[6n2] regulacja swiatel, reflektory

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

pisałem już w innym temacie, zgłoś się do użytkownika xenony-pl na allegro, on kiedyś miał na sprzedaż mocowania odbłyśników do lamp w 6n2, jeżeli potrzebujesz tego elementu, co do uchwytu silniczka regulacji to też pęka, ale tego już nie idzie dostać, ja ostatnio na wzór starego wyskrobałem sobie 2 na zapas, muszę je jeszcze przymierzyć i sprawdzić czy wszystko gra i buczy, najlepiej wziąć jakiś trwały, elastyczny plastik, forumowicze polecają poliuretan, etc. :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

Toto
raczej polietylen ewentualnie poliamid - poliuretan nie zda egzaminu chyba że jakaś bardzo twarda odmiana ale o coś takiego będzie ciężko
Obrazek
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

no to jednak mój błąd, chodziło mi o te nazwy co savic podał, dzięki za sprostowanie :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

[quote=""Toto""]ostatnio na wzór starego wyskrobałem sobie 2 na zapas[/quote]

Możesz podać wymiary tego uchwytu, szczególnie wewnętrzne? Też chcę zrobić sobie taką reparaturkę we własnym zakresie...
Obrazek
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

otwór środkowy 7,5 mm , od podstawy do środka otworu około 8 mm , szerokość 12 mm - może być więcej tak jest w ori i długość około 25 mm
fotki trochę marne bo z fona ale mniej więcej tak to wygląda w orginale
Obrazek
Obrazek
Obrazek
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Dziękuję bardzo. Nie spodziewałem się nawet takiego dokładnego zwymiarowania, ale widać że kolega ma rysunek techniczny we krwi.
Obrazek
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

warto jeszcze wymontować silniczek i pasować do niego ten wewnętrzny otwór i te rozcięcie z przodu, co do tyłu to otwór zrobiłem wiertłem do drewna 8 albo 8,5, i później trochę skalpelem modelarskim to jeszcze dociąłem, dobrze jest mieć lampę przy sobie i to tam mierzyć :)
poza tym jeszcze na wylot trzeba przewiercić otwór na śrubę mocującą, i od przodu nieco ją poszerzyć większym wiertłem żeby łebek się schował, ale te wymiary ściągnij już sobie ze śruby, którą wykręcisz :) ja miałem stare na wzór, tylko sklejone żeby wymiary wziąć, powodzenia :grin:
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
Bullitt
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 07 gru 2009, 1:42
Lokalizacja: New Ross/Przemyśl

Post autor: Bullitt »

mi tez odblysniki lataja na wszystkie strony(zauwazylem jak wymienialem zarowki) a moj mechanik powiedzial ze tak nie powinno byc, nie przeszedlbym NCT (taki nasz przeglad). wiec zapewne musza one byc na stalo...
no ale widze ze wiecej z nas ma ten problem...ciezka sprawa
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Zastanawiałem się nawet nad tym, że jeśli uda mi się coś takiego zrobić dla siebie i będzie to dobrze działać, to może dałoby się zrobić większą ilość takich małych detali - dla zainteresowanych. Oczywiście trzeba określić koszt i wykonalność. Ale to tylko taka luźna myśl. Jeśli ktoś byłby zainteresowany, niech napisze...
Obrazek
Awatar użytkownika
piotrom87
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:01

Post autor: piotrom87 »

Myślę, że jest to bardzo dobry pomysł :) Sądzę, że znalazłbyś wielu chętnych, nie tylko z tego forum :)
Ja sam na pewno wziąłbym 2 sztuki choć tylko jedną mam uszkodzoną ale coś na zapas by się też przydało bo auta nie zamierzam się prędko pozbywać ;)
Awatar użytkownika
50pln
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 216
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:50
Lokalizacja: Mszana Dolna
Kontakt:

Post autor: 50pln »

ja tez sie pisze :) pewnie ze 2 sztuki!
oi! oi! oi!
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

savic
Możesz podać jeszcze wymiary tych otworów montażowych? Tzn otwór na śrubkę oraz na bolec na którym będzie ten łącznik zaczepiony. Ogólnie im więcej tym lepiej. Rozmawiałem wstępnie ze znajomym który posiada takie możliwości wykonawcze i powiedział, że da się zrobic. Może bez zaokrągleń i wcięć, ale funkcjonalność powinna pozostać niezmienna.
Poza tym, czy silniczek da się zdjąć jedynie poprzez przekręcenie go w odpowiednią stronę i wysunięcie z otworu, czy trzeba najpierw wyciągnąć gumę która siedzi w tym otworze mocującym?
Obrazek
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

[quote=""twister""]Poza tym, czy silniczek da się zdjąć jedynie poprzez przekręcenie go w odpowiednią stronę i wysunięcie z otworu, czy trzeba najpierw wyciągnąć gumę która siedzi w tym otworze mocującym?[/quote]
gumka powinna siedzieć na silniczku, dookoła tego bolca, no a silniczek wymontowuje się tylko w ten sposób co napisałeś... :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
stanley2000
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 30 gru 2009, 22:23

Post autor: stanley2000 »

mam pytanko - czy wyżej opisane elementy mógł uszkodzić pseudo mechanik podczas wymiany żarówki świateł postojowych?
bo u mnie przed wymiana wszystko działąło, a po prawy reflektor lata jak ruska k...a i na dodatek sie nie unosi.

pozatym czy do wymiany tech elementów trzeba wykęcać reflektor poprzez zdjecie zderzaka?-bo tak mi ten sam fachowiec powiedział.
polo III, 2000r, 1.4MPI AKK (60kM) benz/lpg 8,5-9l/100km gazu
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

[quote=""stanley2000""]mam pytanko - czy wyżej opisane elementy mógł uszkodzić pseudo mechanik podczas wymiany żarówki świateł postojowych?
bo u mnie przed wymiana wszystko działąło, a po prawy reflektor lata jak ruska k...a i na dodatek sie nie unosi.

pozatym czy do wymiany tech elementów trzeba wykęcać reflektor poprzez zdjecie zderzaka?-bo tak mi ten sam fachowiec powiedział.[/quote]
oczywiście, że mógł uszkodzić, i tym bardziej przy wymianie postojówek, bo w ori reflektorach żarówka od świateł postojowych jest w takim plastiku, który wciska się w otwór, jak to nie jest wyrobione to ciężko to wyjąć i włożyć, gdzieś tutaj użył za dużo siły i ten najsłabszy element pękł..więc bardzo prawdopodobne, ale udowodnić mu tego nie udowodnisz... :glare:

reflektor niestety trzeba wymontować żeby to wymienić...jeżeli to jest plastik od bocznej regulacji to dodatkowo trzeba będzie rozklejać klosz... :glare:
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”