[6n2]to co polówki lubią najbardziej - wydawać różne dźwieki

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

i
iwus663
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: Kraków

[6n2]to co polówki lubią najbardziej - wydawać różne dźwieki

Post autor: iwus663 »

moja polówka wydaje jednostajny dźwięk :banghead: - wuuuuuuu, łuuuuuu coś w tym stylu.
słychać to:
- na wolnych obrotach
- nieważne czy sprzęgło wciśniete, czy puszczone nic się nie zmienia
- jeśli delikatnie doda sie gazu nawet na 1000 obrotów to cichnie
- to nie łożysko oporowe bo po wymianie sprzegła nic sie nie zmieniło
- dochodzi ten dźwięk od strony kierowcy z przodu
- czasem gdy się kręci kierownica to natężenie tego dźwieku delikatnie się zmienia ale całkiem nie ucicha
-

co to wyje??????? :angry2:
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

- czasem gdy się kręci kierownica to natężenie tego dźwieku delikatnie się zmienia ale całkiem nie ucicha
ten objaw wskazuje na usterkę dot. pompy układu wspomagania, odkręć korek i sprawdź czy nie masz czasem mało płynu czy też jakiś wyciek z układu, wjedź na kanał i sprawdź przy maglownicy wszystkie przewody hydrauliki siłowej idące do maglownicy, może pompa pracuje na sucho lub też kończy życie.
Jeśli brakuje oleju to dolej olej mineralny FEBI-BILSTEIN 6162 (kolor zielony)
civic r18a2/407 1,6 HDi
i
iwus663
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: iwus663 »

rat4 ale czy dodanie gazu ma wpływ na prace pompy wspomagania?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

tak ponieważ pompa napędzana jest paskiem klinowym połączonym z kołem pasowym silnika i obroty mają wpływ na jej pracę, podobnie jak alternator napędzany jest paskiem, pompa obciążona jest bardzo przy maksymalnych skrętach i należy unikać trzymania skręconej kierownicy na maksa przez więcej niż 6 sekund,
Przy zapowietrzonym układzie jeśli skręcisz kierownicą na max będzie ona wyć jeszcze bardziej.
Obadaj czy jest płyn, jeśli jest mało lub w ogóle to nie odpalaj auta tylko najpierw dolej,
odpowietrza się to poprzez wielokrotne skręcanie w miejscu w obie strony aż do ucichnięcia wycia przy skrętach maksymalnych.
civic r18a2/407 1,6 HDi
i
iwus663
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: iwus663 »

rat4
o kurde to teraz te objawy do pompy mi pasują, jestem kobieta więc chciałabym jeszcze zapytać czy przy sprawdzaniu tego płynu trzeba najpierw coś zrobić np. odpiac akumlator?, czy podczas jazdy też może być słyszalna ta pompa? oraz jaki jest ewentualny koszt nowej?, i czy pompa może już paść przy przebiegu 116tys.? z góry dzieki za odpowieź :wave:
m
marcin1983
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 76
Rejestracja: 20 lis 2008, 12:18
Lokalizacja: sulbiny/garwolin/sligo

Post autor: marcin1983 »

aku odpinac nie trzeba by spawdzic poziom plynu ( zielomy korek po lewej stronie )
u mnie tez na poczatku wydawala dziwne dzwieki , potem jakbym mial helikopter pod maska , chodzila glosniej niz silnik
koszt nowej ok. 350 zl
u mnie padla przy 128 kkm
i
iwus663
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: iwus663 »

koledzy sprawdziłam płyn i okazało się że jest tak z pół centymetra poniżej minimum, :niewiem: czy od takiego braku już może wyć pompa?
i
iwus663
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: iwus663 »

szapdel
kolego a długo tak jeździłeś? bo u mnie to słyszę już jakiś czas, boję się że może pompe juz wykończyłam
i
iwus663
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: iwus663 »

dolałam dziś tego płynu jednak nić się nie zmieniło. Po dokładniejszym nasłuchwaniu i sprawdzaniu wydaje mi się że to jednak NIE będzie pompa wspomagania bo po kreceniu kołami na max było troszeczkę słychać pompe ale to był inny dźwiek niż ten który mnie przesladuje. Z moich obserwacji wynika że ten dźwięk uzależniony jest od obrotów silnika. gdy kreci sie kołami pracuje poma więc troszeczkę zmienia obroty, stąd te minimalne wahania tonu tego dźwięku.
więc trzeba szukać dalej. czy maktoś jakieś jeszcze pomysły?????????????/ :beg:
Dodam jeszcze że dźwiek ten bardziej jest słyszalny po stronie kierowcy,ewentualnie zza silnika (spod tapicerki)
NIE jest to dźwięk z tego koła przy którym jest zbiorniczek z płynem hamulcowym (to chyba serwo ale nioe jestem pewna)
m
marzena84
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 16 sty 2010, 22:42

Post autor: marzena84 »

witam.
z tego co wiem to wspomaganie i servo to to samo...pytanie tylko czy hamulcow czy kierownicy;) :D mialam podobny problem i okazalo sie ze waz byl pekniety na koncowce. nie wiem niestety jak nazwac ten waz po polsku bo robilam to w niemczech ale mozna to chyba tlumaczyc jako waz podcisnieniowy miedzy kolektorem ssacym a wzmacniaczem (serwem) hamulcow, to moje tlumaczenie :D i on tez jest wlasnie po stronie kierowcy. nie posiadam w tej chwili zdiecia zeby go wskazac niestety.wymienilam sama i u mnie to byla przyczyna tych dzwiekow.o ile dobrze pamietam to cichlo po dodaniu gazu lub wcisnieciu hamulca. pzdr i powodzenia
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”