[6n2] Jak to jest z tym swap'em silnika?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
rf1gegu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 26 maja 2009, 18:56
Lokalizacja: Kraków / Dębica

[6n2] Jak to jest z tym swap'em silnika?

Post autor: rf1gegu »

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie swap w moim 6N2 z 1.4 16V AUA na jakiś 1.8T :) Czy ktoś z Was szanowni koledzy miał z takim projektem coś do czynienia? Z czym to się w praktyce wiąże? Co do wymiany itd? Tylko jak ktoś nie wie to proszę nie pisać tak żeby sobie tylko popisać hehe. Pewnie silnik się jakoś zmieści, tylko jak z mocowaniami? Co z intercoolerem? Czy cały osprzęt silnika do wymiany? Wszystko? No i druga sprawa to zawieszenie i hamulce. Duży problem z tylu założyć tarcze? i z przodu większe. Do tego ABS? Jeśli się to okaże zbyt skomplikowane lub drogie i nic mi z tego nie wyjdzie to i tak warto przygotować taki projekt, czyż nie? :)
Rzuć wszystko i idz się całowac ;]
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote="rf1gegu"]Pewnie silnik się jakoś zmieści[/quote]
Bez cięcia się nie obejdzie. AJV, czy też AVY (1.6 16V) to największe silniki benzynowe jakie montowano seryjnie w 6N/6N2 (nie licząc 1.9D w 6N i 1.9 SDI w 6N2). Przy wstawianiu takiego silnika trzeba ciąć podłużnice i Bóg wie co jeszcze - spytaj Cyprysa jak wygląda sprawa, on ma wstawiany 1.8T.
[quote="rf1gegu"]cały osprzęt silnika do wymiany?[/quote]
Tak.
[quote="rf1gegu"]Duży problem z tylu założyć tarcze? [/quote]
Przeszczepiasz belkę z tarczami z GTI, bądź też Ibizy (są takie same). Gdzieś na forum był manual do tego.
[quote="rf1gegu"]i z przodu większe[/quote]
Tak, ale same tarcze to nie wszystko. Trzeba też wymienić zaciski, jarzma itd. No i licz się z tym że jak wsadzisz większe heble, to nie założysz już małych kółek - 13" odpadają, a jak zechcesz heble z GTI, to minimum 15".
[quote="rf1gegu"]Do tego ABS?[/quote]
Można i nie trzeba, ale dobrze by było mieć.
[quote="rf1gegu"]Co do wymiany itd?[/quote]
No, rzecz jasna silnik, skrzynia i cały osprzęt. I jak już napisałeś, heble, ale oprócz tego przydałby się też twardszy zawias i stabilizator (jeśli nie masz).

To by było chyba tyle. Najlepiej będzie jak pogadasz z Cyprysem czy Turzolem, są lepszymi specami niż taki laik jak ja.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

[quote="JuStIcE"]Przeszczepiasz belkę z tarczami z GTI, bądź też Ibizy (są takie same).[/quote]
nie wiem napewno ale chyba mowisz o 6n, a kolega ma 6n2, a to robi roznice
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote="JuStIcE"]a jak zechcesz heble z GTI, to minimum 15".[/quote]

bzdura, tarcze 256 mm spokojnie wchodzą pod 14kę felgę, patrz auto łyszyka.

rf1gegu wystarczyło poszukać:
viewtopic.php?f=57&t=421
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote="elja"]nie wiem napewno ale chyba mowisz o 6n, a kolega ma 6n2, a to robi roznice[/quote]
Hmm, może i tak, ale wydaje mi się że od Ibizy z rocznika takiego, w jakich były produkowane 6N2, czyli 1999-2001 by podeszła.
[quote="Skfarek"]bzdura, tarcze 256 mm spokojnie wchodzą pod 14kę felgę, patrz auto łyszyka.[/quote]
Fakt, może trochę się zapędziłem :agree:
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
rf1gegu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 26 maja 2009, 18:56
Lokalizacja: Kraków / Dębica

Post autor: rf1gegu »

[quote="Skfarek"]rf1gegu wystarczyło poszukać:
viewtopic.php?f=57&t=421[/quote]

wyskoczylo mi że nie mam wystarczających uprawnień by oglądać ten dział :/
Rzuć wszystko i idz się całowac ;]
Awatar użytkownika
Wojciechu
Członek honorowy
Posty: 952
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Wojciechu »

rf1gegu jak masz drugie auto do jazdy i zbywajace 13-15 000 to swapuj. Jak to dla ciebie astronomiczna kwota to znaczy ze cie na swapa nie stac i po prostu sobie odpusc, albo sprzedaj tego i kup oryginalne GTI. Dolozysz 5-7 000 i masz fabrycznie przygotowane auto. Popatrz sobie na kazdy projekt typu gruby swap ile te auta spedzaja w garazu a ile realnie na drodze. ZAWSZE cos nie dziala jak powinno
I kierowca zlotu Bronisławów 2006
II kierowca zlotu Kozienice 2010
I auto zlotu Bronisławów 2006
II auto zlotu Ślesin 2007
BMW 330i @18" : http://www.youtube.com/watch?v=6k5OeCIZiFs
A3 1.8T@17" & Koni gewinde
[url=http://www.czekolandia.krakow.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”