[6n2] Pola nie odpala - proszę o sugestie co się mogło stac

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
nimda
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:52

[6n2] Pola nie odpala - proszę o sugestie co się mogło stac

Post autor: nimda »

Wczoraj uruchomiłem samochód normalnie, palił na dotyk, dziś rano zdziwiłem się bo po przekręceniu kluczyka krecił długo i nie chciał zapalić, po kilku razach jak kręciłem rozrusznikiem w końcu odpalił i dojechałem na uczelnie bez problemu (9km). Z uczelni juz niestety nie wróciłem. Co do tego co mogę powiedzieć o aucie to to że do tej pory nie bylo problemów, rozrusznik ładnie kreci i mocno, paliwa mam w baku około 20 litrów, filtry i powietrza i paliwa wymieniane 20 tys. temu. (myślałem nad wymianą teraz) swiece zarowe do tej pory w zimie palily ladnie (zawodzily tylko przy słabym akumulatorze przy -20 ale po podładowaniu aku paliły od razu) Co do zmian jakie zaobserwowałem teraz to to, że po przekręceniu zapłonu kontrolka od świec żarowych nie zapala sie za każdym razem. Kolega podpowiedział mi ze moze to wina paliwa i komputer zgłupiał - ostatnio tankowałem na tesco. Na dniach miałem wymieniać olej w silniki bo zrobiłem juz na nim z 11 tys. Pojawił mi sie tez service oil jakis czas temu ale nie chciało mi sie szukać instrukcji i nie kasowałem tego od kilku tygodni (może to istotne ale wątpię).

Auto z 2000
1.9 SDI 64 koniki
olej mobil 10 w40
paliwo ON z tesco

Prosze pomóżcie i zasugerujcie co to może być bo do tej pory byłem zadowolony z poli a tu taki zonk, dobrze ze nie jechałem dzis do łodzi bo tak pierwotnie miałem w planach bo dopiero bym miał klops. Zaraz jade doleje kolo 30 litrów vervy na orlenie bo moze kolega ma racje i to o paliwo chodzi... jak to nie pomoże to udam sie jutro na komputer ale mimo wszystkko jak ktos sie z czyms takim spotkał to niech cos poradzi, jak macie pytania co do auta to pytajcie, satrałem sie napisac wszystko co uwazałem za istotne.

Bardzo dziękuje za zainteresowanie, spedzony czas na czytaniu i ewentualne porady i sugestie. :hello:

PS. jak ktoś z forumowiczów jest z lublina i ma możliwość za flaszkę podpiąć pod kompa i zczytać wyniki to dajcie znać ;)
Pozdrawiam! :)
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

Przyczyn nieodpalania może być wiele, np. brak napięcia na zaworze odcinającym paliwo, zapowietrzony układ paliwowy, zatkany filtr paliwa. Na początek sprawdź zasilanie tegoż zaworka, napięcie ma być po włączniu zapłonu. Znajduje się on z czoła pompy tuż za rurkami wys. ciśnienia, dochodzi do niego jeden kabelek i jest przykręcony chyba nakrętką M5.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
Awatar użytkownika
nimda
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:52

Post autor: nimda »

to chyba jednak bylo paliwo. zalalem wczoraj vervy 27 litrów i od razu odpalil ladnie bez marudzenia, dzis rano tez spoko i po poludniu po pracy tez ladnie a wiec moral z tej bajki taki zeby stacje tesco sobie odpuscic. Dziekuje kolego Stanley za sugestie i zainteresowanie moim problemem, jak by sie cos dzialo niepokojacego to sie odezwe.

PS. mechanik polecil mi zeby wlac cos na przeczyszczenie wtrysków czy czegos skoro to najprawdopodobnie zle paliwo bylo, co polecacie do diesla?
Pozdrawiam! :)
M
Mały2601
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 05 lis 2009, 13:00
Lokalizacja: Kraków (okolice)

Post autor: Mały2601 »

mi mechanik na przeczyszczenie silniczka krokowego polecił stację paliw Shell, z wtryskami jest podobnie. Dobre paliwo kilka tankowań i problemy znikają.
Awatar użytkownika
nimda
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:52

Post autor: nimda »

koledzy to jednak nie paliwo dzis znowu mi nie chcial odpalic ale jak bujnalem autem to odpalil. znowu jak by sie kontrolka od swiec nie zapalala jak by ich nie grzalo, kreci a nie odpala... tam są jakies czujniki?? jakies czyszczenie swiec sie robi w dieslu? i mozna je wykrecic o tak o zzwyklym kluczem czy jak to tam jest?
Pozdrawiam! :)
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

[quote=""nimda""]jakies czyszczenie swiec sie robi w dieslu?[/quote]Świec się nie czyści, tylko się wymienia gdy są uszkodzone, to po 1, po 2 świece przy takiej temp. wogóle nie grzeją, bo diesla z bezpośrednim wtryskiem, bez świec odpalisz nawet w zimie, tylko dłużej trzeba go chechłać (to akurat wiem z doświadczenia, a nie z internetu np.). Jak chcesz zeby ci świeczki grzały, zdejmij wtyczkę od czujki temp. płynu i spróbuj odpalać. Zapomniałem zapytać, czy był podłączany komp. może jakieś błędy są.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
Awatar użytkownika
nimda
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:52

Post autor: nimda »

jescze nie bo po niedzieli myslalem, ze problem za mną. W piatek jade wymienic olej, sworzen i mechanik mam popatrzec co z tym odpalaniem. niestety nie ma on kompa i jak nic nie wymysli to bede musial pojechac gdzie indziej. Jak juz sie cos dowiem dam znac.
Pozdrawiam! :)
Awatar użytkownika
d4ri0
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1086
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: d4ri0 »

nimda
dowiedziałeś się czegoś? Ja mam ten sam problem.
[size=12px]http]

[size=12px]viewtopic.php?f=58&t=61866[/url]
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

Odświeżam temat.
U mnie niestety pojawily sie podobne objawy :( Ktos znalazl przyczyne tego problemu ?
Awatar użytkownika
Zoodix
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 484
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:20

Post autor: Zoodix »

http://allegro.pl/stp-30-004-czyszczeni ... 09503.html
może to pomoze niewime na ile% to dziala ale z tego co slyszalem cos tam daje
Awatar użytkownika
krzysiekkrgu
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 20 maja 2010, 16:59
Lokalizacja: Kielcza, woj Opolskie

Post autor: krzysiekkrgu »

Wasze objawy wyglądają mi na:
1. układ paliwowy sie zapowietrza;/ a diesle nie cierpią lewego powietrza bo wtedy skutek jest taki jak mówicie kręci sie kręci ale nic nie pomaga, zobaczcie cały silnik okolice PD i wtrysków czy nie widać gdzieś ropy, czy gdzieś się nie poci czy nie idą bąbelki-cokolwiek, jesli coś bedzie to uszczelnić lub wymienić
2. zapobiegawczo sprawdzenie świec żarowych, najprostszy ale nie dający 100% pewności sposób polega na odkręceniu kabelków od napięcia na świecach(świece pozostają wkręcone) bieżemy jakiś kabelek przytykamy go do "+" na aku i zwieramy z końcówką świecy jesli się iskrzy to świeca dobra jeśli nie to do wymiany (polecam NGK)
3. Wymiana filtra paliwa-napewno nie zaszkodzi jak juz to pomoże (sam mam to w planach przed zimą)
4. Odradzam tankowanie paliwa tańszego o te pare groszy, można sie nieźle przejechac szczegolnie gdy ma się PD tak jak u mnie, ja polecam shella:D bo orlen mi zamarzł przy -25;) a shell podobno do -40 daje radę:)
5. wszelkie środki do czyszczenia to moim zdaniem "g**no" w poprzednim aucie wytestowałem większość specyfików dostępnych na rynku i nie było żadnej różnicy, dobre paliwo załatwia wszytsko;)
Pozdarawiam:)
Gaz i do przodu>>>>>>

Obrazek
Awatar użytkownika
Hiszp4n
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 467
Rejestracja: 21 sty 2010, 14:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hiszp4n »

wygląda na cofające sie paliwo ;/ ja jak wymieniałem uszczelke na pompie vacum to wyleciało paliwo i za nic nie chciał pociągnąć paliwa, gdzieś sie zapowietrzył i mozna było kręcić do śmierci, podłaczyłem z butelki 1,5l rope wężykiem bezośrednio pod pompe i po dwóch obrotach zapalił, pochodził chwile aż pompa nabrała paliwa, podłączyłem wszystko tak jak ma być i juz palił od strzała. Ja bym sprawdził czy nie masz gzieś małego wycieku czy sie nie sączy gdzieś ropa z węży, bo podczas postoju moze zasysać sobie powolutku powietrze i paliwo się cofa.
I miejsce plac manewrowy
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

[quote=""nightmare_1984""]Odświeżam temat.
U mnie niestety pojawily sie podobne objawy :( Ktos znalazl przyczyne tego problemu ?[/quote]Podobne objawy nie oznaczają takie same, sprawdź, czy po włączeniu zapłonu zaświeca się spirala, jeżeli nie to prawie na 100% winien jest przekaźnik nr 109. Autor tematu wspominał właśnie o tym , lecz niestety ja to przeoczyłem i nic na temat tego przekaźnika nie wspomniałem. Szkoda tylko, że autor tematu więcej się nie odezwał i nie wiemy co było powodem jego problemu.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

Dzieki wszystkim za wskazówki.
U mnie jest tak ze swiece grzeja na pewno. Wymenione na nowe 2 miesiace temu (firmy BERU), poza tym slychac jak przekaznik "tyknie" no i spirala na desce sie zaswieca :)
Filterek tez nie moze byc powodem poniewaz wymienilem 2 tyg temu.
Wiec albo gdzies nieszczelny ten uklad paliwa albo.... no wlasnie dzis odkrylem ze nie ma u mnie tej dolnej obudowy filtra powietrza http://img230.imageshack.us/i/filtrs.jpg/ (w ktorej to wlasnie siedzi filtr) czyli tak defacto jezdzilem (nadal jezdze bo obudowy jeszcze nie dostalem - ciezko to dostac) bez filtra powietrza a nasowa mi sie pytanie czy to moze miec jakikolwiek zwiazek z tym ? Dzis zalalem tez polowke na SHELLU DIESELKIEM V POWER azeby zobaczyc jak bedzie na naprwde dobrym (przynajmniej mysle ze takie jest) paliwku.....
Swoja droga dgyby ktos mial taka obudowe jak ta zaznaczona na zdjeciu bede niezmiernie wdzieczny za kontakt.
Awatar użytkownika
Bavar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 248
Rejestracja: 10 kwie 2010, 16:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bavar »

U mnie wszystko spoko, ale świece migną tylko na sekundę i tyle. Zastanawiam się czy to normalne. Temp otoczenia w granicach 5 stopni. Teraz to będzie moja pierwsza zima z polo i nie powiem... martwię się :mrgreen:
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”