[6n2] Mnóstwo napraw - a dopiero co kupiłem :( pomocy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
jasiuhools
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 24 mar 2010, 22:27

[6n2] Mnóstwo napraw - a dopiero co kupiłem :( pomocy

Post autor: jasiuhools »

Witam wszystkich!!!

Tydzień temu kupiłem VW Polo sprowadzonego z Niemiec 1,4 16V z 2001r.
Przed kupnem został sprawdzony na Stacji Kontroli Pojazdów - przegląd przeszedł pomyslnie i okazało sie
że zbyt dużo rzeczy nie trzeba w nim wymieniać to też kupiłem.
Teraz gdy zacząłem jeździć po mechanikach dowiedziałem się że jednak lista napraw jest długa, bardzo mnie wkurza ten fakt,
bo wiem że z jednej strony zostałem oszukany przez sprzedającego a z drugiej strony jestem zły na siebie że nie sprawdziłem
wszystkiego dokładnie i dałem się wyrolować, a do tego jeszcze przepłaciłem :(

Dlatego wielka prośba do Was drodzy Klubowicze pomóżcie,jeśli możecie (chciałbym się dowiedzieć ile co kosztuje, gdzie moge kupić tanio części najlepiej w Łodzi lub przez wysyłkę, linki też się przydardzą). Z góry wielkie dzieki.
Oto lista rzeczy do naprawy o których wiem:
- brak 2 kluczy (z tym się już uporałem - zamówiłem sobie w VW Bursiak),
- wymiana zamka (wkładki) bo w przednich drzwiach pasażera jest zamontowany inny zamek ( w VW powiedzieli żę nowa kosztuje 200zł),
- uszczelka wybieraka do wymiany,
- piórka do wycieraczek,
- brak listwy na drzwiach (tył pasażer).

A teraz rzeczy które nie działają a nie wiem co to może być:
- tylni spryskiwacz mi nie działa (na razie nie wiem gdzie leży problem),
- był puknięty z przodu: jeśli dźwignia otwierania maski nie wróci w położenie neutralne to nie zamknę maski,
- elektryczne szyby:
* od strony pasażera czasem są kłopoty z zamknięciem,
*od strony kierowcy czasami jak drzwi są otwarte to mogę otworzyć i zamknąć szybę a jeśli są drzwi zamknięte to nic z tego,
- biegi wchodzą głęboko i czasami nie wchodzi mi z 5 na 4 - wystarczy wyregulować?,
- pedały też przydało by się wyregulować, np podczas hamowania w ogóle nie czuć żadnego oporu pod stopą, po prostu wciska się i hamuje),
- alarm (centralny zamek) nie zawsze zaskakuje po naciśnięciu guzika w pilocie, poza tym dioda się nie świeci w drzwiach,
- wyczyszczenie i napełnienie klimatyzacji, zapobiegawczo odgrzybienie też.

A teraz rzeczy które podobno wuymienia się przy każdym nowo zakupionym samochodzie:
- wymiana olei i filtrów
- wymiana rozrządu,
- tarcze i klocki.

To by było na tyle, oczywiście zdaje sobie sprawę że nie które z tych rzeczy do naprawy są pierdołami
ale jestem świeżo upieczonym kierowcą i chciałbym mieć autko bez żadnych wad.
Jeśli coś z tych rzeczy jest łatwe do naprawy i moge to zrobić sam to piszcie - nie jestem mechanikiem
ale nie mam "dwóch lewych rąk" jak to się mówi :)

Pozdrawiam


Kolor czerwony zarezerwowany jest dla modów.

bleah1986
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

zawsze przy kupnie używanego auta, jest w nim coś do zrobienia. pamiętaj że "igły" są tylko w salonach (i to i tak nie zawsze). z tego co napisałeś, to raczej drobne usterki które ogarnie przeciętny mechanik, nie musisz więc dawać zarobić bursiakowi :) części szukaj po szrotach bądź na allegro. czasem lepiej jest wyciągnąć używaną część z rozbitka, niż w sklepie z częściami kupić niemarkowy odpowiednik oryginału.
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

[quote=""jasiuhools""]- tylni spryskiwacz mi nie działa (na razie nie wiem gdzie leży problem),[/quote]

1. zapchane wezyki
2. popsuta pompka (koszt wymiany ~30PLN + robocizna, ktora po odkreceniu kola i kilku innych srubek mozesz zrobic sam)

[quote=""jasiuhools""]- był puknięty z przodu: jeśli dźwignia otwierania maski nie wróci w położenie neutralne to nie zamknę maski,
[/quote]

ja nauczyłem się z tym żyć i pamietam, żeby dopchnąć dźwignię :-)

[quote=""jasiuhools""]- pedały też przydało by się wyregulować, np podczas hamowania w ogóle nie czuć żadnego oporu pod stopą, po prostu wciska się i hamuje),[/quote]

wymień płyn hamulcowy powinno pomóc.

[quote=""jasiuhools""]- alarm (centralny zamek) nie zawsze zaskakuje po naciśnięciu guzika w pilocie, poza tym dioda się nie świeci w drzwiach,[/quote]

a może bateryjka jest słaba w pilocie?

[quote=""jasiuhools""]- wyczyszczenie i napełnienie klimatyzacji, zapobiegawczo odgrzybienie też.[/quote]

będziesz to robił co roku więc się nie przejmuj :-)
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""jasiuhools""]- wymiana zamka (wkładki) bo w przednich drzwiach pasażera jest zamontowany inny zamek ( w VW powiedzieli żę nowa kosztuje 200zł),[/quote]
Proponuję znaleźć w Łodzi człowiek od zamków który dopasuje ci wkładkę do kluczyka. Ja w Wawie za taką operację zapłaciłem 70 zł w zeszłym roku.
[quote=""jasiuhools""]- tylni spryskiwacz mi nie działa (na razie nie wiem gdzie leży problem),[/quote]
Było już wiele razy o tym. Suff już ci podpowiedział. Ja stawiam na uwalony weżyk w przelotce między klapą a budą.
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

jasiuhools
Kolego wybacz że to powiem ale to pierdoły że aż w oczy bije.
Jedynie co to te biegi. Skrzynie w Polciach są dość słabe i są niestety naszą zmorą.
Ja bym klocki i tarcze tylko sprawdził jak widać że jest ok to znaczy że nie musisz zmieniać.
Rozrząd wraz z pompą JAK NAJBARDZIEJ wręcz musisz.
Olej i filtr też No chyba że masz ewidentną karteczkę że olej i filtr były wymieniane niedawno.
Filtr paliwa wymień. [quote=""jasiuhools""]brak 2 kluczy (z tym się już uporałem - zamówiłem sobie w VW Bursiak[/quote]
Nie obraź się ale 2 klucze w salonie vw będą kosztować z 400 zł i jeszcze kodowanie około 100 za jeden. Wycieraczki to sie wymienia co roku. koszt 40-60 za komplet(w markecie to i za 20 kupisz).[quote=""jasiuhools""]* od strony pasażera czasem są kłopoty z zamknięciem,
*od strony kierowcy czasami jak drzwi są otwarte to mogę otworzyć i zamknąć szybę a jeśli są drzwi zamknięte to nic z tego,[/quote]
Ja od strony kierowcy mam wszystkie przełączniki zepsute. Co do twoich to bym je sprawdził ONE SĄ DOŚĆ AWARYJNE I TAM SĄ WRĘCZ MILIMETROWE STYKI I ONE SĄ PRAWDOPODOBNIE AWARYJNE. Jak masz choć jeden pewny to bym sprawdził tym jednym czy szyby prawidłowo działają jak tak to znaczy że są do wymiany.
Dźwignia od maski, litości chciałbym mieć takie problemy z tym da sie żyć. (Maska to nie drzwi nie otwierasz jej codziennie po kilka razy).
Tylni spryskiwacz tak jak chłopaki powiedzieli. Zapewne zapchany JA TEŻ MAM TO SAMO OD ZAKUPU.

Co do reszty chłopaki sie wypowiedzieli. Czytaj forum PRZESZUKUJ wszelkie info na temat twoich usterek są na forum bo ja już to przeszedłem. Jak by co to pisz w miarę możliwości pomogę.
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
K
Krzysiek_
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 25 lis 2008, 19:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Krzysiek_ »

Witam
Czytając tego maila to tak mi się wydaje że chyba kiedyś przerabiałem to ze swoim Polo :). A wiec po kolei
Zamki-pewnie wymiana wiosełek (standard ja kupiłem na allegro i wszystko działa jak trzeba), one lubią się ukręcać albo całkiem rozlatywać.
Co do tylnego spryskiwacza - sprawdź czy przypadkiem nie wycieka ci płyn pod osłoną bagażnika bo może po prostu spadł ci przewód (ja tak miałem u siebie). Działa ci oświetlenie bagażnika?
Uszczelka wybieraka - standard w polo (ja wymieniłem już chyba ze dwie i znowu chyba mam do wymiany). Nie droga naprawa. Może temu ci biegi ciężko chodzą.
Szyby elektryczne - hmm jeśli jest problem z przyciskami to polecam wyjęcie przełączników od szyb i rozebranie tego włącznika być może gdzieś zalazł bród albo któraś blaszka (są tam takie okrągłe 4) jest odgięta i nie ma styku. Ja tak miałem u siebie :) na razie działa.
Uderzenie z przodu - tu może być problem z klimatyzacją to częste gdy auto jest uderzone przodem i robione jak najniższym kosztem. Przód wyklepany a klim zjeb.. i nikt tego nie robi bo za drogi interes. A klientowi się mówi że tylko trzeba napełnić i będzie git. Najczęściej nie działa bo jest mocno uszkodzona ale nie zawsze.
Centralny zamek - radzę zająć się pompką centralnego (w bagażniku pod tapicerką po prawej stronie) bo na pewno masz pneumatyczny zamek. W polo tam zbiera się woda i często pompa zacieka wodą i się przepala. Radzę uszczelnić pompę niż szukać skąd się bierze woda :).
Mam nadzieje że do czegoś ci się przydadzą moje rady i głowa do góry :)

Aha twoje polo nie udaje diesla :) jak tak to nie przejmuj się ten typ tak ma :) wszyscy wiemy o co chodzi.
Awatar użytkownika
waglik
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 608
Rejestracja: 05 kwie 2009, 20:50
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska,Tarnów

Post autor: waglik »

Ja tak na marginesie: Za swoją pole tez przepłaciłem ALE dołożyłem do niej na dzień dzisiejszy ok. 6000 zł... :? (skrzynia, sprzęgło i wiele wiele głupot) i no zawiodłem się na tej marce konkretnie nie powiem. Ale każdy mi mówi, że po prostu trafiłem na ferelny wóz i poprzedni właściciel chciał się go jak najszybciej pozbyć (wiedział, że pada skrzynia i sprzęgło) i zrobił tak, że auto chodziło miesiąc i trach...- dziękuje-laweta... :angry:
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

waglik
A ja kupiłem pole z przegrzaną i pokrzywioną głowicą. Defakto bez ani kompletu letnich ani zimowych.
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
Awatar użytkownika
patryk2k
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 21 paź 2009, 22:43
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: patryk2k »

Ja sie juz przyzwyczailem do tego, ze nikt nie sprzedaje dobrego samochodu...
Lista tego co zrobilem przez 4 miesiace jest zbyt dluga zeby wymieniac. Powiem tylko tyle, ze 3/4 tego co wymieniles wystepowalo u mnie, doszly jeszcze do tego amortyzatory, linki recznego bo padly w zime.
Szyby, centralny, klucze, zamek(jeszcze nie ruszony), spryskiwacz, wycieraczki, pasy bezpieczenstwa, zamek kierowcy itd.
Nie zalamuj sie, po woli i do przodu. Zrobisz pare rzeczy i bedziesz mial pewny samochodzik, sprzedasz potem komus i bedzie sie cieszyl, ze ma wszystko porobione... ja tak mialem z poprzednim samochodem, aktualny wlasciciel cieszy sie jak dziecko, nic nie robi i sobie jezdzi ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
jasiuhools
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 24 mar 2010, 22:27

Post autor: jasiuhools »

Dzięki za rady, nie spodziewałem się tak szybkiej odpowiedzi i tak licznego zaangażowania,
w weekend spróbuje pomajsterkować może uda mi się coś naprawić, zepsuć myślę że nic nie zepsuje,
przy okazji poznam autko od innej strony hehe

Dzięki za wsparcie, teraz nie wygląda to tak tragicznie jak w tedy gdy się dowiedziałem/zauważylem co jest do naprawy
Poczytam forum.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Poczytaj poczytaj. Fakt faktem że informacje są rozrzucone po tematach, ale wiele opisów co i jak zrobić jest na forum. Jeszcze się zdziwisz ile rzeczy możesz zrobić sobie samemu bez wydawania zbednej $$$ dla mechaniora.
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

[quote=""jasiuhools""]To by było na tyle, oczywiście zdaje sobie sprawę że nie które z tych rzeczy do naprawy są pierdołamiale jestem świeżo upieczonym kierowcą i chciałbym mieć autko bez żadnych wad.Jeśli coś z tych rzeczy jest łatwe do naprawy i moge to zrobić sam to piszcie - nie jestem mechanikiem ale nie mam "dwóch lewych rąk" jak to się mówi Pozdrawiam[/quote]
Wszystko oprocz rozrzadu i odswiezenia klimy.Wymien wybierak i pierscien uszczelniacza i zalej go olejem ponad stan,jesli to nie rozwiaze problemu z biegami,moze wtedy byc potrzebna regulacja lub mechanik.
To chyba ja mialem jakies szczescie jak kupowalem auto,bo musialem tylko sprzeglo wymienic i nowe aku kupic.Naprawialem jeszcze 5 bieg,ale to przez wlasna glupote,albo raczej brak wyczucia jazdy na glebie.Oprocz standardowych rzeczy.Od momentu zakupu juz ponad 10tys i oprocz rzeczy wymienionych wczesniej tylko paliwo.Ogolnie jestem zadowolony i nie zaluje zakupu.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
v
volks85
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 08 lip 2009, 11:19
Kontakt:

Post autor: volks85 »

[quote=""jasiuhools""]biegi wchodzą głęboko i czasami nie wchodzi mi z 5 na 4 - wystarczy wyregulować?[/quote]

to wina zimeringu wybieraka - cieknie olej ze skrzyni i biegi nie wchodzą, koszt zimeringu to 6zł wymiany około 20zł, do tego wymagane jest uzupełnienie oleju do skrzyni do poziomu korka - koszt 1l to 30zł nie jest źle :good:
Awatar użytkownika
jasiuhools
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 24 mar 2010, 22:27

Post autor: jasiuhools »

El. szyby mam już naprawione ale okazało się że dolne światła przeciwmgielne nie są w ogóle podłączone
także trzeba zrobić instalacje, a co do spryskiwaczy to rurka jest urwana i dlatego płyn nie dociera do
tylniej szyby. Podsumowując to mam dużo powyrywanych kabli i pourywane rożne rzeczy ktore sprytnie
ktoś schował pod tapicerką i w ściankach bocznych. Jeśli chodzi o biegi to podobno trzeba wymienić tuleje
bo kilka powypadało
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""jasiuhools""]to rurka jest urwana i dlatego płyn nie dociera do tylniej szyby.[/quote]
Rurka ma oznaczenie 1J0 955 751D W ASO koszt ok. 65-75zł
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”