witam wszystkich .. przetrzasnalem troche watkow na forum i chyba nie znalazlem dla siebie dobrej odpowiedzi.MAm polo 1.9d 1998r od momentu kupna obrotomierz nie dziala nigdy nawet nie drgal a szybkosciomierz dziala tylko jak.. na poczatku startowal od 10 km h i po wyl. zaplonu na tej liczbie sie zatrzymywam w miare ekspoatacji przebywania setki km startował od 40-50 80km/h a teraz od 110 i nigdy nie opada.JAde przepisowo ale na blaciku standardowo 160 i czasem licznik zamykam:Phehe wszystkie inne kotrolki dzialaja poprawnie temperatura poziom paliwa wsz. poswietlania itd itp licznik przebytych km nabija prawidlowo km MAm nowy akumlator pasek na alternatorze ogladalem go nie wyglada zle.. nie piszy itd.. prosze o pomoc
Po tym pytaniu domniemiewam, że samochód posiada licznik przed liftem, (bo nigdzie nie podałeś takiej informacji) i jest w 90% uszkodzony. Podjedź do pierwszego lepszego sklepu z częściami używanymi i podepnij pod sklepem inny używany licznik. Taka operacja (za darmo) rozjaśni sytuację, jak nie rozwiąże problemu.
Oczywiście pod domem rozkręć wszystko żebyś się nie bawił z tym pod sklepem. Na forum jest opis jak wymontować licznik.
Z tego co pamiętam przy 86c są potencjometry, oporniki itp. na płytce licznika. Jeżeli licznik 6N jest zbudowany na takiej samej zasadzie
to podejrzewam że koszt naprawy będzie mniejszy niż nowy-używany na alledrogo po 150pln chodzą. Ja bym dał jakiemuś elektronikowi od rtv żeby sprawdził układ.
tak przepraszam ze nie dopisalem przed liftem ,dzis wszystko rozebralem tzn licznik popatrzylem . szybkosciomierz powiedzmy ze "naprawilem" poprzesowalem wskakzówke do gory do dolu wystartowalem ja od zera ,cos tam przeskoczylo(geberalnie auto dlugo stalo ) w kazdyb badz razie dziala na dzien dzisiejszy. Patrzylem na sciezki jaki jest ich stan i wygladaja bardzo nieciekawie.. wiele z nich maja ubytki ,golym okiem mozna zobaczyc ze w niektorych miejsach napewno impuls nie przejdzie..i to sa wlasnie te sciezki ktore wychodza od szybkosciomierza nie wiem czy jest to sens lutowac? tego jest naprawde sporo.. jakby jakies zwarcie bylo a mowie tak bo auto mialo kiedys wypadek co prawda nie za mojej kadencji
Ja miałem kondensator wylany i przez to świecił mi się ciągle olej i temperatura. kontensator wymieniony ścieżki polutowane i gra gitara. Elektronik 15 minut na sprawdzenie i wymianę konensa. Potem tylko ponowne sprawdzenie ścieżek i dolutowanie braków i gra gitara. Koszt: Elektronik 20 zyla, mój czas 10 minut i gra.
Maniek miałem podobny problem jak Twój, tylko, że u mnie tak samo zachowywał się wskaźnik temperatury płynu chłodniczego.
Uzbrój się w śrubokręty: torx, i zwykły krzyżak. Krzyżakiem odkręć obudowę i śruby trzymające licznik. Odepnij kostkę i wyjmij licznik.
Odkręć torxem przednią osłonę żebyś miał dostęp do wskazówek. Nie ustawiaj ich na zero! Właściwie delikatnie spróbuj pozmieniać wskazania;p Byle delikatnie! Jeśli poczujesz opór pod którąkolwiek wskazówką - nie ciągnij jej na siłę.
Podłącz kostkę do licznika - powinno poszumieć coś i wskaźniki powinny się wyzerować
Po odpaleniu autka _DELIKATNIE_ [Czemu delikatnie? Bo jak sobie przestawisz wskazówkę, to będzie Cie oszukiwać;p Zawsze o tyle samo, ale to jednak drażniące;p] spróbuj którymi wskazówkami da się ruszyć. Wszystkie wskaźniki powinny stawiać opór. Właściwie wszystkie oprócz tej od prędkościomierza ( i prawdopodobnie od obrotomierza ).
Jeśli tak jest to masz uszkodzone moduły wskaźników.
A naprawia się to poprzez rozlutowanie licznika (a dokładniej wystarczy odlutować wskaźniki LCD i wskaźniki analogowych) i podmienić na sprawne, po czym zlutować. Przy okazji możesz sobie zmienić podświetlenie wyświetlaczy (pod każdym z wyświetlaczy są 2diody LED) na inny kolor.
Zapomniałbym! Jest możliwość podglądnięcia obrotów na cyfrowym obrotomierzu ;-)
W tym celu naciśnij przycisk z lewej strony licznika (ten od kasowania przebiegu dziennego) włącz zapłon, wyłącz zapłon, włącz zapłon i zwolnij przycisk. W tym momencie pojawi Ci się cyfra 1, naciskaj ten przycisk aż pojawi się cyfra 7 i odpal auto. Na liczniku, zamiast kilometrów pojawi się ilość obrotów.