to zamiast oryginału.
Awatar użytkownika
BzyQ
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 31 maja 2009, 22:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BzyQ »

zapoznałem się ze schematem, sygnał dźwiękowy jest na przekaźniku J4, ostanio robiłem totalny przegląd elektryki bo mechece poprzedniemu właścicielowi tak podpieły alarm że rozładowywał akumlator nawet po jego odpięciu
było VW Polo 86C2F 1.3 55km
jest Peugeot 309 XL 1.4 67km
jest Peugeot 309 Graffic 60km
l
leszek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:19
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: leszek »

Polo Derby po 82 roku miały dwa sygnały i one miały przekaźnik , pozostałe i później wyprodukowane miały jeden sygnał zasilany wprost z włącznika na kierownicy.
Pobór prądu jednego sygnału to około 4 ampery razy 2 daje 8 amper nie wiem czy ten mały włączniczek w kierownicy był obliczony na takie obciążenie?
Obrazek
Awatar użytkownika
BzyQ
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 31 maja 2009, 22:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BzyQ »

no to widać mam popie.. w instalacji bardziej niż myślałem, zwracam honor :grin:

jest to trochę problematyczne, kable są małej średnicy, raz miałem problem z tym włącznikiem w kierownicy przy skręcaniu mi sam trąbił, a propo instalacji skąd idzie zasilanie tylniej wycieraczki bo na kostce w klapie nie mam napięcia wogóle ?
było VW Polo 86C2F 1.3 55km
jest Peugeot 309 XL 1.4 67km
jest Peugeot 309 Graffic 60km
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”