Drgania kierownicy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
baros21
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:09
Lokalizacja: Wrocław

Drgania kierownicy

Post autor: baros21 »

Po zmianie felg i obniżeniu samochodu -30 mm, podczas jazdy czuję jak kierownica próbuje mi uciekać raz w jedną raz w drugą stronę. Dodam,że na starych felgach i obniżeniu nic takiego się nie działo. Co to może być , bo nie jestem pewien?
Ustawić zbierzność czy to może wina źle wywazonych felg?
Dzięki za odpowiedzi
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

Czy po obniżeniu auta byłeś ustawiać geometrie? bo to pierwsza rzecz którą należy zrobić po obniżeniu. Jeśli po ustawieniu geometrii tak masz - to sprawdź koła.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
baros21
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: baros21 »

Po obniżeniu (piątek) nie ustawiałem geometrii, chwile jezdzilem na starych stalowkach i nic takiego sie nie dzialo. Dopiero po zalozeniu alu kierownica zaczela ciągnąć w lewo i prawo lekko.
Awatar użytkownika
levun
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:46
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: levun »

Witaj
miałem dokładnie to samo....a wynikało to ze złego kąta pochylenia koła - oczywiście sam wymieniałem amorki i sprężyny i niestety nie ustawiłem prawidłowo kąta - auto uciekało raz w lewo raz w prawo...
reguluje się to dwiema śrubami którymi przykręcony jest amorek... a można to orientacyjnie sprawdzić bardzo prosto....poziomicą.... koło powinno być prostopadle do gleby (http://www.mototechnika.republika.pl/pl ... etria.html)
A kierownica drga od źle wyważonych kół.....zapewne
pozdro
hAlO
Awatar użytkownika
baros21
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: baros21 »

geometrii sam nie bede ustawiał ;) ciekawi mnie tylko czemu na stalówkach nic takiego się nie dzialo? Wymieniłem w piatek sprezyny i jezdzilem troche na stalowkach i zimowkach, a dzisiaj zalozylem alu z letnimi i jadąc nawet wolno ciągnie lekko w lewo i prawo. Chyba, że to wina opon bo nie są w najlepszym stanie?

Źle troche w temacie napisałem. To nie drgania tylko wlasnie lekkie sciaganie kierownicy w obie strony. Czasami cięzej mi skręcić kierwonice.
Awatar użytkownika
levun
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:46
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: levun »

zapewne alumki masz szerokie i one same w sobie bardziej reagują na wszelkie zmiany... nawet jak wszystko jest OK to np na koleinach koło szerokie "szuka" dla siebie miejsca i auta lekko lata raz w lewo raz w prawo... być może właśnie tak jest... a jakie masz rozmiar opon? - a jeżeli ciężko się skręca... to raczej będzie to kąt pochylenia koła (albo zbieżność)... a nie masz wrażenia że koła są lekko odchylone od pionu?
hAlO
Awatar użytkownika
baros21
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: baros21 »

Felgi od polo gti 6j 15' a opony 195/50. A skręca się cięzko czasami, tzn jak mi odbija kierwonica w prawo to cięzko mi skręcić w lewo :D Wczesniej mogłem puścić kierownice i auto jechało jak po szynach, a teraz jedzie i nagle lekko odbija w lewo albo w prawo. Jade jutro na wyważanie. Jak to nie pomoze to zrobie geometrię. :D
Awatar użytkownika
levun
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:46
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: levun »

tak...wyważanie swoją drogą... ale rzeczywiście geometria wskazana.... dokładnie te same objawy miałem.....

Obrazek
hAlO
Awatar użytkownika
baros21
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: baros21 »

mam nadzieje, że juz nie masz :D i ja tez nie bede mial ;) bo zamiast cieszyc sie jazda na nowym felunku to problemy same wychodza :x zobaczymy jutro. Jak nie pomoże to bede dalej pisał ;) Dzięki wielkie za pomoc :mrgreen:
Awatar użytkownika
levun
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:46
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: levun »

spox....ja za tydzień też ubieram nowe felaski :].... i już nie mogę się doczekać
Obrazek
hAlO
Awatar użytkownika
baros21
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: baros21 »

a jakie jest zalecane ciśnienie w oponach dla takiego zestawienia?? Tak mniej wiecej?
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Na wlewie paliwa masz rozpiskę ile powietrza trzeba napompować dla określonych rozmiarów opon :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”