(AEX) ten typ tak ma,sprawdzałem wszystko i niestety przy ciężkiej nodze tyle pali.przykładowo na 11L potrafię zrobić kręcąc się po mieście ok.100km,a jeśli jeżdżę spokojnie,co rzadko się zdarza na króciutkich trasach (do 10-20km) i w mieście na 11L robię ok 150km.
swiece i kable nówki maja z pół roku. aparat zakłonowy tez.
napisze ze polo nie idzie jak seria. jest dynamiczniejszy. to fajnie ale nie takim kosztem. moze opuzniony zapłon i dlatego sie wydluzyl czas wtrysku ?
ewidentnie coś jest nie tak i nie słuchaj głupot że AEX tak ma że dużo pali, ja mam classica czyli jest minimalnie cięższy i w mieście pali do maks 8 litrów a trasa to spokojne 5 litrów i wcale nie jeżdżę jak dziadek do kościoła.
conan pojęcie "jazda po mieście" jest bardzo względne.
Każde miasto ma nieco inną charakterystykę (różna ilość skrzyżowań ze światłami, stopień zakorkowania, długość odcinków swobodnego przejazdu, częstotliwość gwałtownego przyspieszania i hamowania oraz to, czy jeździ się godzinami po mieście bez gaszenia silnika, czy na odcinkach 1-2 km z ciągłymi rozruchami silnika). Tak więc bez tego ciężko jest coś konkretnego wywnioskować.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km -->
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km -->
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km -->
bez OT idzcie sie klucic na temat jazdy po miescie w innym temacie. zamiesciłem screean z vaga i chialbym zeby ktos mi oznajmił czy charakterystyka sinusoidy lambdy jest dobra czy nie.
No to jak oceniacie spalanie mojego Classica?
Jeżdżąc nim na uczelnię ok 45km - cykl mieszany tzn pół trasy po drodze szybkiego ruchu, a pół w mieście, często w korkach - kochane Gliwice :box: pali ok 10l LPG
Zaznaczając tu, że auto mam od miesiąca w użytku i jest zaniedbane tzn. do wymiany są wszystkie filtry, olej, regulacja gazu i co tam jeszcze wymyślicie :glare:
Moglibyście stworzyć listę rzeczy, które trzeba sprawdzić w przypadku za wysokiego spalania.
Nie mówię że tutaj, ale osobny temat gdzie byłyby po kolei od małych pierdół do poważnych usterek powody za dużego spalania.
[quote=""paroof""]bez OT idzcie sie klucic na temat jazdy po miescie w innym temacie.[/quote]
Nikt tu nie ma zamiaru się kłócić, czy robić OT.
Napisałeś, że pokonujesz odcinki głównie około siedmiokilometrowe, ale to niewiele nam mówi. Napisz jaki styl jazdy preferujesz i jaka jest charakterystyka tego odcinka drogi, bo to też ma ogromny wpływ na wielkość spalania.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km -->
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km -->
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km -->
jaden na ustawianie zapłonu bo te stuki to najprawdopodobniej efekt spalania stukowego. pozatym podczas gaszenia silnika jestjeszcze takie szarpnicie. jak by silnik robil jeszcze jeden obrót.
"No to jak oceniacie spalanie mojego Classica?"
piszesz ze 10L podtlenku PLG na aex i jeszcze w classicu to duzo ? mi sie wydaje ze norma.
co do spalania. wpływ moze miec:
-sonda lambda
-lewe powietrze w dolocie lub wezach podcisnieniowych,
-czujnik temp i termostat.
-zle wyregulowany zaplon.
Przeraziło mnie to co tu piszecie o spalaniu AEX. Moja polówka zawsze paliła tak około 6,8-7,0 w zimie i 6-6,5 w lecie.
Teraz mam uwalony termostat i pali mi ponad 7 i to już dla mnie jest dużo.
Jakby mi paliła 12 to bym się załamał.