"VW Polo 1.4 i" - co to konkretnie oznacza?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

"VW Polo 1.4 i" - co to konkretnie oznacza?

Post autor: ragiern »

W swoim dowodzie rejestracyjnym mam wpis "VW Polo 1.4 i" i od dłuższego czasu zastanawiam się co konkretnie oznacza to "i". Na chłopski rozum wydaje mi się, że może to być skrót od angielskiego słowa "injection", czyli wtrysk. Dobrze kombinuję?
Ponadto powiedzcie mi, czy taka wersja "1.4 i" różni się czymś od zwykłego "1.4", a zatem, czy jest jakimś innnym silnikiem?
Dla ułatwienia dodam, że mój silnik to AEX.
Z góry dziękuję za wszelkie merytoryczne odpowiedzi. ;)
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

AEX 1390 76,5 75,6 4R 44 Polo III 7/95-12/97 i Motronic MP 9.0

Oznacza to po prostu, że masz pełny wtrysk.

Różnice są takie, że są jeszcze 1.4 V16, 1.4D, 1.4TDI itp. itd.
Ostatnio zmieniony 01 maja 2010, 13:37 przez Artpolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Tak więc rozumiem, że "1.4" oraz "1.4 i" to całkiem inne silniki i opisywanie mojego skrótem "1.4" byłoby błędem :?:
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Mój silniczek np. to 1F na Mono-Motroniku MA i ma oznaczenie SI, które nie jest stosowane w żadnych specyfikacjach oprócz technicznych. Więc na klapie również tego oznaczenia nie było.

Oznaczenie 1.4 nie byłoby błędem aczkolwiek jak Ci to sprawi frajdę to pisz 1.4i co będzie oznaczać, że wiesz więcej niż inni :grin:

Np. tutaj możesz sprawdzić oznaczenia silniczków VW
http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/da ... ow-ae-ahy/

ps. Kiedyś na autach z katalizatorem przyklejali kat. albo inne oznaczenie ABS - dzisiaj większość aut już to posiada.
Wyobraź sobie klapę z oznaczeniami
POLO HATCHBACK 1,4i KAT ABS KLIM EL ESP AIRBAG :rotfl:
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
rf1gegu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 26 maja 2009, 18:56
Lokalizacja: Kraków / Dębica

Post autor: rf1gegu »

[quote="ragiern"]Tak więc rozumiem, że "1.4" oraz "1.4 i" to całkiem inne silniki i opisywanie mojego skrótem "1.4" byłoby błędem :?:[/quote]

To jest dokladnie to samo, Masz silnik 1,4 = 1,4 i . "i" oznacza w tym przypadku ze masz wtrysk posredni, czyli po jednym wtryskiwaczu na kazdy cylinder, gdzie paliwo wtryskiwane jest juz w kolektorze dolotowym, za przepustnica a przed cylindrem, a nie jak chyba ma na mysli bajkopisarz ze wtrysk bezpośredni do cylindra.
Swoja droga wiesz jaki masz typ silnika a nie wiesz co to "i" ? heh niezle.
Do bajkopisarza : 1,4 16V a nie 1,4 V16 , i to tez jest dokladnie to samo co 1,4 i :) przy czym 1,4 i moze byc 8V lub 16V. Pozdrawiam :)
Rzuć wszystko i idz się całowac ;]
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

no comments :boredom:
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

[quote="rf1gegu"]Swoja droga wiesz jaki masz typ silnika a nie wiesz co to "i" ?[/quote]
Trójliterowy skrót silnika, który znajduje się w książce serwisowej, na obudowie paska rozrządu i wewnątrz bagażnika łatwo zdekodować. Natomiast ten skrót "i" już nie tak łatwo. Nawet wujek "Google" nie daje precyzyjnej odpowiedzi na ten temat. :-P
rf1gegu skoro mówisz, że 1,4 = 1,4 i, to wytłumacz mi jeszcze co oznacza wpis w dowodzie rejestracyjnym "1.4 KAT". Kolejny identyczny silnik występujący pod inną nazwą :?:
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

[quote="rf1gegu"]"i" oznacza w tym przypadku ze masz wtrysk posredni[/quote]
W takim razie jaki rodzaj wtrysku jest w zwykłym 1,4 :?:
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote="ragiern"]W takim razie jaki rodzaj wtrysku jest w zwykłym 1,4[/quote]
jednopunktowy (jeden wspolny wtryskiwacz w kolektorze dajacy paliwo) (modele do IX '95) reszta ma wielopunktowy (4 wtryskiwacze po jednym dla kazdego cylindra dajace paliwo w kolektorze przed zaworami) .
Jakby nie patrzec to wszystkie sa "pośrednie". Bezposrednie to np. FSI

[quote="ragiern"]to wytłumacz mi jeszcze co oznacza wpis w dowodzie rejestracyjnym "1.4 KAT". Kolejny identyczny silnik występujący pod inną nazwą[/quote]
teraz sie tego w nowych chyba nie stosuje bo wszystkie obecne maja , zgodnie z przepisami auta wyprodukowane po 06 1995 maja mieć katalizator , a wczesniejsze od 1995 ktore mialy katalizator to sie wpisywało KAT do dowodu - jakos chyba tak to było.
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Czyli mam rozumieć, że 1.4 oraz 1.4 i, to w 100% konstrukcynie ten sam silnik, tylko że nieco inaczej opisany, tak :?:
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

na to wychodzi - to "i" to tylko oznacza wersje benzynowa z wtryskiem tak jak np, "d" diesla
Awatar użytkownika
rf1gegu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 26 maja 2009, 18:56
Lokalizacja: Kraków / Dębica

Post autor: rf1gegu »

Dokladnie tak. Z tym Kat tez jest tak jak piszesz bazi. A z tym wtryskiem to tak jest ze zaczeto go stosowac to i od czasu kiedy zaczeli montowac po jednym wtryskiwaczu na cylinder.
Rzuć wszystko i idz się całowac ;]
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Większość tych skrótów pochodzi z j.angielskiego:
SI single injection czyli jednopunktowy wtrysk
I injection wtrysk
W ogóle oznaczenia nie powinny być stosowane bo już po połowie lat 90tych zaprzestano stosowania gaźników tylko montowane były wtryski kontrolowane elektronicznie,
wyjątkiem może być tu rakieta Daewoo Tico które nie dość, że jest na gaźniku to nie ma hydraulicznych kasatorów zaworowych, ale to nic, ten samochodzik jest wielki :D
Było wiele rodzajów aparatów wtryskowych Bosh różne wersje MP 7,5, MP 9.0 czy Magnetimarelli
KAT wersja z katalizatorem, sam nie wiem po co to piszą w dowodzie. U mnie też wpisali a dawno się z katalizatorem pożegnałem
Reszta tak jak koledzy napisali, zgadza się wsio.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

[quote="bazi"]eraz sie tego w nowych chyba nie stosuje bo wszystkie obecne maja , zgodnie z przepisami auta wyprodukowane po 06 1995 maja mieć katalizator , a wczesniejsze od 1995 ktore mialy katalizator to sie wpisywało KAT do dowodu - jakos chyba tak to było.
[/quote]

działając zgodnie z tym co napisałeś ragiern nie powinien mieć wpisu w dowodzie 1,4 kat. Ja mam aex'a z tego samego roku i mam w dowodzie 1.4.

rf1gegu
"bajkopisarz" to Artpolo ,ten opis wynika z ilości postów. Tak samo jakby Ciebie nazywać "Nowy". Proszę o zwracanie się do ludzi po nick'u (ew imieniu).
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

OK. Rozwialiście już chyba wszystkie moje wątpliwości, za co serdecznie wam dziękuję. :D
Korzystając z okazji dajcie mi jeszcze jednoznaczną odpowiedź czy silnik 1.4 MPI w 6N2 o mocy 60 KM, to identyczna konstrukcja jak w mojej 6N-ce :?:
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”