nie odpala

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
pawel18hy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 26 lis 2008, 18:10

nie odpala

Post autor: pawel18hy »

hej koledzy mam taki problem i prosze o rade dzis rano odpalilem swoja polowke bez problemu a po 7 godz po pracy nawet nie zaregowal rozusznik jaby nie kable to bym nie odpalil go wogule od kolezaki na kablach zapalil na dotyk jak wrocilem do domu zgasilem go i tez nie zaregowal nic mi sie wydaje ze padl alum ale wczesnij palil bez problemu i tak nagle nie pada z godz na godzine wydaje mi sie ze zasniedzialy albo slupki lub klemy bo switla swica bez problemu dlugi i krotkei tylko ma problem z odpalaniem radio tez dziala wiec przyczyna tkwi a klemach czy moze w czym innym dzeki za porady pozdrawiam :piwo:
J
JarekF
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 316
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:58
Lokalizacja: Żary - okolice

Post autor: JarekF »

[quote=""pawel18hy""]tylko ma problem z odpalaniem radio tez dziala wiec przyczyna tkwi a klemach czy moze w czym innym[/quote]
Dobrze kombinujesz ... Może akku jest "kopnięty" i nie ładuje się ... Światła bedą działać dłuugo .. radio też, jeśli nie jest o potężnej mocy :grin: Na początek sprawdź te klemy ale wydaje mi się, że to nie one :roll:
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Weź do ręki miernik i sprawdź jego napięcie. Powinno wahać się w granicach 12,5-12,6 V.
Warto też sprawdzić jego ładowanie, które powinno oscylować w granicach 14 V.
Zabieg ten nic nie kosztuje i nie jest czasochłonny, a może sporo wyjaśnić. :)
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
crazy6n
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 05 gru 2008, 20:01
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: crazy6n »

[quote=""pawel18hy""]a po 7 godz po pracy nawet nie zaregowal [/quote]

a moze to cewka zaplonowa??? tez mialem tak ze w ogole nie reagowal... a jak zamontowalem nowa cewke zaplonowa to bylo po problemu...
SPRZEDAM zderzak!!! viewtopic.php?f=6&t=44237
Awatar użytkownika
ql89
Początkujący
Początkujący
Posty: 180
Rejestracja: 17 lis 2008, 17:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ql89 »

[quote=""crazy6n""][quote=""pawel18hy""]a po 7 godz po pracy nawet nie zaregowal [/quote]

a moze to cewka zaplonowa??? tez mialem tak ze w ogole nie reagowal... a jak zamontowalem nowa cewke zaplonowa to bylo po problemu...[/quote]
też bym sprawdził cewkę tak jak kolega mówi :-D miałem podobny problem ze swoim autem i po wielu kombinacjach i wymianach dopiero nowa cewka załatwiła sprawę. Niby iskrę dawała ale nie wystarczało to żeby auto odpaliło na zimnym silniku.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Moim zdaniem problem tkwi w alternatorze. Nie ładuje akumulatora. Radio gra, bo nie potrzebuje takiego prądu jak rozrusznik.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
p
pawel18hy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 26 lis 2008, 18:10

Post autor: pawel18hy »

hej koledzy kupilem akumulator i wszytsko wrocily do normy i pali na dotyk a nie zaduzy 53Ah na 1.4 silnik i alternatort 70???
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Podaj pojemność i typ swojego silnika, bo bez tego nic Ci nie odpowiemy. W końcu 1.4 występuje w różnych odmianach mocy.
Przy okazji uzupełnij swój profil o te dane. :grin:

Ja do swojego 1.4 AEX w grudniu kupiłem 45 Ah.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
p
pawel18hy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 26 lis 2008, 18:10

Post autor: pawel18hy »

sorki moj blad mam silnik 14 benzyna AXE 60 km wczesnij mialem 36Ah ale sklepie mi doradzili zebym wziol mocnijszy i z wiekszym rozruchem tym 53Ah
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

pawel18hy mylisz dwa pojęcia. 53 Ah to jego pojemność. Prąd rozruchu to coś innego i wyraża się go w A według dwóch norm: DIN oraz SAE.
Optymalnym wyborem dla Twojego silnika jest 44-45 Ah, ale jeśli sporo jeździsz po trasie, to będzie OK, bo zdąży się podładować. :-D

P.S. Uzupełnij swój profil o dane auta, bo znacząco ułatwi to udzielanie Ci porad. Tylko zwróć uwagę na pisownię, bo "AXE" to dezodorant, a nie typ silnika VW. ;)
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”