co moglo sie zepsuc gdy pękł pasek ??

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

l
litany87
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 2010, 20:16
Lokalizacja: wejherowo

co moglo sie zepsuc gdy pękł pasek ??

Post autor: litany87 »

co mogło się zepsuć gdy pękł pasek rozrządu , a pękł przez to ze pasek od alternatora gdy spadł dostał się jakoś pod pokrywę zabezpieczająca pasek rozrządu ( oczywiście pokrywa popękała )
( pseudo kombi silnik 1.0 94r)
VW polo II lepszego autka nie ma:D

fotki mojej malej Polinki:)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc1 ... 539be.html

Sprzedam półkę tylną do VW Polo II , pasuje także do golfa II, bez dziur lekko peknita (da sie naprawic) 30zl +
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

1.0 z tego co wiem są bezkolizyjne więc ustawiasz rozrząd i zakładasz nowy pasek i na tym koniec.

Jednak gdyby jakimś cudem się tłoki spotkały z zaworami to już bez ściągania głowicy i jej remontu się nie obejdzie.
A
Amynue
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 21 sty 2010, 9:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Amynue »

[quote=""litany87""]pasek od alternatora gdy spadł dostał się jakoś pod pokrywę zabezpieczająca pasek rozrządu[/quote]Miałem to samo w swoim 1.4D, ale u mnie "na szczęście" pasek rozrządu tylko przeskoczył o jeden ząbek.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

bruczyk, a co z 1.3? pytam teoretycznie czy zawory "spotkaja" sie z tlokami?
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

1.3 są kolizyjne. inny skok tłoka już robi swoje.
Awatar użytkownika
TheR
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 61
Rejestracja: 10 kwie 2009, 10:59
Lokalizacja: R.Śl - Silesia

Post autor: TheR »

Witam :)

Czy aby napewno 1,0 jest bezkolizyjny ??
[url=http://www.ppkonstruktor.pl/]"Klikniesz ??" <!-- s]
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Wg mnie jest 100% kolizyjny 1.0 jak wiekszosc z gamy vw, jak wymienialem rzozrzad w swojej poli to jak probowalem krecic, walkiem lub walem to sie zawory spotykaly z tlokami.
Obrazek
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

100% kolizyjny
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

tak jak pisze adam
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

1.4D są bezkolizyjne...
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
Awatar użytkownika
Dyluś
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 597
Rejestracja: 22 lut 2010, 16:36
Lokalizacja: RZE

Post autor: Dyluś »

Wszystko zależy od tego jakiego miałeś pecha.
Nie zawsze trzeba naprawiać/wymieniać głowice, czasami wystarczy zawory wymienić i poskładać silnik do kupy. Czy to się opłaca to nie wiem ( Fiat Bravo 1.4 12v- koszt części 800zł.+2 dni w garażu-też miałem pecha-lecz go sprzedałem :grin: ) czasami silnik kupisz taniej. Rozebrać zawsze możesz-składać już nie musisz.
Co mogło się zepsuć- zawory, głowica , tłok , wałek rozrządu? Jak rozbierzesz to się przekonasz.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2010, 17:56 przez Dyluś, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdro Rafał
Były:
Jetta Mk1'79r,Polo 86c2f'94r,Golf Mk2'89r, Golf Mk3 Cabrio'95r
Jest:
Golf mk3'97r, Sharan'02, i 125ccm :)
Awatar użytkownika
Andrzej_89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 535
Rejestracja: 08 lip 2009, 8:27
Lokalizacja: Sulejówek/Radziejowice

Post autor: Andrzej_89 »

[quote=""Brzeziak_GT""]1.4D są bezkolizyjne...[/quote]

a mi się jednak wydaje że są kolizyjne, bo jak wymieniałem rozrząd i był źle ustawiony to mi blokowało silnik przy kręceniu go. i dopiero jak było ustawione jak trzeba to się cały przekrecał a nie do pewnego momentu. Po za tym mam na tłokach ślady po tym jak był chyba wcześniej źle ustawiony i zawory wydechowe o nie klepały.
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

Brzeziak_GT
"1.4D są bezkolizyjne.." zapewniam cię, że w przypadku pęknięcia paska, masz dużo pracy. w najlepszym wypadku lecą podpory, wałek i sześć z ośmiu zaworów, w najgorszym pękają jeden lub dwa tłoki, sworznie, lub gną się korbowody... nie wspominając już o prowadnicach...
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

No dobrze ale jak mamy źle ustawiony rozrząd, np. jeżeli nam pasek o 1 ząbek przeskoczy to nie będziemy słyszeć jak dzwonią zawory.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

Brzeziak_GT
jeden "ząbek" to z reguły nie tragedia - choć nie zawsze. będzie słabszy, może strzelać kichać itp. pamiętaj tylko, że jeśli pasek skoczył o ząb, to przy następnym odpaleniu silnika, szarpnięciu (cofka i inne takie) może skoczyć o następne kilka... może ściąć zęby, może pęknąć... a wtenczas kibel... :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”