za duże spalanie, problemy przy odpalaniu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

g
gka3ester
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 19 kwie 2010, 20:38
Lokalizacja: gka

za duże spalanie, problemy przy odpalaniu

Post autor: gka3ester »

Witam mam niemały problem ostatnio moje polo dość dużo pali nawet ponad 10l/100km, a przytym z rury wydechowej wydobywają się osady chyba benzyna, sprawdziłem już świece są ok, pod filtrem powietrza nazbierało się troche paliwa ale od czego to czy to może być wina nadpalonej kopółki i palca czy macie jakieś inne pomysły???
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Po pierwsze podepnij auto pod komputer i sprawdź pracę czujników temperatury cieczy, temp w dolocie i najważniejsze sondę lambda bo jak ona jest uwalona to będzie żłopał ponad 10 spokojnie a nawet ze 12 zje
PS. Poszukaj o tym używając opcji szukaj już takich tematów podwyższonego spalania było wiele,
Co do szlamu w filtrze powietrza to może jednak olej się tam skroplił bo to czasem tak się dzieje odma potrafi tak zasyfić olejem te pudło.
a po drugie uzupełnij w profilu jakie polo jaka pojemność a najważniejsze jaki kod silnika np. AEX, AEE, AKV, znajdziesz na obudowie rozrządu lub pod dywanikiem w bagażniku.
civic r18a2/407 1,6 HDi
g
gka3ester
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 19 kwie 2010, 20:38
Lokalizacja: gka

Post autor: gka3ester »

popraw mnie jezeli sie myle ale sonda działa dopiero po nagrzaniu sie, a u mnie pojawia sie chumar czrnego dymu przy odpalaniu jak troche autko postoi
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

sonda działa po jakichś 60-90 sekundach, coś nie tak tutaj jest, musisz na kompa jechać i kuknąć co za błędy będą a tak poza tym to obadaj cały układ zapłonowy przeczyść wszystko od świec po palec rozdzielacza, obadaj czy świece mają dobrą iskrę, filtry wymień zwłaszcza paliwa, ewentualnie sprawdź kompresję i zrób próbę olejową, musisz zebrać wiele informacji żeby z tego coś wykrzesać co mu dolega,
zaczekamy jeszcze może ktoś inny się wypowie.
civic r18a2/407 1,6 HDi
c
cfk
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 200
Rejestracja: 27 sie 2009, 8:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cfk »

jakby coś przy zapłonie było to by auto szarpało. dla pewności wyczyść kopułke i palec, psiknij tam wd40.
spalanie to na 99% wina sondy.
no wg. mnie auto sie zalewa po prostu i dlatego może mieć ciężko odpalić.
a akumulator masz dobry??
auto nie straciło mocy?
dla pewności wyczyść odme.
Bo czerwone jest szybsze

cFk
Awatar użytkownika
Kamil K
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 380
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Kamil K »

10l pali na krótkich odcinkach czy długich? jeżdzisz ekonomicznie, srednio czy rajdowo? bo duzo czynników wpływa na spalanie a AEX tak ma. sam mam i wiem ze jesli go krece i jezdze bardzo dynamicznie to mi spali 10l. wiec nie jest to napewno wina sondy lambda. gdyby palił 12l to była by ewidentnie wina sondy.
g
gka3ester
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 19 kwie 2010, 20:38
Lokalizacja: gka

Post autor: gka3ester »

wyraźnie zauważyłem wzrost spalania, jeżdzę na krótkich trasach i jakoś nie gazuję, a pozatym pozostaje jeszcze kwestia kłębu dymu przy odpalaniu go po całonocnym postoju
Awatar użytkownika
Kamil K
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 380
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Kamil K »

ale podczas odpalania samego czy odpalasz i gazujesz go to wtedy leci wiekszy dym? generalnie trudno zdiagnozowac powód spalania. u mnie np czasem wystapi bład sondy ale jak usune błedy na VAG to dopiero po dlugim czasie znow mam blad sondy. a spalanie mam 8l-9l. wiec nawet jesli blad sondy jest na VAG pod podpieciem do kompa to nie znaczy ze jest uszkodzona sonda i spalanie spadne wraz z kupnem nowej. ja mysle ze poprostu Twoje polo tak pali, robisz male odcinki, moze sie samochód nie zagrzeje i dlatego tak pali :) ja swojego nie krece wiecej niz 3tys obrotów bo w zupelnosci mi wystarcza, plynnie daje gazu i hamuje silnikiem, zadko jezdze dynamiczne i pali mi 8l w miescie gdzie sa non stop korki i światła non stop.

wiec moze sprobuj zejsc nizej bo 10 to jeszcze na AEX nie tragedia :D brata 6N tez AEX pali do 10l i nie narzeka, uwarza ze to normalne ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”