jakie filtry i świece do AFH?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

jakie filtry i świece do AFH?

Post autor: dumle »

Witam,
z racji pozazimowego przymulenia auta (oraz braku wymiany wszystkich elementów po zakupie auta) przymierzam się do wymiany podstawowych rzeczy u swojej ukochanej :D

nie jestem biegły jeśli chodzi o części samochodowe, stąd do was drodzy forumowicze i miłośnicy polówek kilka pytań. Chcę wymienić takie rzeczy podstawowe jak: filtr powietrza, filtr paliwa oraz świeczki (dodam, że nie mam problemów z odpalaniem, przygasaniem czy też nierówną pracą silnika). Myślałem jeszcze o kablach WN ale nie wiem czy to ma jakiś sens. Więc jakie firmy polecacie? Chcę coś dobrego i solidnego :) Zastanawiam się nad filtrem powietrza K&N. Dobry wybór (cena/jakość)? I co z filtrem paliwa i świecami? bo tu jestem w kropce. Powinienem coś jeszcze zmienić? (na bieżąco zmieniam olej - Castrol magnatec 10w/40 i filtr olejowy filtron).


A i jeszcze jedno: jakiś dobry sklep z częściami w warszawie lub białymstoku godny polecenia?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Świece bym wybrał z NGK BUR6ET lub odpowiednik z Beru lub Iskry, cokolwiek weźmiesz to różnicy za bardzo nie będzie, ważne żeby były 3 elektrodowe normalne bez bajerów i wodotrysków, super końcówek mega giga sportowych czy cuś....
Filtry zawsze zapodaję filtrona i nie było problemów, czy to paliwowy czy powietrza, niektórzy też zachwalają Manna czy Bosha ale ja tam różnicy nie widzę, brud działa tak samo na każdy produkt, co do K&N wkładka jest moim zdaniem za droga... a jest jeszcze opcja tańsza też dobra firma się zwie Simota wkładka bawełniana z mniejszym oporem przepływu kosztuje około 80 zł
Co do filtru oleju to był kiedyś test takich filtrów i filtron dosyć dobrze wypadł na tle innych, osobiście używam filtra olejowego tutela weber tak jakoś zawsze to kupuje sam nie wiem dlaczego :D w teście wypadł b.dobrze.
tutaj poczytaj jest tam test różnych marek:
http://www.auto-swiat.pl/wydania,Test-f ... 346,1.html
Kable WN wymieniaj tylko wtedy kiedy trzeba lub jeśli chcesz uszczuplić swój portfel, zalecane są kable BERU lub NGK,
Beru są na 1szy montaż, nie kupuj innych typu janmor czy sentech lub inne bo ich żywotność jest krótka.
Magnateca wylej i zalej coś lepszego niż te reklamowane gnioty typu mobil castrol....
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Lodzio525
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 553
Rejestracja: 30 maja 2009, 9:41
Lokalizacja: Poznań GRU

Post autor: Lodzio525 »

Filtry Filtron`a:
-powietrze: AP 183
-olej: OP 641
-paliwo: PP 905
-filtr kabinowy: K 1047A
Używam filtrów w/w firmy i nie mam podstaw do narzekania, zarowno cenowo jak i jakościowo :P
[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 28&t=14553]Moje Tornado Red/Black Polo ]
-------------------------------------------------------
Kozienice 10r.
Wilcze Laski 10r.
Pławniowice 10r.
Ślesin 11r.
Przełazy 11r.
Dzierżązna
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

teraz mam filtrona pozakładane (oprócz paliwowego bo go nawet nie dotykałem i nie wiem co tam siedzi), ale prawie 20k minęło od ostatniej zmiany :)

co masz na myśli mówiąc coś lepszego nisz magnatec? kupiłem go bo jest/był w miarę tani i dobry u mnie w mieście (4L za 85zł)

czyli kabli WN nie powinienem ruszać? nawet przy zmianie świec? skoro polecasz NGK BUR6ET to przetestuje, chyba że ktoś poda lepsze propozycje :)

a ta wkładka simota to tylko przez internet idzie zamówić? bo tam nie można wybrać dokładnego modelu - we wszystkich 1.4 są takie same?

edit:
już chyba znalazłem simota mojego 89pln:
http://filtry.simota.home.pl/filtry/ind ... t&Itemid=1
Awatar użytkownika
ziembat
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 21 gru 2009, 16:26
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: ziembat »

również ciekawi mnie temat wybrania firmy oleju do silnika, bo sam będę zmieniał na nowy (półsyntetyk, bo taki mam)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

co masz na myśli mówiąc coś lepszego nisz magnatec? kupiłem go bo jest/był w miarę tani i dobry u mnie w mieście (4L za 85zł)
Pytania o olejach silnikowych tu macie wszystkie odpowiedzi,
lektura obowiązkowa dot. oleju (kilka MB waży także cierpliwości)
p12.neostrada.pl/oleje.pdf

Chodziło mi o to aby zalać coś innego, na magnatecu pamiętam że silnik dosyć głośno pracował stąd takie moje zdanie,
zalej coś a'la motul, liqui-moly, valvoline
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

to tylko chodzi o to, że głośniej pracował? myślałem, że o jakieś właściwości tego oleju, co do pracy... mam tłumiki przelotowe to i tak mi fajnie mruczy silniczek, aż ciarki mnie przechodzą za każdym razem :grin:
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

no to się naczytałem :)

i zgodnie z tym opisem mój olej:

http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7021503

mając normę 505 00 "nie są dopuszczalne dla silników benzynowych!" (strona 5, podpunkt 2.1 oleje.pdf)

o co kaman?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

wiesz w sensie jakbyś kilka olejów popróbował to byś widział różnicę ale tak wiesz konkretnie nie da się odpowiedzieć na to pytanie.... :D
wiesz nie jest zły ale są lepsze w takim sensie to powiedziałem
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

no wiadomo, że zawsze znajdzie się coś lepszego, problem w tym, czy cena tak naprawdę odpowiada jakości, bo jeśli ma się słono płacić za efekt placebo, to ja dziękuję :)
no i jak widzisz, nie zawsze trzeba wierzyć takim niby "życiowym" artykułom, bo mogą się okazać nie do końca prawdą :)
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

hmm, z tego Co wyczytałem na stronie NGK, do mojego silnika są świece BKUR6ET-10 a to chyba inne niż ty mi podałeś? (bo do zwykłego 1.4 jest BKUR6ET), ktoś się w tym orientuje o co kaman? :bow:


i zakupiłem wkładkę simota, więc zobaczymy co to za wynalazek :)

edit: z tego co wyczytałem:
"Typowe oznaczenie ma następującą postać:
Kombinacja liter (1-4) przed wartością cieplną informuje o średnicy gwintu, szerokości klucza do śrub z łbem sześciokątnym oraz rodzaju budowy.
Pozycja 5 (liczba) oznacza wartość cieplną.
6 litera oznacza długość gwintu.
7 litera oznacza cechy charakterystyczne w konstrukcji danej świecy zapłonowej.
8 pozycja, ponownie liczba, oznacza szczególne odstępy elektrod."

czyli to jest chyba pozycja 8 i mam jakieś szczególne odstępy elektrod?
i co to jest ten v-line? bo zazwyczaj jest 1 a ja mam 24
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”