Nikt mi nie odpisał więc odpisze sobie sam, a może komuś to pomoże.
Więc jeżeli chodzi o tą adaptację, czyli mówimy tu o dopasowaniu kompletu immobilizera ( w skład wchodzącego puszka, transponder i pętelka-->to czarne coś na stacyjce czytające sygnał z transpondera w naszym kluczyku) z naszym ECU silnika. To przebiega ona w następujący i bardzo łatwy sposób. Mój problem z adaptacją był taki, że kolega przyniósł PIN który dany był razem z kluczykami auta lecz okazał on się błędny i wprowadził małe zamieszanie. Wiec do adaptacji potrzeba PIN'u powinien być na tej plakietce razem z kluczykami, a jeżeli nie ma lub coś wam nie wychodzi to można go zczytać VagTacho bo zwykły VAG tego nie zrobi.
Co do samej adaptacji to spokojnie możena ją zrobić vagiem 311 czy 4.9 czy czymś podobnym.
Procedura:
Wchodzimy w immobilizer i tam w opcję logowanie gdzie podajemy właśnie nasz 4 cyfrowy PIN poprzedzony 0 następnie dajmy opcję adaptacja na kanale 21, lecz może być też na 00 lub ja miałem akurat zapisaną na 01 następnie zczytaj wartość i w drugim okienku podajemy nową wartoś i przycisk testuj. Jeżelinowa wartość jest ok opcja zapisz i jest po problemie ;] Myśle, że komuś to pomoże jeżeli zetknie się z tym problemem.
