Zmiana silnika z 1.4 na 1.6

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

j
jarekWP16
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 09 maja 2010, 20:54
Lokalizacja: KBR

Zmiana silnika z 1.4 na 1.6

Post autor: jarekWP16 »

Witam:) jestem nowy na forum i wybaczcie jak była już mowa o tym...
Mam Polo 6n i myślę wymienić silnik z 1.4 na 1.6 i moje pytanie brzmi czy 1.6 wejdzie w fabryczne uchwyty 1.4 i czy skrzynia biegów jest ta sama do obydwu silników bo z wyglądu wydaje mi się tak ale wolę się upewnić...Proszę o jakieś wskazówki jeśli ktoś już robił coś takiego
J
JarekF
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 316
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:58
Lokalizacja: Żary - okolice

Post autor: JarekF »

Jakie masz oznaczenie tego swojego 1.4?
Jeśli AEX to bez żadnych problemów wsadzisz 1.6 AEE ;P
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

kazda skrzynia w 6n ma taka sama obudowe :) roznia sie tylko wybierakiem i linkami :)

generalnie zmiana z 1.4 na 1.6 jesli juz robic to ja bym zmienił kompa i skrzynie, bo skrzynia z 1.4 jest krotsza, sam rozmyslam czy by nie wsadzic 1.6 AEE i troszke przy nim pogrzebać :jester:
L
Larson
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1021
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:28

Post autor: Larson »

a powiedz mi czy nie lepiej wsadzisc 1.4 16v? lub 1.6 16v
jak juz swapowac to na wiecej niz 15 kucy a koszta nie wiele wieksze
przynajmniej takie jest moje zdanie
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

[quote=""Larson""]a koszta nie wiele wieksze[/quote]
no tak porownaj sobie cene 1.6 AEE a cene i DOSTĘPNOŚĆ 1.6 16V AJV wraz ze skrzynią :D faktycznie mala roznica :rotfl:
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""Paffcio""]no tak porownaj sobie cene 1.6 AEE a cene i DOSTĘPNOŚĆ 1.6 16V AJV wraz ze skrzynią faktycznie mala roznica [/quote]

tja a dodatkowo jaka tania cała wiącha elektryczna, łapy i komp :rotfl:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
g
gilles
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 20 lip 2009, 9:06
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: gilles »

Sam miałem taką wymianę, kiedy mój 1.4 AEX skończył żywot.
Wymieniono mi na 1.6 AEE, ale sam blok silnika - osprzęt został ze starego.
Mechanik powiedział, że mogę sobie później też komp dokupić, żeby mieć tą niby pełną moc AEE.
Olałem to, bo póki co spalanie mam na poziomie 6.8 l/100km w mieście (przy normalnej dynamicznej jeździe), a mocy mi nie brakuje (i tak jest dużo lepsza niż w AEX).
Tak więc polecam taką wymianę ;)
j
jarekWP16
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 09 maja 2010, 20:54
Lokalizacja: KBR

Post autor: jarekWP16 »

A jeszcze mam problem z gazem w tym 1.4...mianowicie przy przejściu na gaz jak nacisnę pedał gazu czasem zgaśnie...Uprzedzając Wasze pytania jest to sekwencja BRC ale co i jak dalej to nie wiem bo była zakładana przez poprzedniego właściciela...Co z tym robić??
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""gilles""]Wymieniono mi na 1.6 AEE, ale sam blok silnika - osprzęt został ze starego.[/quote]

Ostatnio spotkałem się na clubpolo.uk z z trochę inną hybrydą - dół z 1.3 ADXa a góra z 1.6 AEA.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote=""Skfarek""]Ostatnio spotkałem się na clubpolo.uk z z trochę inną hybrydą - dół z 1.3 ADXa a góra z 1.6 AEA.[/quote]
bo 1.0, 1.3, 1.4, 1.6 osmiozaworowe to jest jeden klon, który rózni sie skokiem tłoka i w zalezności od tego czy jednopunktowy czy wielo kolektorem dolotowym, no i tam pierdółkami które wyzej podaliście. Zadaje się że na upartego z 1.0 można zrobić 1.6 przekładając tylko wał z korbami i tłokami :grin:
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""Borek""]bo 1.0, 1.3, 1.4, 1.6 osmiozaworowe to jest jeden klon,[/quote]

wiem moje AEA ma praktycznie cały osprzęt z ADXa, nie wpsominając o tym że kiedyś banglał na kompie z ADXa :)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
L
Larson
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1021
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:28

Post autor: Larson »

[quote=""Paffcio""]no tak porownaj sobie cene 1.6 AEE a cene i DOSTĘPNOŚĆ 1.6 16V AJV wraz ze skrzynią :D faktycznie mala roznica :rotfl:
[/quote]
jezeli ktos przeszczepia silnik to chyba liczy sie z kosztami i ze łatwo nie bedzie
tyle ode mnie

pozdro
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote=""Larson""]jezeli ktos przeszczepia silnik to chyba liczy sie z kosztami[/quote]
zależy jak do tego podejść, czy dla uzyskania 15KM wydawać duzo kasy na mody tego co się ma, czy zrobić banalny swap na silnik seryjnie posiadający te dodatkowe 15KM i tego dłubać ;) . A już jak do tego dochodzi kwestia słabego stanu obecnego silnika to nie ma nad czym się zastanawiać podłóg mnie
Awatar użytkownika
_edi
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1707
Rejestracja: 10 kwie 2009, 9:19
Lokalizacja: Bojszowy Nowe/Tychy

Post autor: _edi »

Te 15KM jest chyba tylko na papierze, sam mam 1.4 aex'a i po przesiadcze do 1.6 8V różnica jest masakryczna. Zresztą z tego co kiedyś wyszytałem to na hamowni wychodzi chyba więcej niż 75 kucy (moc była obniżana na papierze ze względu na jakiś próg podatkowy o ile dobrze pamiętam), rajt?
Powiem jedno - swapować!
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

_edi
masz racje, sam porownalem swojego APQ z AEE i jest przepaść, imho ten AEE około 80KM w serii posiada, a jesli chodzi o swapa to jaki problem, ja mam zdrowiutkiego APQ z przebiegiem 140K udokumentowanym książką od nowości, wiec ze sprzedażą tego motoru nie bede miał problemu, podobnie ze skrzynią bo wiadomo jakie są skrzynie w polo :)

a 1.6 AEE z Niemiec mogę załatwić od reki, kwestia swapa i wymiany podstawowych czesci eksploatacyjnych :P

pomysle
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”