Mam problem w VW Polo 1,0 z wyciekiem oleju z silnika przez miarkę oleju.Może ktoś wie co można z tym zrobić.Słyszałem że trzeba założyć przewietrzenie silnika ,odmę.Tylko jest problem gdzie to kupić,byłbym wdzięczny o pomoc
Odmę (tzw. łapacz oleju) masz zamontowaną u siebie fabrycznie. Musisz ją odkręcić - przykręcona jest od tyłu silnika na 3 śrubach, następnie porządnie w środku wyczyścić z mazi i szlamu.
[quote=""marko-polo""]To wiem ,serwisy montują specjalne odpowietrzenie które idzie z dekla klawiatury do obudowy filtra powietrza tylko na gwarancji[/quote]
Ty piszesz o przewodzie doprowadzajacym do odmy. Faktycznie była taka akcja serwisowa VW, gdzie w serwisie montowano podgrzewanie tego przewodu - miało to zapobiec zamarzaniu i wywalaniu oleju.
Wytłumaczcie mi jak nieinwazyjnie zrealizować odpowietrzenie poprzez pokrywę zaworów... W silnikach Polo realizowane jest to jak wszyscy wiemy poprzez separator w bloku silnika oraz przewód łączący separator z obudową filtra powietrza.
Czy nie lepiej zanim zabrać się za jakieś druciarstwo będące poprawianiem producenta sprawdzić czy części już założone są w dobrym stanie? Czy płytka z tworzywa na wylocie filtra nie zakleiła się? A może warto po prostu zabrać autko w dłuższą trasę?
Dobrym wskaźnikiem tego co dzieje się w separatorze oleju jest obserwacja spodniej części korka oleju.
Takie pytanie co do odkrecania tego separatora - odmy. Na "macanego to robiliscie"?? Probowalem obczaic jak sie do tych srub dostac ale ledwo reke moge tam u siebie wsadzic nie mowiac juz o porzadnym obejzeniu. Obudowe filtra oczywiscie zdejmowalem. Jak na razie przeczyscic to dalem rade tylko wezyk kilka razy, ale w samej puszce pewnie tragedia jest.
No to kiszka troche. Tu u mnie kanalu nie uswiadczysz poza serwisami. W Polsce to chociaz na stacjach benzynowych gdzies jest szansa znalezc taki najazd.
Takze jak byla puszka pelna tak chyba zostanie, a szkoda.