[9n] ginące zasilanie i inne cuda

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
przemek.gd
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 21 mar 2010, 20:31

[9n] ginące zasilanie i inne cuda

Post autor: przemek.gd »

Witam. Problem polega na tym ze ginie zasilanie, ale od początku:
Po około 2 tygodniach wróciłem do domu i odpaliłem połówkę bez żadnych problemów, nic nadzwyczajnego się nie działo.
Była strasznie okurzona to wylałem jej na dach i przednia szybę około 10 litrów wody, i wtedy się zaczęło.
Nagle w aucie zgasły zegary i nie paliła się żadna kontrolka, choć samochód nadal chodził, climatronic też się wyłączył i zgasło oświetlenie i radio, nie chodziły wycieraczki central i chyba nic w środku.
Zgasiłem go myśląc ze po ponownym odpaleniu polepszy mu się, ale nic nie pomogło a wręcz było gorzej bo wtedy nie mogłem odpalić, rozrusznik kręcił tylko z 2 sekundy i się rozłanczał jakby był wywalony aku.
Odpaliłem go na pych i momentalnie zagadał, po przejechaniu około 500metrow wszystko wróciło do normy.
Ta sytuacja powtórzyła się dzisiaj w delikatnym deszczu, auto zgłupiało, padło wspomaganie kierunki zegary clima, i co dziwne miedzy wskaźnikiem paliwa a temperatura pokazała się dziwna czerwona kontrolka która przedstawia fotel i strzałkę, która sugeruje tak jakby wyprostowanie fotela, pierwszy raz ja zobaczyłem.
Polówka nie odpala a aku jest perfekcja , nie podszedłem tam z kontrolka ani miernikiem także nie wiem jeszcze, co się dzieje i nie podpinałem go pod, kompa ale definitywnie ucieka mi gdzieś zasilanie nie wiem tylko gdzie, jutro będę wałczył
Dodaje ze auto nie było bite i kombinowane, nie dostała się woda do środka ani do kompa silnikowego, POLO 2002 1,9tdi 101km
Polówka jest u mnie od roku i traktowana jest dobrze a odwaliła mi taki numer może ktoś się z spotkał z czymś podobnym???
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Proponuje sprawdzić przewody na aku i styki. Z Twojego postu wynika że nie toleruje wody a jedyne przewody z jakimi woda może mieć styczność po umyciu są w podszybia ale żeby dostać się do niech trzeba odkręcić ściane grodziową i tam będzie taaaka gruba wiązka przwdów. W fabi często lub tam gnić a polo to prawie to samo. Tylko dziwi mnie to dlaczego wszędzie rozłancza prąd.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
p
przemek.gd
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 21 mar 2010, 20:31

Post autor: przemek.gd »

Siemka. Do wszystkiego doszedłem dzień później. Jeden z kolegów na forum napisał o przewodzie miedzy chłodnicą a skrzynią biegów,że lubią się zrywać w 1,4tdi a jednak i 1,9 też tak jest. To przewód służący od wzbudzania alternatora i zarazem ładowania. Te wszystkie Cuda działy się, dlatego ze nie było ładowania, nie pojawiała się kontrolka aku na zegarach, czego nie zauważyłem na samym początku, pod vagiem nic nie wyszło, ale pewien elektryk powiedział żeby wkręcić motor na jakieś 3tys/obrotów i wtedy jest tzw. Pobudzenie ładowania. I zadziałało, zaczął ładować a potem zrobiłem zerwany kabel i sztuka teraz lata jak nowa.
Tak czy inaczej to dziękuję,że jest to forum i mogłem się czegoś z stąd dowiedzieć. :grin:
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”