airbag

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
ar_
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 08 kwie 2010, 18:53

airbag

Post autor: ar_ »

Witam,
Vag pokazuje mi błąd 00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)
32-10- resistance too high- intermitent

Błąd został skasowany przez mechanika, jednak po dwóch dniach pojawił się znowu. Poprzedni właściciel samochodu twierdził, że kontrolka zaczęła mu się świecić po wymianie akumulatora. Osobiście oglądnąłem taśmę, wydaje się być w dobrym stanie. Poduszka też jest na swoim miejscu. Co jeszcze jako amator mogę sprawdzić we własnym zakresie aby definitywnie zgasła świecąca się kontrolka poduszki?

Być może się mylę, ale sama poduszka wygląda na względnie nową. W każdym razie nie na 14-sto letnią jak samochód. Pod poduszką jest przyklejona cena. Czy da się po numerach na poduszce dojść do roku jej produkcji? Chciałbym sprawdzić czy jest to samochód powypadkowy.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Pozdrawiam,
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

Najpierw poruszaj wtyczka od poduszki. Wyglada na tasme od poduszki. Ja bym ja całą wymontowal i sprawdzil omomierzem.
Tak to mniej wiecej wyglada po demontażu :
http://allegro.pl/item1011597079_tasma_ ... ml#gallery
[quote="ar_"]Być może się mylę, ale sama poduszka wygląda na względnie nową. [/quote]
To jest czesc ktora sie nie zuzywa/starzeje to i wyglada na nową.
[quote="ar_"]Pod poduszką jest przyklejona cena. [/quote]
To raczej nie cena , u mnie tez jest taka naklejka
[quote="ar_"]Czy da się po numerach na poduszce dojść do roku jej produkcji?[/quote]
tu trzeba byloby sie zwrocic do producenta kiedy dana poduszka z danym n-rem serii opuscila fabryke , bo z tych nalepek nic nie wynika.
A tobie pozostaje poszukac gdzies wsrod tych napisow co zaznaczylem (moze jest) na elemencie plastikowym poduszki znaku kiedy dana czesc zostala wyprodukowana (zazwyczaj koleczko , a wewnatrz niego rok np. 98 i strzaleczka ktory miesiac).
Obrazek
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Zapewne tasma w srodku tego pierscienia ma gdzies pekniecie i czasami nie styka przy skrecaniu kierą. Trzeba ja rozebrac sprawdzic ewentualnie zalutowac i smigac dalej. Czasami jest tak ze ktos tam swoje łapki włożył i załamał tą tasme i pekla a dosc czesto porpostu ze starosci puszcza i tyle.
a
ar_
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 08 kwie 2010, 18:53

Post autor: ar_ »

Dzięki Wam za cenne wskazówki :)

[quote="bazi"]
A tobie pozostaje poszukac gdzies wsrod tych napisow co zaznaczylem (moze jest) na elemencie plastikowym poduszki znaku kiedy dana czesc zostala wyprodukowana (zazwyczaj koleczko , a wewnatrz niego rok np. 98 i strzaleczka ktory miesiac).
Obrazek[/quote]

Rozebrałem poduchę ponownie, mam identyczne kody jak na Twoim zdjęciu : 3A0 88 02 01B. Wniosek z tego taki, że obie poduszki pochodzą z jednej serii. Także, jeżeli przedstawiona przez Ciebie poduszka pochodzi z Twojej polówki ( rocznik 98), a moja polówka jest z rocznika 96 to istnieje duże prawdopodobieństwo, że poduszka jest oryginalna.

Z chęcią bym sprawdził taśmę poduszki omomierzem, jednak mam pewne wątpliwości. W " sam naprawiam samochód" pisze aby tego nie robić lampką próbną, woltomierzem i omomierzem. Czyli jak inaczej poza wzrokowym sprawdzeniem?

Nie chciałbym też robić niczego na siłę, także proszę o wskazówki dobrania się do tego pierścienia. Rozumiem, że tą czerwoną kostkę z mojej fotki mogę zwyczajnie odczepić od poduszki. Muszę też odkręcić główną śrubę koła kierownicy, oraz te 3 śrubki które są wokół niego i finito ?

Pozdrawiam,
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Omomierzem masz sprawdzic tasme ale jak jest odpieta z obu koncow czyli od poduszki i od daleszje instalacji czyli idacej do modułu. Nie wolno sprawdzac omomierzem opornosci poduszki czy napinaczów zwlaszcza taki starszym wskazówkowym w ktorych do pomiaru ohmów stosowany jest dosc znaczny prad i napieie okolo 2-3 voltów. Moze to porostu odpalic poduche. Mierniki cyfrowe maja znacznie mneijszy prad pomiarowy ale mimo to ja bym nie ryzykowal chyba ze ktos ma jakąś poduche na zbyciu i sprawdzi czy nie wypali.
Awatar użytkownika
Olo
Wielebny
Posty: 860
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:50
Lokalizacja: Oberschlesien

Post autor: Olo »

[quote="ar_"]Rozebrałem poduchę ponownie, mam identyczne kody jak na Twoim zdjęciu : 3A0 88 02 01B[/quote]

To nie są żadne "kody" tylko numer katalogowy ETKA. Każda taka poducha ma ten numer.
It\'s like a death in the family.

W klubie od 22.03.2005.
a
ar_
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 08 kwie 2010, 18:53

Post autor: ar_ »

Wesol
Dzięki, rozumiem, w weekend zabiorę się za to i dam znać.

Olo
3A0 880 201 B
Pierwsze 3 numery to typ auta, kolejne 3 to podstawowy indeks, a ostatnie 3 to numer części (000-999= numer serii).
Wydawało mi się, że pod hasłem seria kryje się dana partia produkcyjna. Czyli, że to 201 oznacza właśnie plastikowy dekielek poduszki powietrznej produkowanej w jakichś tam latach. Jak wbijam ten numer w podaną poniżej wyszukiwarkę to wychodzą mi roczniki zbliżone do produkcji mojej polówki.

http://www.lrp-autorecycling.de/EKAT/er ... ADK=589523

Ale mniejsza o to. Spojrzałem teraz na allegro i widzę że takich poduszek jest tam masa, i to za nieduże pieniądze. Także, nawet gdyby auto było powypadkowe to wstawienie identycznej poduszki jak oryginalna nie byłoby problemem. Generalnie moja ciekawość co do ewentualnej powypadkowości samochodu zrodziła się z tego, że auto ma wstawioną nową przednią szybę, było całe lakierowane, i ma połamane mocowanie lewego światła przedniego. Chciałem określić czy ewentualne zderzenie było na tyle mocne, że odpaliło poduszki.
Awatar użytkownika
Olo
Wielebny
Posty: 860
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:50
Lokalizacja: Oberschlesien

Post autor: Olo »

Proponuję wrzucić parę fotek auta, w środku i na zewnątrz. Klubowi detektywi wychwycą wszystko ;)
It\'s like a death in the family.

W klubie od 22.03.2005.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”