Polo strasznie mułowate, duże spalanie, proszę o podpowiedzi

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
artek86
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 30 mar 2009, 12:00

Polo strasznie mułowate, duże spalanie, proszę o podpowiedzi

Post autor: artek86 »

Witam posiadam Polówke 1.0 z roku 1994. Spalanie jak na silnik 1.0:
miasto: 7-8 l
trasa: 6 l.
Jak dla mnie to na taki mały silnik trochę dużo. Tez tak macie ?? Ten silnik tak ma czy to jakaś wada ??

Druga najważniejsza i najbardziej interesująca mnie rzecz: Polówka jest strasznie mułowata. Zbiera się bardzo słabo , przy wyprzedzaniu to juz nie mówie. Wiem, że jest cos nie tak. Nawet silnik 1.0 powinien sie jakos zbierac. Jakie macie pomysły?? Wole najpierw spytaj zanim pojade do mechanika. Wymieni mi połowe niepotrzebnych rzeczy i skasuje nieźle. Z góry dzięki za odpowiedź
Awatar użytkownika
Stawer
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 20 lis 2008, 15:17
Lokalizacja: Dublin/ Lublin

Post autor: Stawer »

Jak zwykle chyba swiece, kable, kopulka, palec do obejrzenia ewentualnie wymiany. A ze 1.0 bedzie mulowate to sie nie dziw i spalanie tez ma takie jak 1,4 bo musisz krecic go na wysokie zeby jako tako jechal.
a
artek86
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 30 mar 2009, 12:00

Post autor: artek86 »

Spoko a że tak spytam co to jest palec. Nie kumam.
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote="Stawer"]co to jest palec[/quote]
polec jest pod kopulka w apartacie zaplonowym,zanim wymienisz nieopiotrzebnie pol silnika proponuje pojechac na kompa koszt jakies 50 zl a moze cie uchronic przed sporym wydatkiem jak zaczniejsz wymieniac kable swiece itd
Awatar użytkownika
Stawer
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 20 lis 2008, 15:17
Lokalizacja: Dublin/ Lublin

Post autor: Stawer »

No ja tego pytanie nie pisalem raczej ;P Kolega powyzej chyba zle zacytowal cos :).

Do autora watku: wiesz w ogole moze kiedy swiece itp. byly wymieniane? Moze i na kompa lepiej by bylo skoczyc, bo ludzie to i z pompami paliwa jaja czasem mieli, jakies filtry zapchane itp. wiec mozna w sumie caly woz rozebrac i nie znalezc czasem.
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

artek86 te objawy masz od początku, czy ostatnio się pojawiły.
Pytam, bo silnik 1.0 nie jest zbyt udaną konstrukcją, a Twoje odczucia mogą być subiektywne.
Najlepiej byś zrobił, gdybyś przejechał się jakąś inną Polówką z takim motorem, zanim zaczniesz cokolwiek grzebać przy swojej.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
a
artek86
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 30 mar 2009, 12:00

Post autor: artek86 »

Auto mam od roku i było sprowadzane z Włoch. Nie jezdziłem tak słabym silnikiem nigdy dlatego pytam. Nie mam mozliwosci przejechania sie taka sama polówka. Co do wymiany swiec to nie były wymieniane. Podłaczenie pod kompa jest w planach.
Awatar użytkownika
klslowik
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:21
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: klslowik »

Dokładnie :) Najpierw zdiagnozuj czy problem nie leży w Twoich przyzwyczajeniach ;)

A na serio zanim zaczniesz szukać przyczyn zobacz te najbardziej proste w zdiagnozowaniu, które możesz wykonać sam.
Polo: 6N 1.9D AEF 1998
http://www.vwpolo.info/
Obrazek
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Wymiana świec by sie przydała, ale ja cały czas podejrzewam, że problem nie leży w aucie.
Gdyby ta zmiana nastąpiła ostatnio możnaby podejrzewać jakąś awarię, ale skoro tak jest od początku Twojej eksploatacji, to sprawa wygląda inaczej.
Niestety przykro to mówić, ale silnik 1.0 to najgorsza z możliwych ewentualności. Gdyby był poprawnie skonstrowaną jednostką, to VW nie zrezygnowałby z produkcji tego motoru.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
a
artek86
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 30 mar 2009, 12:00

Post autor: artek86 »

Też mi sie tak wydaje. Auto było zafundowane w prezencie i jeszcze w bardzo dobrej cenie kupione dlatego nie ma co narzekać. No ale fakt faktem od początku jest słaby. Podłącze go pod kompa i sprawdzę.
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

7-8 to dużo ? Moje polo na zimówkach pali 8,5-9 l w mieście , trasa 6. Na letnich 10 w mieście. W sumie jeżdzę na krótkich dystansach 3-4 km a i moja noga nie należy do najlżejszych :)
a
artek86
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 30 mar 2009, 12:00

Post autor: artek86 »

Zastanawiam się na LPG ale czy to ma sens ? Smigac po wrocku na LPG by sie opłacało bo paliwo zjada, ale jak mam przy LPG wymieniac czesciej zuzyte częsci ,to wole na benzynce smigac, jak narazie cisza i spokój z autem ;-)
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Ja też się zastanawiam nad założeniem gazu, na sekwencje trzeba wydać 2-2,5 tys. ale z czasem się zwróci ... :)
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

joł, czy jest tu jakiś cwaniak ? :mrgreen:

1.0 ma 18,5s do setki - stoper w dłoń i se zmierz. Jak bedzie duza roznica znaczy ze trza coś szukać , a jak nie to widocznie ten typ tak ma. Nie ukrywam ze to biedny silniczek - bardziej nadajacy sie do szczoteczki do zębów , a nie do samochodu.
Druga sprawa mozesz samemu najpierw popatrzec - filtr powietrza czy nie zapchany na amen , po jezdzie pomacaj felgi czy nie gorace. Ewentualnie filterek paliwa moze zapchany. Jaki przebieg tam masz , zmieniany był ?

Druga sprawa sprzeglo:
zagrzej silnik, ustaw go na rownej nawierzchni, zaciagnij mocno reczny , wlacz III bieg, nacisnij z umiarem gaz i sprobuj ruszyc , jak zgasnie to ok. Jak nie zgasnie , albo bedzie stal w miejscu i nie ruszy z miejsca znaczy ze sprzeglo zjechane.

[quote="artek86"]Zastanawiam się na LPG ale czy to ma sens ?[/quote]
zalezy ile jezdzisz i ile masz zamiar go jeszcze miec. W kazdym razie ja lpg mowie nie ;P
Mi tam automat pali 11,65 w miescie i 8,2 na trasie i jakos zyje :mrgreen:
a
artek86
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 30 mar 2009, 12:00

Post autor: artek86 »

Przebieg 95 tys. auto sprowadzane - pewnie cofnięty. Widać ze jest zadbany narazie sie nie sypie wiec moze tyle ma trudno mi powiedzieć.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”