Pozycjonowanie świateł, lampka akumulatora, kierownica

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
aspirine
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 26 mar 2010, 16:54
Lokalizacja: Poznań

Pozycjonowanie świateł, lampka akumulatora, kierownica

Post autor: aspirine »

Witam.
Na początku chciałbym sie przedstawić i powiedzieć że jestem tu nowy a o samochodach nie wiele wiem....
Kupiłem polo 86c2f silnik 1043 rok 91 i dręczą mnie takie małe sprawy otóż:

I- Podczas wsiadania do auta tuż po odpaleniu jak każdy kierowca włączam światła i za każdym razem światła sie pozycjonują (silniczki je podnoszą do góry) dodam jeszcze że żeby zapalić światła pozycyjne muszę najpierw włączyć, wyłączyć i ponownie włączyć światła , jak tego nie zrobię to na pierwszej pozycji włączają mi sie od razu światła mijania. Co może być przyczyną pozycjonowania tych świateł.?

II- Autko mam jakiś tydzień i już dwa razy zobaczyłem ze jak rano odpalę i od razu zbieram sie do drogi to po jakichś 500 metrach drogi zapala mi sie kontrolka od akumulatora np jak jadę wolniej na 3, 4 biegu, później jak przejadę kawałek to lampka gaśnie... Gdzie jest problem?? ..

III- A trzeci problem myślę że jutro rozwiąże z kolega ale dla pewności zapytam co to może być, otóż podczas mocniejszego hamowania np z 80-40 km słyszę takie tyrkanie (tyr tyr tyr )w prawym przednim kole i lekki ruch w kierownicy , dzisiaj odkręciłem oba koła z przodu i zobaczyłem że tarcze i klocki wymagają wymiany prócz tego jeszcze osłona przegubu jest pęknięta(już zakupiłem to wszystko do wymiany). Powiedzcie mi czy dobrze postawiłem diagnozę czy może macie jeszcze jakieś pomysły ?

Proszę o szybką odpowiedź i sorry jeśli będą jakieś literówki bo się śpieszyłem...
Aspirine
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

wymień przełącznik świateł może to pomoże.

co do kontrolki ładowania to możliwe że regulator napięcia ma już dość
a
aspirine
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 26 mar 2010, 16:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: aspirine »

Dzięki za podpowiedź odnośnie świateł w tym kierunku obstawiałem. A regulatora napięcia gdzie mogę szukać pod maską?
Trzeci problem usunięty były to tarcze i klocki dlatego tak telepało kierownica, założyłem nowe MIKODY i klocki Remsa, przy okazji wymieniłem prawy wahacz, osłonę przegubu i gumy od stabilizatora. Od razu widać poprawe :D
Dziś zauważyłem po lekkim deszczu że leci mi woda od środka po desce na lewą nogę, autko generalnie nie ma rdzy więc nadkole odsuwam na bok. Da sie to jakoś w miarę nie kłopotliwie zlokalizować ? Szyba przy uszczelce sucha!

Jak sie nazywa taki plastik przy gałce zmiany biegów odpowiedzialny za odskakiwanie drążka, taki pomarańczowy bo nie wiem jak tego szukać ...?
Aspirine
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Regulator napięcia znajdziesz na alternatorze.

przeciekanie w lewym rogu jest dość popularne w polo z tego co zauważyłem przyczyny na początek poszukaj w osłonach kabli które idą spod maski do wnętrza może któraś guma już zbutwiała i nie trzyma tak jak powinna.
a
aspirine
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 26 mar 2010, 16:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: aspirine »

Kurde dzięki jutro zobaczę może tam jest luka bo dzisiaj patrzyłem od góry i nic nie znalazłem jedyne co mi wpadło do głowy to jest tam taka niby gumka od linki ręcznego ale ma sie w miarę dobrze a twoja podpowiedź przypuszczam będzie trafna bo kabelki były mokre wewnątrz... Ehhh jutro akurat ma padać więc mam nadzieje że mnie nie zaleje znowu bo dzisiaj 2 godz suszyłem podłogę.
A macie może jakiś złoty sposób na wyregulowanie skrzyni biegów bo ponoć mam ich aż 5 ale nigdy nie wbiłem 5-tego. Dzisiaj zamówiłem taką tulejkę z gumy która jest pod drążkiem i go odbija, może ta stara jest mocno wy...ana i dlatego problem. Jak rozmawiałem ze sprzedającym to ponoć już kilka razy próbował to ustawiać i albo był 5 i brak 1 i wstecznego albo 1 i R ale brak 5. A olej może być 80w90 czy koniecznie 75w90 bo nie ukrywam że ten pierwszy tańszy jest :D HELP
Jak mi troszkę na początku pomożecie będę sie sumiennie odwdzięczał na tyle ile moja wiedza będzie wystarczająca... :D
Aspirine
a
aspirine
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 26 mar 2010, 16:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: aspirine »

Hmm dzisiaj kolejna samochodowa wpadka, wsiadam rano do samochodu chce odpalić i klops kręcę kręcę i nic sprawdziłem kable i okazało sie że nie mam iskry nawet od samej cewki... Zmieniłem kabel główny od cewki do palca i niestety nic auto kręci ale nie startuje. Kolega mechanik mówi że reszta kabli w dobrym stanie cewka wygląda na nową (i tu pytanie czy to może być cewka) co mogło wysiąść???? Dodam tylko że wczoraj zatankowałem do pełna i po kilku godzinach chciałem odpalić i moja poli miała chwilowy problem ale poszło a dzisiaj zonk... stacja na której tankuje ma dobre paliwo to pewne. POMOCY
Użyłem szukajki ale nic konkretnego nie znalazłem.

Proszę o pomoc. Rano ma przyjechać mechanik i chciałbym już w miarę wiedzieć od czego zacząć. (Pompy paliwowe ponoć działają prawidłowo)
Aspirine
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Pompy nie maja nic wspólnego z iskra. wiec szukajcie w układzie zapłonowym
a
aspirine
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 26 mar 2010, 16:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: aspirine »

To wiem że pompy nic nie maja wspólnego ale na początku padło zapytanie czy dostaje paliwo. Wiec co mogło jeszcze pójść jak niema iskry ?
Aspirine
M
Marcin90
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 22 cze 2009, 20:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marcin90 »

Hall pewnie padł
Polo 86c/2F 1.0 AAU 1991r & Polo 9N 1.4 16v BBY 2003r
a
aspirine
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 26 mar 2010, 16:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: aspirine »

Witam ..
Dzięki kolego za podpowiedź, byłem dzisiaj u elektryka i wymienił mi czujnik halla, autko odpala i jeździ przynajmniej narazie :D ale jeszcze jedno pytanie mi sie nasuwa czy można wymienić czujnik tak że nie wygląda na robiony ? Sam aparat wygląda jakby nie był wogóle dotykany...
Aspirine
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Jeśli rozebrał aparat i udało mu się wybić bolec to nie zauważysz zmiany, a może jednak cały aparat wymienił na inny bo to 5 minut roboty :)
a
aspirine
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 26 mar 2010, 16:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: aspirine »

Nie sądzę żeby zmienił cały aparat bo mój był specyficznie pobrudzony i bym wiedział że mam inny, zresztą facet niema magazynu części...
Zaraz oszaleje z tą cieknącą wodą nie mogę znaleźć przecieku .. wydaje mi sie że to nie cieknie z półki i nie wiem już jak szukać. Dzisiaj wykręciłem taki schowek pod przełącznikiem świateł i było od góry mokre ale nie wiem skąd ... Myślałem że to kabel od anteny bo był mokry ale wylewając 2 litry wody na antenę nic nie leciało, sam już nie wiem ...

Hmm myślę sobie że może jakiś dobry ochotnik z Poznania może by znalazł trochę czasu i pomógł ciut zgłębić temat i trochę bardziej autko :D Kto chętny pisać na prv...
Aspirine
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”