Procedura Adaptacji immo VAG'iem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Kuba_Igor
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 22 mar 2009, 22:36

Procedura Adaptacji immo VAG'iem

Post autor: Kuba_Igor »

Witam koledzy kończe już prace na swapem silnka 1,4 DOHC 16V dla kolegi elninio do jego polóweczki. Ostatnią rzeczą jaką pozostało zrobić to zaadaptować immo do nowego ECU. Wiem mniej więcej jak mam się do tego zabrać, ale prosiłbym żeby ktoś ładnie i treściwie opisał procedure adaptacji VAG'iem :grin:


[size=99px]Pozwolę sobie edytowac co by dodać kilka słów kluczy dla wyszukiwarki.[/size]

[size=99px]adaptacja immobilisera, adaptacja immo, kodowanie immobilisera, kodowanie immo, kodowanie kluczyka, kodowanie pestki w kluczyku.[/size]
Awatar użytkownika
Kuba_Igor
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 22 mar 2009, 22:36

Post autor: Kuba_Igor »

Nikt mi nie odpisał więc odpisze sobie sam, a może komuś to pomoże.
Więc jeżeli chodzi o tą adaptację, czyli mówimy tu o dopasowaniu kompletu immobilizera ( w skład wchodzącego puszka, transponder i pętelka-->to czarne coś na stacyjce czytające sygnał z transpondera w naszym kluczyku) z naszym ECU silnika. To przebiega ona w następujący i bardzo łatwy sposób. Mój problem z adaptacją był taki, że kolega przyniósł PIN który dany był razem z kluczykami auta lecz okazał on się błędny i wprowadził małe zamieszanie. Wiec do adaptacji potrzeba PIN'u powinien być na tej plakietce razem z kluczykami, a jeżeli nie ma lub coś wam nie wychodzi to można go zczytać VagTacho bo zwykły VAG tego nie zrobi.
Co do samej adaptacji to spokojnie możena ją zrobić vagiem 311 czy 4.9 czy czymś podobnym.
Procedura:
Wchodzimy w immobilizer i tam w opcję logowanie gdzie podajemy właśnie nasz 4 cyfrowy PIN poprzedzony 0 następnie dajmy opcję adaptacja na kanale 21, lecz może być też na 00 lub ja miałem akurat zapisaną na 01 następnie zczytaj wartość i w drugim okienku podajemy nową wartoś i przycisk testuj. Jeżelinowa wartość jest ok opcja zapisz i jest po problemie ;] Myśle, że komuś to pomoże jeżeli zetknie się z tym problemem. :grin:
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Myślę że na pewno się przyda. Dziękujemy.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Mala uwaga bo pin jest przypisany w liczniku. Inaczje mowiac nie jest wazny pin z kluczykami( pastylkami immo) tylko pin do naszego auta( do licznika). Programowanie polega podaniu pinu by wejsc w funkcje dodawania kluczyka do naszego auta. Inaczej mowiac wymieniajac szafe( licznik) to pastylki z kluczykow powinny byc w komplecie. Jak ich nie mamy to trzeba wyciaganac pin vagtachem i wtedy mozemy dolzyc kluczyk nasz lub inny czy tez nowy. Wazne by byl na odpowiednia czestotliwosc.
Awatar użytkownika
Olo
Wielebny
Posty: 860
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:50
Lokalizacja: Oberschlesien

Post autor: Olo »

[quote=""wesol""]pin jest przypisany w liczniku[/quote]

w 6n nie ma immo w licznikach
It\'s like a death in the family.

W klubie od 22.03.2005.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

A te poliftowe?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

W tych poliftowych rónież niema immo w środku.
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

W 6N1 jest immo box na procku motoroli pod kierownicą.
Tytuł: odłączenie immobilaizera - viewtopic.php?f=13&t=12927
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

hmm. Myslalem ze sie doprogramowuje kluczyk znaczy sie immo tak jak w golfie4. Pastylki w zasadzie takie same ( crypto kod) no i groty takie same to myslalem ze procedura taka sama. No cóż ja zakupie odpowiedni fejs to wam powiem co mozna a czego sie nie da.
u
ulus9
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 09 mar 2010, 10:33

Post autor: ulus9 »

czy ktoś z okolic warszawy ma ten vagtacho i za ile by mi zczytał pin immo? bo wycieczka do aso mi sie nie uśmiecha:)
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

W ASO odczytanie kodu otwarcia immo i zaprogramowanie transponderów kosztuje 140zł. Trzeba mieć ze sobą wszystkie klucze, dowód rejestracyjny i osobisty, jeżeli samochód posiada współwłaścicieli to jeszcze potrzebne dokumenty współwłaściciela lub, jeżeli samochód został zakupiony na kredyt i jest w dowodzie wpisany bank to musi być przedstawiciel banku lub pismo z banku wyrażające zgodę.
u
ulus9
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 09 mar 2010, 10:33

Post autor: ulus9 »

dzięki śliczne za informację. jutro ma przyjechac jeden magik zobaczymy co wymyśli:) swoją drogą strasznie dokładny ten VW u mnie w Fiacie tak nie ma:)
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

Mam zamiar dodać kluczyk, czy dobrze myślę iż potrzebny będzie nie zaprogramowany transponder oraz kluczy scyzoryk pod transponder, a pin do immo w nie dalekiej przyszłości będę znał.
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
W
Wihajster
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 09 lut 2010, 20:51

Post autor: Wihajster »

tak.. potrzebujesz transponder 42 lub 44 bo były wkładane różne :)
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

W 6N1 były zastosowane dwa rodzaje transponderów:
PCF 7931 - polo do 97r kluczyk nacinany
PCF 7935 - polo od 97r kluczyk frezowany
Immo Box Siemens - w sporadycznych przypadkach w zależności od zastosowanego rodzaju procesora niezbędna jest ingerencja mechaniczna żeby odczytać pin.

Transpondery tej generacji są wielorazowego użytku i wcale nie muszą być czyste, można kupić na szrocie za pare groszy jakieś kluczyki
z grupy VAG (vw, audi, seat, skoda) z odpowiednią pastylką.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”