86C2F 1991 - Serwa hamulcowe padają jedno za drugim

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
FKP-bidżej
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 30 kwie 2010, 15:45
Lokalizacja: Kraków / Radom
Kontakt:

86C2F 1991 - Serwa hamulcowe padają jedno za drugim

Post autor: FKP-bidżej »

Cześć.

Co prawda nie jeżdżę Polo na co dzień, ale mam w rodzinie czerwoną polówkę 86C2F z 1991 z silnikiem bodajże 1.0 45KM na monowtrysku - dlatego do was zaglądam. Problem jest następujący:

Jakieś 1.5 roku temu zdechło fabryczne serwo hamulcowe - objawy standardowe: twardy pedał hamulca, syk, gasnący/kulejący silnik. Wymienił je gość który śmie nazywać siebie "mechanikiem" i oczywiście spartaczył sprawę (nikomu innemu niestety właścicielka nie odda auta, chyba że będę to ja :| ). Po wymianie (oryginalna używka) wspomaganie nie było już takie jak przed wymianą (twardszy pedał), hamulec nie odbijał całkowicie (czasem trzeba było go podciągnąć nogą żeby zgasły światła stopu) i po kilku tygodniach serwo zdechło. Identycznie było z kolejnym i jeszcze kilkoma (kilkunastoma?) następnymi. W związku z tym, że kończą się używane serwa (okoliczne szroty wyczyszczone, allegro też zaczyna świecić pustkami), kupiłem następne, które tym razem SAM chcę założyć. Tu pojawia się pytanie: co tam może być sknocone? Na co mam zwrócić uwagę przy demontowaniu starego i montowaniu nowego serwa?

z góry dzięki za odpowiedzi :)
B
Bodziok2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 08 lis 2009, 10:32
Lokalizacja: Zabrzeg

Post autor: Bodziok2 »

Sprawdzałeś pompę hamulcową, może to ona wykańcza serwa. Twardy hamulec i nieodbijający pedał mogą być świadczyć o usterce pompy, jak podejdziesz kup komplet z pompą i wymień całość, lub poszukaj zestawu naprawczego do pompy hamulcowej, sprawdź drożność kanalików, szczególnie powrotnego do zbiorniczka z płynem.
Obrazek
Awatar użytkownika
FKP-bidżej
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 30 kwie 2010, 15:45
Lokalizacja: Kraków / Radom
Kontakt:

Post autor: FKP-bidżej »

kupiłem właśnie komplet i chyba zrobię tak, jak mówisz Bodziok2. teraz pytanie, czy przy wymianie pompy może się pojawić problem z jej odpowietrzeniem? pytam, bo u mnie w Fieście pompa jest usytuowana tak, że trzeba czarować...
B
Bodziok2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 08 lis 2009, 10:32
Lokalizacja: Zabrzeg

Post autor: Bodziok2 »

W zależności jak stary masz płyn hamulcowy, jeśli ma kilka lat to najprościej jest odkręcić odpowietrzniki i spuścić całość starego płynu. Następnie wlać świeży płyn do zbiorniczka, oczywiście wszystkie odpowietrzniki zostawiamy odkręcone i czekać, aż zacznie się pojawiać płyn w odpowietrznikach przy każdym kole, mniej więcej w kolejności lewy przód, prawy przód, lewy tył i prawy tył, jak się pojawi płyn zakręcić odpowietrznik. Po zakręceniu ostatniego przeprowadź jeszcze odpowietrzenie w kolejności odwrotnej. Z doświadczenia wiem, że odpowietrzanie po takim zabiegu to czysta formalność, ale warto je przeprowadzić dla "spokojności" sumienia.
Płyn hamulcowy ma właściwości higroskopijne z czasem temperatura jego wrzenia jest coraz niższa warto go wymieniać przynajmniej raz na 5 lat.
Obrazek
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

[quote="FKP-bidżej"]wspomaganie nie było już takie jak przed[/quote]
polo nie ma wspomagania 86c2f
trzeba będzie odpowietrzać
wydaje mi się że to nie nie serwo lecz pompa hamulcowa
pompy mają różne średnice trzpienia więc trzeba uważać zależne to od pojemności oraz czy ma korektor siły hamowania za lewym tylnim kołem czy też nie
Awatar użytkownika
FKP-bidżej
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 30 kwie 2010, 15:45
Lokalizacja: Kraków / Radom
Kontakt:

Post autor: FKP-bidżej »

vwkas18, serwo to właśnie jest podciśnieniowy układ wspomagania hamulców i o nim mowa. serwo i pompę kupiłem z tego samego rocznika, więc może będzie pasować. zastanawia mnie tylko, dlaczego korek na zbiorniczku jest bez wtyczki? nieori, czy bywały i takie?

a o tym, że trzeba będzie odpowietrzać to wiem, pytam tylko czy nie będzie kaszanki z odpowietrzeniem pompy - u mnie w Fieście pompa jest ustawiona w taki sposób, że bąbelek powietrza zostaje uwięziony na samym końcu pompki i czasem ciężko go stamtąd wygonić

EDIT:

serwo z pompą wymienione w komplecie już miesiąc temu i póki co jest ok... widać zmiana mechanika pomogła :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”