lakierowanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

Post autor: MATIS »

jackdaniel1125
No ladnie wyszlo:) :oki:
napisz cos wiecej
Co robiles pokolei jaki podklad, jaki lakier, klar, papier itp
I jak to finansowo wyszlo i czasowo
Awatar użytkownika
jackdaniel1125
Początkujący
Początkujący
Posty: 168
Rejestracja: 30 maja 2009, 8:43
Lokalizacja: Olszyny/Szczytno
Kontakt:

Post autor: jackdaniel1125 »

Nazw materiałów nie znam bo nie przywiązuje do tego znacznej uwagi.
1.szlifowanie rdzy
2.odrdzewianie środkiem na bazie kwasu (fosol)
3.podkład
4.szpachel
5.podkład
7.baza perłowa
8.klar
9.papier wodny 2000
10.polerka mechaniczna z pastą automax
Finansowo: podkład dawałem szary dla tego że lepiej mi się kładzie baze w warunkach garażowych
tania baza kosztuje u mnie 160-180zł(perła)
klar można już kupić za 80zł(taki był właśnie kładziony) ale są też po 180zł
reszty materiałów nie pisze bo szkoda czasu: http://uslugi.nie-spamuj.eu :)
Ogólnie rzecz ujmując jest to 5 auto które lakierowałem.6 stoi w garażu i dosycha
Ostatnio zmieniony 06 maja 2014, 13:57 przez jackdaniel1125, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam sterownik do polo 1.3AAV cena 50ziko + wysyłka
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Właśnie cały czas zastanawia mnie kolejność podkład-szpachel.
Właściwie każdy mówi, że szpachli nie dajemy na podkład :niewiem:
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
BuBu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 14 lis 2008, 16:49
Lokalizacja: Katowice

Post autor: BuBu »

A dlaczego nie można dać szpachli na podkład?? Czyli jak mamy goła blachę z jakimiś drobnymi nierównościami związanymi np tzw. wżerami z rudej na to damy szpachle i zaczniemy szlifować ja na mokro to nasza robota pójdzie na marne. Szpachla pije wode. Wszelkie obróbki szpachlówki powinny odbywać sie na sucho. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie aby na goła blachę gdzie jest ruda dać podkład.
Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

Post autor: MATIS »

zgadzam sie z kolegaBuBu

powiedz mi ile razy kladles baze??
czy przed polozeniem podkladu szlifowales tylko te zardzewiale miejsca??
czy podklad kladles na stary lakier??
I czy klar kladzie sie na mokra baze czy na sucha??chyba na mokra tak??
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

MATIS
[quote="MATIS"]powiedz mi ile razy kladles baze??[/quote] -zależy jaką bazą się lakieruje. woda- vs+ 1 i 1/3 ; rozpuszczalnik- do pokrycia + odkurz
[quote="MATIS"]I czy klar kladzie sie na mokra baze czy na sucha??chyba na mokra tak??[/quote] - nie. baza musi być sucha, nokra baza= odparzenia i/lub plamy
Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

Post autor: MATIS »

jacol
o co chodzi z ta baza? bo nie jestem w temacie
Awatar użytkownika
BuBu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 14 lis 2008, 16:49
Lokalizacja: Katowice

Post autor: BuBu »

[quote="MATIS"]powiedz mi ile razy kladles baze??[/quote]
To chyba raczej według zaleceń producenta jak również krycia farby
[quote="MATIS"]czy przed polozeniem podkladu szlifowales tylko te zardzewiale miejsca??[/quote]
jeśli kładziesz podkład na miejsca gdzie znajduje się ruda i chcesz to miejsce zabezpieczyć to tak w sposób który był w przednich postach
[quote="MATIS"]czy podklad kladles na stary lakier??[/quote]
Nie musisz kłaść podkładu na cały element jeśli tego nie wymaga wyjątkiem są specjalne kolory w których trzeba zastosować tzw odcień szarość
[quote="MATIS"]I czy klar kladzie sie na mokra baze czy na sucha??chyba na mokra tak??[/quote]
Klar kładzie się na suchą bazę lecz nie może ona być zbyt sucha lub zbyt mokra w przypadku lakierów nitro rozcieńczalniach trwa to naprawdę szybko w odpowiedniej temp. i wilgotności
Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

Post autor: MATIS »

BuBu
czyli moge polozyc podklad na stary lakier?? potem szpachla gdzie trzeba i jeszcze raz podklad w te miejsca??
Awatar użytkownika
BuBu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 14 lis 2008, 16:49
Lokalizacja: Katowice

Post autor: BuBu »

MATIS
Nie musisz podkładowac całych elementów pod szpachle, tam gdzie ruda najlepiej zabezpieczyć podkładem pod szpachle, jak masz coś do szpachlowania wystarczy zmatować stary lakier i szpachlować
Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

Post autor: MATIS »

czyli najpierw szlifuje ruda potem szpachla, podklad,podklad na calosc, baza na calosc (tylko ile warstw??) na koncu klar
a po klarze trzeba szlifowac czy wystarczy tylko polerka????
Awatar użytkownika
BuBu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 14 lis 2008, 16:49
Lokalizacja: Katowice

Post autor: BuBu »

MATIS
czyścisz rudą nakładasz podkład potem szpachlujesz, potem podkład nakładasz bazę potem klar, wszystko zależy jak pomalujesz niekiedy nie trzeba polerować ale w warunkach garażowych raczej nikle szanse
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

MATIS
[quote="MATIS"]jacol
o co chodzi z ta baza? bo nie jestem w temacie[/quote]
...zadaj konkretne pytanie...
...wszyscy tu ładnie piszą co i jak trzeba zrobić... tak, pięknie... od siebie dodam tylko: technologia naprawy (sposób) zależy od tego, jakich się materiałów do tego używa. jedni na początku rdzę przykrywają podkładem, inni żywicą, jeszcze inni stosują hamulce... co najlepsze? - nic! i tak niebawem wyjdzie na wierzch- kwestia czasu. moim zdaniem (zresztą tak robie) żywica płynna + mata szklana ... jeśli widać rdzę na zewnątrz, to od środka jest o wiele gorzej...
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

BuBu
[quote="BuBu"]Nie musisz kłaść podkładu na cały element jeśli tego nie wymaga[/quote]
...z tym się zgadzam
[quote="BuBu"]wyjątkiem są specjalne kolory w których trzeba zastosować tzw odcień szarość[/quote]
...ale to ?? każda firma zaleca "odcienie szarości" tzw "VS" , ale vs'a również można położyć tylko ! aby przykryć podkład (uzyskać tło) . nie jest wymagane, a nawet nie zaleca się, kłaść tło, na miejsca, które tego nie wymagają. "odcień szarości" ma tylko i wyłącznie za zadanie pomóc nam uzyskać dany kolor.
[quote="BuBu"]Klar kładzie się na suchą bazę lecz nie może ona być zbyt sucha lub zbyt mokra[/quote]
generalnie, można lakier na bazę kłaść nawet po 24h bez problemu (aczkolwiek nie jest to zalecane)... jeśli później lakier odchodzi od bazy (a zdarza się to) to jest to wina źle położonej ostatniej warstwy (tzw odkurz)
Awatar użytkownika
BuBu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 14 lis 2008, 16:49
Lokalizacja: Katowice

Post autor: BuBu »

jacol
bardziej chodzilo mi po podkład 2k VS nie o baze wiadomo na naprawiane miejsce
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”