Wskaźnik temperatury - NIE DZIAŁA

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

j
jako219
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 15 lis 2008, 13:42

Wskaźnik temperatury - NIE DZIAŁA

Post autor: jako219 »

Witam, Mam problem ze wskaźnikiem temp - po uruchomieniu auta, czy po przejechaniu nawet kilkudziesięciu km nawet nie drgnie. Dodam że w aucie ogrzewanie działa i z tym nie ma problemu. Czy przyczyną może być bezpiecznik czy to jakaś poważniejsza sprawa. Czy ta usterka może spowodować większe uszkodzenia?
Pozdr.
J.
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

możliwe że walnął czujnik temp. sprawdzanie zacząłbym od niego
Obrazek
j
jako219
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 15 lis 2008, 13:42

Post autor: jako219 »

A jak można to sprawdzić? Potrzebuje jakiegoś urządzenia? Gdzie znajdę ten czujnik?
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

czujka powinna być na obudowie termostatu sprawdzić można ją miernikiem ale niestety nie powiem Ci jakie powinna mieć opory
Obrazek
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

Wraz ze wzrostem temperatury opór maleje - mierzy się miernikiem elektronicznym opór czujnika
kilka komów na zimno, a na gorącym (~90st) koło 200 omów. Dokładnych danych nie podam.
c
caro
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 14 lis 2008, 15:47
Lokalizacja: Malbork

Post autor: caro »

Powinien to być czujnik 4 pinowy znajdujący się na wężach układu chłodzenia. Coś w tym rodzaju
Obrazek
Jeśli masz miernik po wyciągnięciu wtyczki z czujnika sprawdź jaka jest rezystancja między stykiem 1 i 3.
Obrazek Obrazek

- zakres A: wskazuje wartości rezystancji dla zakresów temperatur 0 do 50°C,
- zakres B: wartości dla zakresów temperatur 50 do 100°C.

Przykłady odczytywania wartości:
- 30°C znajduje się w zakresie A i odpowiada wartości rezystancji od 1,5 do 2,0 kΩ.
- 80°C znajduje się w zakresie B i odpowiada wartości rezystancji od 275 do 375 Ω.
Jeżeli nie zostanie osiągnięta wymagana wartość:
– wymienić na nowy czujnik G62 temperatury płynu chłodzącego.
Możesz ewentualnie wpiąć w wtyczkę odpowiedni rezystor i zobaczyć czy wskazówka się podniesie, jeśli tak to do wymiany
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

[quote=""caro""]Powinien to być czujnik 4 pinowy znajdujący się na wężach układu chłodzenia. Coś w tym rodzaju
[/quote]
Dokładnie. Ino że z żółtym paskiem.
j
jako219
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 15 lis 2008, 13:42

Post autor: jako219 »

A czy temp prawie 90st C powinna utrzymywać się stale? Dziś zauważyłem po wolnej jeździe na parkingu (żona ćwiczy przed egzaminem) temperatura (a raczej wskaźnik) skoczyła na prawie 90st. Potem wracając do domu, gdy rozpędziłem auto na ulicy wskaźnik pokazywał niewiele ponad 70st.
Awatar użytkownika
mario
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1781
Rejestracja: 16 lis 2008, 18:08
Lokalizacja: RPR

Post autor: mario »

na 90 % termostat kolego masz do wymiany
Awatar użytkownika
klslowik
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:21
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: klslowik »

90 stopni powinno być cały czas od momentu gdy chwyci temperaturę. W mroźne dni to po około 3-5 km już powinno być 90 stopni. W lecie szybciej. Wskazówka nie powinna nawet drgnąć z położenia 90 stopni.

Prawdopodobnie termostat masz cały czas otwarty i ładuje płynem po całym układzie i jak samochodzik jeździł po placu to się nie wychładzał a jak już pojechałeś normalnie to od razu chłodnica wychłodziła silniczek.
Polo: 6N 1.9D AEF 1998
http://www.vwpolo.info/
Obrazek
c
caro
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 14 lis 2008, 15:47
Lokalizacja: Malbork

Post autor: caro »

Jeśli masz walnięty termostat wąż powrotny powinien być cały czas ciepły, jeśli tak jest termostat do wymiany. Termostat możesz sprawdzić czy działa dobrze po demontażu i wrzuceniu go do garnka z wodą, podgrzewasz i obserwujesz. Wstawiasz do gara termometr i obserwujesz przy jakiej temperaturze zacznie się otwierać, powinien coś około 95st dokładnie nie pamiętam
j
jarod7
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 02 lut 2010, 8:40

Post autor: jarod7 »

Z tego co wiem wystarczy 85 stopni :grin:
Awatar użytkownika
Mentos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 26 kwie 2010, 19:17
Lokalizacja: Lubań

Post autor: Mentos »

Czasami może być też tak jak u mnie było. Termostat po zagotowaniu (w garku) nie wraca do swojego nominalnego położenia i nie domyka.
Pozdrawiam:
Mentos
Obrazek
k
keiman2
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 09 lis 2010, 22:01
Lokalizacja: Białystok i okolice

Post autor: keiman2 »

Witajcie podepnę się po ten temat. Ja mam taki problem, a mianowicie. Zauważyłem że wskazówka temp. nie utrzymuje stałej temp, czyli było tak że miała 90 stopni, po tem 70 puźniej znów 90 a później 0. Ostatnio mam tak że samochód jak jest zimny, powiecmy, ze odpalam z nocy i jadę w trasę 40 km, temp elegancko po 3 km wzrasta do 90 stopni i utrzymuje ją. Gdy zgaszę samochód po dłuszej przerwie czasowej znowu jadę gdzieś po przejechaniu kilkunastu km temp. ciągle jest na 0, nawet po przejechaniu 50 km temp jest 0 stopni, czasmi tak jest że wskoczy na 90, ale potem momentalnie w oczach maleje do 0. Może wiecie czym jest przynczyna tego?.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""keiman2""]Witajcie podepnę się po ten temat. Ja mam taki problem, a mianowicie. Zauważyłem że wskazówka temp. nie utrzymuje stałej temp, czyli było tak że miała 90 stopni, po tem 70 puźniej znów 90 a później 0. Ostatnio mam tak że samochód jak jest zimny, powiecmy, ze odpalam z nocy i jadę w trasę 40 km, temp elegancko po 3 km wzrasta do 90 stopni i utrzymuje ją. Gdy zgaszę samochód po dłuszej przerwie czasowej znowu jadę gdzieś po przejechaniu kilkunastu km temp. ciągle jest na 0, nawet po przejechaniu 50 km temp jest 0 stopni, czasmi tak jest że wskoczy na 90, ale potem momentalnie w oczach maleje do 0. Może wiecie czym jest przynczyna tego?.[/quote]
Oj panie, nie chciało się użyć wyszukiwarki.Wpisz hasło termostat i poczytaj wątki z nim związane, a stanie się jasność.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”