Benzyna & Diesel

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Załóż gaz :) A moim argumentem jest to, ze wieki tym autem i tak nie bedziesz jezdzic, no chyba ze planujesz je zostawic do kolekcji :P Cena ON i tak jest duza, ostatnio moja pola spalila mi na 100km 7,8l gazu, czy ten wynik nie satysfakcjonuje ?
Chyba ze wolisz kupic stary wyjezdzony 1.4D-1W, lub w stanie agoni gdzie koszt spalania bedzie maly, a jak cos sypnie to Cie opluka po kieszeni.
Wybor jest twoj :-D
Obrazek
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Że się wtrące nie uważam gazu jako paliwa :butcher: Może jest i taniej ale nie mam dobrej opini o tym niby paliwie, Takie jest moje zdanie:P Ja bym za żadne pieniądze nie zagazował swojego auta nawet 20-sto letniego, nawet jak by mi dali jego zapas do konca życia:P
A co do zmiany w papierach pojemności to tak umnie w mieścinie na stacji diagnostycznej koleś mówił jak się go pytałem jak to wygląda droższy przegląd i rzeczoznawca który musi to zatwierdzić;)
Pozdro.
Awatar użytkownika
NeVWille
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1070
Rejestracja: 25 mar 2009, 12:13

Post autor: NeVWille »

[quote=""adam""]Załóż gaz :) A moim argumentem jest to, ze wieki tym autem i tak nie bedziesz jezdzic, no chyba ze planujesz je zostawic do kolekcji :P Cena ON i tak jest duza, ostatnio moja pola spalila mi na 100km 7,8l gazu, czy ten wynik nie satysfakcjonuje ?[/quote]
pierwsze bo niechce mi sie powtarzać i mnie to denerwuje naucz cie sie czytac co pisze wcześniej
[size=99px]GAZU NIEDAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/size]

[quote=""kolunio21""]Że się wtrące nie uważam gazu jako paliwa :butcher: Może jest i taniej ale nie mam dobrej opini o tym niby paliwie, Takie jest moje zdanie:P Ja bym za żadne pieniądze nie zagazował swojego auta nawet 20-sto letniego, nawet jak by mi dali jego zapas do konca życia:P[/quote]
popieram w 100 %

a co diesla zobacze jeszcze ale jak narazie reanimuje mój stary silnik a hz pójdzie na sprzedaz
Obrazek
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Najlepiej dowiedzieć się wszystkiego jak to jest i ile co kosztuje z zmianą w papierach żeby później nie okazało się że to drogi gips, że tak się wyraże;)
pozdro.:)
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

NeVWille
Ok panie :) Take it easy czytac umiem chcialem dobrze, lepiej spodziewaj sie podwyzki cen paliw do 5zl. Lepiej kup benzyne sprawna, bo na tym dizlu to jeszcze sie przejedziesz, a ludzie tu juz ci wypisuja koszta co bys sobie silnik na tip top ogarnal. A jak chcesz bardzo tanio to rowerek polecam :P lub pielgrzymeczka.
A tak na boku, sam uwazalem ze lpg to zlo :butcher: dopoki nie zatankowalem :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

adam ale ja uważam że te diselki sa nie do zajechania .. fakt ze sam mialem przygody z tym silnikiem ,ale po ogarniecu wszystkiego ,polecam :) ,a jak diesel zdrozeje to benzyna i LPG tez ,wiec nie ma strach ;P ewentualnie zaloze instalacje na rzepak :P ,a tak na powaznie bioester jest tani i mozna na nim bez przeszkod jezdzic (sam jezdze w lecie z dodatkiem ON ) .. co do gazau to mam podobne zdanie co kolunio21
, moze dlatego ze pracuje przy Gazie ( gazownia) i wiem jak fajnie wybucha :P ,ale wielu znajomych jezdzi i sobie chwala , jeden zrobil golfem II 300k km na samym gazie i ten golf dalej jezdzi ( teraz ma ok 450k km :) .. poprostu uwazam ,ze jakby bylo to takie super ,bezpiecznie i wogole , to auta by mialy fabrycznie instalke z butla gazowa 70l i powiedzmy 15l bakiem na paliwo , a tak nie jest , widzialem juz jakie spustoszenie robi taka butla ( samej putli nie rozerwie ale najslabsze miejsce czyli przyłącze , w moment rozrywa - a butla dostaje przyspieszenie i robi rozwalke ) przy wybuchu ulatniajacego gazu ,butla sie rozszczelnia np na spawach ,duza ilosc sprezonego gazu staje w plomieniach , nic fajnego :/ .. az boje sie wyobrazic ..gdyby cos takiego wydarzylo sie w aucie .. dlatego nie mam przekonania :( ,wiem ze takich przypadkow jest malo ,ale jak widzisz takie cos na wlasne oczy to ciezko wejsc do auta z gazem :/ ..
dosc smecenia .. wiem ze przy uzytkowaniu gazu dochodza dodatkowe koszty ( oprocz samej instalacji ) w postaci :
dod. przegladu
legalizacji
czestsze wymiany filtrow
czestsze wymiany olejow
co iles k km wymiany reduktora
regulacje instalacji
.. moze i to sa male koszta i ma sie je co jakis czas ( nie orientuje sie ) ,ale zawsze koszta ,ktore dochodza do kosztow normalnej eksploatacji .. wiec stojac posrodku ,jesli robi sie malo km ,to gaz jest nie oplacalny , ale jesli robi sie ich wiecej to mozna pomyslec nad takim rozwiazaniem :P
oczywiscie istnieja pewne spekulacje na temat negatywnego wplywu gazu na sam silnik i osprzet ( np na uklad wydechowy ,ktory szybciej sie zuzywa ,poniewaz gazy wylotowe sa kwaśne :P .. dlatego mam podstawyby tez tak uwazac ) .. no ale wybor jest indywidualny ,jesli ktos chce dlugo jezdzic autem ( kolekcjoner, hobbysta, itp. ) to szkoda silnika ,bo napewno jakis negatywny wplyw ma (napewno wizualny i zapachowy :p )
ale zgodze sie ze samo "paliwo" jest tanie :) i to jedyny + u mnie :P
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Zgadzam sie z Toba kolego :) Wszystko jest dla ludzi, ja tam chcialem podsunac alternatywne paliwko. Dizelka zawsze mozna zalac OO, ostatnio placilem 3,06zl/litr wiec cena powala :) Ale jest ryzyko, kazdy wie jakie :butcher:

dod. przegladu+60zl wiecej u mnie
legalizacji ?- na 10lat butla
czestsze wymiany filtrow - Fakt co ok 5-7kkm, w sumie normalka jak dla mnie nawet przy benie
czestsze wymiany olejow- Tak jak na benzynie wymieniamy
co iles k km wymiany reduktora- Czyt. ze ok 60kkm minimum
regulacje instalacji- Nie wiem mam kabel sam reguluje :P
Czestsze wymiany ukl. WN glownie swiec
Tragicznie to nie wyglada, podstawa to dobra regulacja
Obrazek
Awatar użytkownika
qboslavo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 05 sie 2009, 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: qboslavo »

oj kolga wyzej tyle herezji o gazie poowypisywal, ze taki wybuchowy i niebezpieczny, nie dajmy sie zwariowac, zbiorniki nie sa z puszek po piwie, maja swoja date waznosci i nie zapominajmy, ze benzyna tez jest tak samo wybuchowym paliwem i jak cos to sie wylewa a nie ulatnia w przestrzen. ogolnie to samochody glownie wybuchaja tylko na filmach. zle opowiesci o gazie to w duzym stopniu stereotypy, wiadomo, ze zywotnosc silnika szybciej skraca ale czy az tak znaczaco? smie watpic. zwlaszcza w starszych samochodach mniej zal z racji wieku i stanu silnika. poza tym gaz wymaga wiekszej troski, przegladow, regulacji a wielu o tym zapomina i stad tez biora sie problemy. dlaczego gaz nie jest montowany seryjnie? to tez nie do konca prawda ale poza tym to koncernom samochodowym na tym nie zalezy by ich produkty jezdzily na gazie, a zalezy za to naftowym. i w niewielu panstwach na swiecie jest taka infrastruktura stacji gazu co w np. pl.
Obrazek
Awatar użytkownika
NeVWille
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1070
Rejestracja: 25 mar 2009, 12:13

Post autor: NeVWille »

[quote=""qboslavo""]j kolga wyzej tyle herezji o gazie poowypisywal, ze taki wybuchowy i niebezpieczny, nie dajmy sie zwariowac, zbiorniki nie sa z puszek po piwie, maja swoja date waznosci i nie zapominajmy, [/quote]
tak ale ja robiłem nie raz z lpg i nowa butla a ulatniał sie gaz :(
co do kosztów lpg:
zużywaja/ wypalaja sie zawory
uszczelka pod głowicą
uszczelniacze
potrafi głowice pogiać (wyzsza temperatura gazu)
kable świece
gaz jest suchy i szybsze zużycie pierscieni i gładzi cylindra
wydech
uszczelnienia butli oraz układu dolotowego do silnika
a co diesla zawsze mniejsze spalanie mimo ze ropa tez ma cene ale więcej kilosow sie zrobi
a co do kosztów podmianki musze jeszcze sie dokładniej popytac bo coraz bardziej mnie to przeraza :/
Obrazek
Awatar użytkownika
qboslavo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 05 sie 2009, 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: qboslavo »

ja mam 4 samochód na lpg i nigdy mi się nic nie ulatniało ;]
co do zużywania silnika tak czy siak się zużywa, z gazem może trochę
szybciej ale mało kto raczej zamierza jeździć samochodem nie wiadomo ile lat.
z pogięciem głowicy to ciężko raczej, są silniki do których nie zaleca się zakładać gazu właśnie ze względu na wrażliwość głowicy, uszczelki etc ale jak ktoś się do tego nie stosuje albo gaziarz nie poinformuje to już wiadomo czyja wina.
ogólnie jak dla mnie z tym dieslem (jeśli zamierzasz tankować tylko ON ze stacji) to gra nie warta świeczki z tym wszystkim się bujać.
a wyjdziesz niewiele ekonomiczniej. ja bym bardziej kombinował nad modyfikacją obecnego silnika tak żeby jak najmniej palił, ekonomiczną jazdą etc
Obrazek
M
Makumb
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44

Post autor: Makumb »

[quote=""NeVWille""]
co do kosztów lpg:
zużywaja/ wypalaja sie zawory
uszczelka pod głowicą
uszczelniacze
potrafi głowice pogiać (wyzsza temperatura gazu)
kable świece
gaz jest suchy i szybsze zużycie pierscieni i gładzi cylindra
wydech
uszczelnienia butli oraz układu dolotowego do silnika
[/quote]

pierwsze slysze ze gaz w starych vwejach wygina glowice. Co do zuzywania sie uszczelniaczy itp - nie montujesz tego do nowego silnika - te elementy i tak sa juz mocno wyeksloatowane wiec jakos nie jestem przekonany do takich teorii.
Jak ktos jest z gory przeciwnikiem gazowania to zadne argumenty nie pomoga.
Prawda jest taka - jak dbasz - tak masz.
Takie moje zdanie.
Awatar użytkownika
NeVWille
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1070
Rejestracja: 25 mar 2009, 12:13

Post autor: NeVWille »

[quote=""qboslavo""]ale mało kto raczej zamierza jeździć samochodem nie wiadomo ile lat.[/quote]
ja mam zamiar śmigać nie wiadomo ile lat czyli bardzo dłuugo :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Gaz jak i Ropniak ma swoje wady i zalety.

A co do montowania seryjnie butli z gazem to dzisiaj akurat z kumplem na temat weszliśmy i mówił ze jego wujas ma w cieniasie 1.1 (chyba sporting) fabrycznie montowaną instalacje, a ile w tym prawdy to wam nie powiem.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
Awatar użytkownika
NeVWille
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1070
Rejestracja: 25 mar 2009, 12:13

Post autor: NeVWille »

[quote=""Brzeziak_GT""]fabrycznie montowaną instalacje, a ile w tym prawdy to wam nie powiem.[/quote]
fabrycznie nigdy nie ma chyba ze klijent chce to serwis lub salon kieruje go na montaz instalacji do ich serwisu lpg
Obrazek
Awatar użytkownika
qboslavo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 05 sie 2009, 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: qboslavo »

seryjnie to za duzo powiedziane zawsze, tak sie mowi a chodzi o to ze od nowosci dealer czy salon montowali i tak tez sprzedawali. mam tak holendra w mondeo. seryny fabryczny gaz owszem tez jest, ktores ople, zafira i cos jeszcze tak przystosowane przez fabryke byly ale to gaz ziemny z tego co pamietam i egzotyka i w dojczland i bardziej testowo tak. dla mnie to zal troche nowe auto by bylo gazowac, aczkolwiek jakas najnowsza gen cieklego wtrysku. no i do turbo nonsens wstawiac.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”