[86C 2F] resetujacy sie zegarek

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
adr0444
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 17 lis 2008, 16:12
Lokalizacja: Krosno Odrz.

[86C 2F] resetujacy sie zegarek

Post autor: adr0444 »

witam.. czy ktos juz rozwiazal problem resetujacego sie zegarka?? stalo sie to u mnie dopiero po swapie na 1.6 i zmianie rozrusznika na golfowski.. zegarek resetuje sie przy kazdym odpalaniu auta a wczesniej bylo tak ze jak mialem 1.0 to resetowal sie tylko jak juz aku nie mial sily krecic rozrusznikiem... czy moze to byc wina tego ze mam aku 45Ah a rozrusznik z 1.6 ktory potrzebuje wiecej pradu na rozruch ?? bo to jedyna opcja jaka mnie chodzi po glowie :(
Sprzedam części do POLO 86c coupe/steilheck
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

U mnie jest to samo jak auto dłużej postoi czyli jak aku osłabnie. Myślałem nad przeróbką zegarów tzn. trzeba by do nich dodać diodę prostowniczą i za nią kondensator elektrolityczny w obwodzie zasilania zegarka, który podtrzymywał by napięcie, ale to by było trzeba przetestować w praktyce.
Awatar użytkownika
adr0444
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 17 lis 2008, 16:12
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: adr0444 »

jesli mi sie uda upchnac 66Ah z diesla do polo to sprawdze czy cos sie zmieni
Sprzedam części do POLO 86c coupe/steilheck
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

nic nie zmieni .. za duze spadki napiecia sa .. i bedie sie tak dzialo .. jaro ma racje z dioda i kondziołem .. ja mialem takie cos zrobic u siebie w dieselku wraz z przerobieniem obrotka .. ale nie mam na to czasu :/
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
J
Januszek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 05 gru 2009, 19:16
Lokalizacja: EPMB

Post autor: Januszek »

Czy czasami to nie bezpiecznik ?
1,6 GLX (6N)
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

nie ,niema on nic wspolnego .. w orginale kondensator podtrzymujacy jest dopasowany do maly spadkow napiecia ( silniki benzynowe od 900 - 1,3 ) silnik 1,6 ma za duzy rozrusznik ( pradożerny) i kondensator za szybko sie rozladowywuje ,resetujac tym samym zegarek .. podobna niedogodnosc wystepuje przy silniku diesela 1,4 .. i niestety mnie to trapi :p
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Dzisiaj rozebrałem licznik i okazało się, że kondensator filtrujący napięcie dla układu zegarka ma tylko 47uF na dodatek u mnie był spuchnięty. Wymieniłem go na większy - 3300uF/6,3V (musiałem go zamontować poziomo na płytce od strony ścieżek) . Myślę, że wystarczyło by 1000uF, bo na tym 3300uF po odcięciu zasilania zegarek chodzi dobre pół minuty :)
Awatar użytkownika
adr0444
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 17 lis 2008, 16:12
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: adr0444 »

jaro moze zrobisz jakiegos manuala :)
Sprzedam części do POLO 86c coupe/steilheck
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Ok więc po rozebraniu płytki od białego korpusu widzimy takie coś:

Obrazek

Usuwamy stary kondensator 47uF/16V. I teraz jest pewien problem jeśli montujemy większy kondensator w poziomie od strony ścieżek - trzeba usunąć bolec, który wychodzi z tego otworu po złożeniu pokrywy (nie potrzebny do niczego). Ja wlutowałem kondensator z demontażu uszkodzonej płyty PC (pamiętamy oczywiście o polaryzacji gdzie jest plus, a gdzie minus). W tym miejscu napięcie wynosi około 5,5V - zamontowałem kondensator 3300uF na napięcie 6,3V, dodatkowo przyklejony jest na 'klej na gorąco'. Myślę, że można by dać np. 1000uF/10V wtedy może dało by się go zamontować w oryginalne miejsce od strony elementów bez wycinania bolca. Trzeba po prostu sprawdzić czy się zmieści na wysokość i całość zamkniemy.

Fotki po zamontowaniu kondensatora:

Obrazek Obrazek
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

Moim zdaniem nadaje się do manuala :)
jaro dobra robota!
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

jedyne do czego sie moge przyczepic to do napięcia kondensatora ,tym bardziej ze jest toelektrolit i powinien byc na 16V jak w oryginale .. bo pojdzie wieksze napiecie i kondzioł wystrzeli
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Tak jak pisałem zmierzone napięcie przy podłączonym w aucie liczniku to około 5,5V (w liczniku jest jakiś stabilizator). Sam układ zegarka (pcf1175ct) wg. karty katalogowej ma zasilanie max 8V. Oczywiście jak ktoś chce to nie zaszkodzi dać kondensator na większe napięcie.
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

jaro sorki nie doczytałem :P
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
r
rafal_1903
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 336
Rejestracja: 05 gru 2008, 18:16
Lokalizacja: LESZNO

Post autor: rafal_1903 »

kolego teraz po zamontowaniu tego kondensatorka resetuje sie jeszcze zegarek czy nie.
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Odpowiadam z opóźnieniem - zegarek nie resetuje się, pracuje nawet dobre pół minuty po odłączeniu aku.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”