piasta

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

piasta

Post autor: MATIS »

Witam.
Podczas wymiany felg na letnie, dokrecając śruby poczulem ze jedna z nich obkreca sie.
Wyjolem srube ktora byla uszkodzaona i wymienilem na inna ale stalo sie to samo. pomyslalem ze do gwintu w piascie dostal sie jakis brud albo cos podobnego ale niestey wcale tak niebylo bo sruba ciagle sie obkreca :cry: juz niewiem co mam zrobic.wymieniac cala piaste to bez sensu :( poradzcie cos :banghead:
normalnie zalamka
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Spróbuj poprawić gwint gwintownikiem, nieraz pomoże.
Oprócz tego nic nie przychodzi mi do głowy moze z wyjątkiem wymiany całej piasty.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

Post autor: MATIS »

juz gwintownikiem przejechalem ten gwint i ciagle to samo :oops:
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

MATIS
nie daje teraz głowy ale u mnie w polo ojciec stwierdził piastę do wymiany i mówił ze to jest wymiana całej kolumny
Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

Post autor: MATIS »

moze kupie srube 14 i ten jeden otwor przegwintuje na 14 bo bez sensu zmieniac cala piaste z powodu 1 sruby :-(
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Zostaje Tobie tak jak piszesz albo przegwintwać na wiekszą śrubę albo wymiana piast, bez wyjmowania zwrotnicy się niestety nie obędzie:/
A próbowałeś inną szpilkę wkręcić?
Pozdro.
B
Bodziok2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 08 lis 2009, 10:32
Lokalizacja: Zabrzeg

Post autor: Bodziok2 »

Jest taki zestaw naprawczy niestety dość drogi, ale możesz popytać w warsztatach samochodowych, lub poszukać wypożyczalni ze sprzętem warsztatowym, to masz linka do technologii wykonywania takiej naprawy http://www.4metal.pl/artykuly/helicoil- ... h-gwintow/. W pracy mam coś takiego, tylko nie wiem czy na taki gwint, jutro sprawdzę, jak co to się odezwę, z Chorzowa do Czechowic nie jest tak daleko, a naprawa trwa z 15- 20 minut. Są takie zestawy innych producentów, koszt sprężynki, która jest wkręcana to kilka złotych http://www.allegro.pl/listing/search.ph ... tring=coil, a sam gwintownik kosztuje krocie.
Obrazek
Awatar użytkownika
mocus
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 14 paź 2009, 14:51

Post autor: mocus »

ja wymienialem u siebie obie piasty + lozyska i dalem rade w 1 dzionek z pozadnym imadlem i odrobina pomyslu tyle ze u mnie byla zlamana sruba w jednym kole i objechane losowe gwinty gdyz poprzedni pseudo wlasciciele wkrecili do alumow na sile sruby z innym rodzajem gwintu wiec bezieczenstwo przede wszystkim.... najlepiej wyjac cale mcpersony wtedy robi sie fajnie w imadelku i przydaje sie ktos do pomocy zeby przytrzymac zeby rowno wszystko wchodzilo - jak postanowisz wymienic piaste to kup od razu lozysko bo prawdopodobnie stare sie rozsypie przy wyciskaniu z niego samej piasty :) tu masz moj tutorial jak bys sie zdecydowal to robic - wszystko opisane krok po kroku viewtopic.php?f=12&t=10100
Ostatnio zmieniony 11 maja 2010, 17:50 przez mocus, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

a nie było by lepiej całej kompletnej zwrotnicy kupić po taniu i zmienić całoś
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

Post autor: MATIS »

Dzieki Wam za rady. Pytalem o piaste w sklepie i niestety ciezko to sprowadzic. A gadalem z mechanikiem gadalem o tych zestawach naprawczych i powiedzial ze to sie sprawdza bo stosuje to do zerwanych szpilek w silnikach itp.w metalach miekkich.
Ślusarz odemnie z roboty powiedzial ze najbezpieczniej bedzie przegwintowac na 14x1,5
Gwintowniki mi juz naszykowal teraz tylko kupic taka srube. Śruba 14 w stalowkach przejdzie przez otwor a w alu jeszcze nie mierzylem ale napewno cos sie wymysli w koncu sie pracoalo jako spawacz slusarz ;-)

a tak apropo to ile kosztuje nowa piasta tak mniej wiecej??
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

A nie lepiej kupić w dobrym stanie na szrocie?
Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

Post autor: MATIS »

kolunio21
Te roczniki juz ciezko w dobrym stanie na szrocie spotkac ostatnio objechalem 3 szroty w okolicy i znalazlem 1 polo rozgrabione juz :cry: coraz ciezej o czesci do tych aut. Ostatnio szukalem pompy paliwa i przepustnicy i lipa. Do golfów 1 generacji lawoej znalezc niz do poli moim zdaniem. A pozatym niedawno robilem zawieszenie z przodu i bebny byly w idealnym stanie. powodem zerwania gwintu najprawdopodobniej byla sruba zabezpieczajaca :angry: kiepskij jakosci
Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

Post autor: MATIS »

Apowiedzcie mi bo teraz gwintowalem m12x1,25 bo skok jest 1,25 tak??
to na srube m14 jest skok 1,50 czyli gwintownik M14x1,5
jesli nie to mnie poprawcie
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

MATIS
jak masz tokarza w robocie to mu to zanies, niech rozwierci ten otwor dotoczy naghwintrowana tuleje zatulejuje ten otwor a pozniej obspawa tuleje dla pewnosci.
Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

Post autor: MATIS »

Tokarz jest ale tokarka jest kadlubowa i takich malych czesci nie zapnie w uchwycie. A jak wiem z doswiadczenia ze takie spawanie to przewaznie nie za dobrze wychodzi na materiale :closedeyes:. Nie ma przetopu bo ciezko nagrzac taka drobine i z czasem moze to spekac i nie bylo by za ciekawie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”