1.9d i pare spraw z nim zwiazanych

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
szwedu
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 14 kwie 2010, 23:56

1.9d i pare spraw z nim zwiazanych

Post autor: szwedu »

Witam dzisiaj kupilem sprowadzone do polski polo 3d 1.9d (gosci w ogloszeniu napisal sdi jak wiekszosc)
Pare lat siedziałem w innej marce ale mniejsza z tym chciałbym zapytać o następujące rzeczy.

1 Auto strasznie drga i rezonansuje na wolnych ( jedni powiedza ze dwumas inni poduchy a wiec na razie sprawdze poduszke i pozniej wroce do tego podpunktu)

2 polo jest z 96r i nie wiem czy posiada kontrolke rezerwy , nie pali sie mi.

3 czy obroty 1000 na wolnych to norma przy tym silniku , jak mozna to gdzie mozna je regulowac ?

4 czy latwa jest wymiana zarowek w zegarach ?

5 czy wszystkie pokretla od nawiewu sa podswietlane czy tylko to od temperatury ( srodkowe od temperatury jest podswietlane a oba bo bakach czarne nic nie widac w nocy w moim aucie)

6 silnik na wolnych po odkreceniu korka wlewu oleju powinien sie dlawic czy nie tracic obrotow ( w innej marce jesli traci obroty to znaczy ze dolot jest nieszczelny , jestem ciekaw jak jest w tym silniku)

7 wszystkie polo maja takie slabe swiatla mijania? (moje przy deszczowej pogodzie sa ... niewystarczające musialem na dlugich jechac jaks sie dalo)

8 pod maska po lewej stronie jest taka poszka albo filtr albo pompa paliwa , jak dodaje gazu przepustnica to widze w wężyku przezroczystym jak babelki powietrza ida w kierunku przepustnicy , normalne ?

Bede bardzo wdzieczny wszystkim za udzielenie odpowiedzi na te pytania .

Witam i pozdrawiam!
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

3) obroty biegu jałowego w silniku AEF wynoszą 940 +/-20 można je regulować za pomocą śruby regulacyjnej za trzpieniem dawki paliwa
8) bąble powietrza nie powinny pojawiać się w wężyku - może łapać powietrze na nieszczelnych połączeniach przewodów paliwowych
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="szwedu"]2 polo jest z 96r i nie wiem czy posiada kontrolke rezerwy , nie pali sie mi.[/quote]
Masz stare zegary (temperatura i paliwo na dole). I różnie z nimi bywało. W jednych wystarczy włożyć żarówkę, a w innych nawet włożenie żarówki nie pomoże.
4) Sama wymiana nie jest trudna, ale trzeba wyjąć licznik.
5) Wszystkie pokrętła są podświetlane. Żarówka znajduje sie w środkowym pokrętle i za pomocą światłowodów rozprowadzane jest światło. Jak któryś jest pęknięty - nie będzie świecić.

9) To punkt którego nie napisałeś. A tyczy się on funkcji SZUKAJ na naszym forum. Połowa odpowiedzi na twoje pytania jest już na forum i jest dokładnie opisana!
s
szwedu
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 14 kwie 2010, 23:56

Post autor: szwedu »

Dziękuje za odpowiedzi i poszedłem za rada korzystając opcji szukaj lecz co do mojego kolejnego problemu odpowiedzi sie nie doszukałem.

Mam problem z biegami nawiewu , działa mi tylko 4 ( wszyscy opisują ze maja problem np z 1-2)
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Opornik dmuchawy. To też było :)
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

hehe kiedys tez byl taki temat pamietam ze ktos kupil diesla i wymienial w punktach co jest do roboty. Tam to chyba bylo z 10 punktow :P
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
s
szwedu
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 14 kwie 2010, 23:56

Post autor: szwedu »

[quote="suhhar"]hehe kiedys tez byl taki temat pamietam ze ktos kupil diesla i wymienial w punktach co jest do roboty. Tam to chyba bylo z 10 punktow :P[/quote]
Przynajmniej 8 tematów nie zacząłem :]
taka prawda nie ma auta idealnego w tym wieku a ja jestem z tych co chcieli by miec idealne.
wracając do tematu mojego polo ,
gdzie znajdują się czujniki zamknięcia drzwi , bo lampka nie zaświeca mi sie w pozycji gdzie przy otwieraniu drzwi powinna , no i nie wiem jak wymontować ta lampke z podsufitki a nie chce połamać zaczepów jak jakieś sa , chyba ze mam ciągnąc az wyskoczy ?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="szwedu"]gdzie znajdują się czujniki zamknięcia drzwi[/quote]
Jak otworzysz drzwi to w "słupku" bedziesz miał ten włącznik. Jest osłonięty czarną gumką. Na allegro to groszowe sprawy taki włącznik. Lampkę w podsufitce wyjmujesz wkładając płaski śrubokręt z jej prawej strony miedzy oprawkę a podsufitkę i podważasz. Potem już dojdziesz co i jak zdemontować żeby dostać się do żarówki.
s
szwedu
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 14 kwie 2010, 23:56

Post autor: szwedu »

Problemu lampki jeszcze nie rozwiązałem ale juz zdjąłem dzięki za info , tak czy inaczej mam dla was ładną zagadkę :
Lampka w bagażniku , wyjmuje i widzę brak żarówki wiec przypuszczam ze kabel uszkodzony jest albo czujnik padnięty dlatego nikt nie wkładał juz żarówki . Sprawdzam woltomierzem jest 12.40 v . No to ide kupić żarówkę wkładam i nie świeci ... żarówka ma przejście , kopiłem dwie druga tak samo. sprawdzam woltomierzem z żarówką 0.10v . Czujnik dziala ok jak wcisniety pokazuje 0v.
Jak dla mnie czysta magia .
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

tez mam tak samo ja mam listwe led 3diody. i bardzo słabo świeciły sprawdzałem napiecie i jak w morde 12v więc myśle co jest grane okazało sie że słaba masa jest (poprostu ten przełącznik w zamku klapy coś szwankuje) ja zrobiłem na krótko mianowicie za tapicerką z lewej strony tam gdzie lampa tylna, jest nakrętka do karoseri(chyba 10 klucz) i tam możesz sie wpiąc masą pod tą nakrętke(dorobić mały kabelek i włączać żarówke na krótko) chyba że ktoś wie jak naprawić ten przełącznik w zamku klapy to z checią posłucham.
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Tak wygląda zamek po odkręceniu:
Obrazek
W części zaznaczonej czerwoną ramką znajduje się przełącznik odpowiadający za włączanie oświetlenia bagażnika.
Są dwie opcje:
1 Dostała się woda i skorodowały styki, dlatego jak mierzymy potencjał miernikiem to jest 12V, ale przy obciążeniu żarówką nie ma napięcia, bo korozja stawia za duży opór.
Najprościej jest potraktować przełącznik WD40 i rozruszać. Jeżeli to nie da rezultatu to jedynie mechaniczne czyszczenie lub wymiana na sprawny - na allegro są od 30zł
2 Ukrzył się przewód w gumowej przelotce łączącej klapę z karoserią. Trzeba sprawdzić i ewentualnie zlutować lub wstawić nowy kawałek w części zginającej się.
a
artmajster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 22 lis 2009, 11:12

Post autor: artmajster »

no nie wiem

ja szukam i szukam i nie mogę znaleźć tego przełącznika na allegro :(
Polo 6N Variant | 1,9 SDI AEY | 1998 r.
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Tak właśnie większość szuka wszystkiego i wiadomości na forum, tylko czeka na podanie tacy !!
allegro opcja szukaj: zamek klapy polo:
http://www.allegro.pl/listing/search.ph ... interval=7
s
szwedu
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 14 kwie 2010, 23:56

Post autor: szwedu »

Faktycznie to mogło by zadziałać , odkręcę i zobaczę .


Chciałem dzisiaj wkleić zdjęcie wtyczki z komory silnika która wisiała sobie w okolicy kabli nad skrzynia biegów ale juz doszedłem to tego co to za wtyczka . Nie miałem światła wstecznego... jak schyliłem sie w skrzyni nie było wtyczki włożonej , najgorsze jest to ze wtyczka jest od tego bo połączyłem ja na krotko i światło wstecznego sie zapala tylko wtyczka ma całkowicie inny kształt niż wejście na skrzyni.
a
artmajster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 22 lis 2009, 11:12

Post autor: artmajster »

zamki to ja oglądałem

ty pisałeś o przełączniku
ale dzięki za info :)
Polo 6N Variant | 1,9 SDI AEY | 1998 r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”