[ALL] Rdza, pierwsza pomoc - videotutorial (eng)

Przewodniki, manuale, instrukcje, opisy prac - kopalnia wiedzy!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
lionheart198
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 02 wrz 2009, 19:08
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

[ALL] Rdza, pierwsza pomoc - videotutorial (eng)

Post autor: lionheart198 »

Witam, przeszukuje neta od pewnego czasu w poszukiwaniu sposobu na unieszkodliwienie niewielkich ognisk rdzy. Znalazłem ten oto tutorial powiązany z cenionymi przez wielu ludzi książkami "Haynes". Tutorial jest po angielsku ale na dniach przetłumaczę go i zintegruje z napisami.


Nazwa czynności:
Usuwanie korozji z nadwozia

Model samochodu:
Wszystkie

Czas wykonania:
jeszcze nie testowane :P

Ilość osób dla wykonania czynności:
Jedna

Przewidywany koszt:
Da radę zmieścić się w 50 zł.

Wymagane preparaty i narzędzia:

fiberglass repair kit - Rodzaj repera-turki z włókna szklanego podejrzewam że coś podobnego do smaru stosowanego na kotwice.

Body filler - Szpachla

Sand paper - Papier ścierny

Solvent wipes - Ściereczki nasączone rozpuszczalnikiem

Paint (primer and topcoat) - Podkład + Lakier

Mam nadzieję że komuś się przyda :D

LINK: http://www.youtube.com/watch?v=aCMeAze5 ... re=related
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

fajny tutorial, ale sadze ze jest to rozwiazanie na jeden sezon, bez piaskowania elementu nie bedzie to zbyt trwale
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

dokladnie, jest to patent do tzw. robienia aut pod handel :) jeden sezon zimowy i wychodzi od nowa, ale manual pomocny i ladnie wykonany :)
osobiscie przy starszych samochodach wolalbym wymienic blotnik bo nie jest do droga zabawa i sam polakierowac a wtedy napewno efekt bedzie trzymal sie dlugo - oczywiscie gdy blotnik kupimy bez korozji :)
Awatar użytkownika
Hiszp4n
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 467
Rejestracja: 21 sty 2010, 14:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hiszp4n »

jeżeli dobrze zabezpieczymy miejsce korozji przed wilgocią to wytrzyma 2 albo i 3 sezony ;) no i nie będziemy trzeć szpachli na mokro, bo tak nieraz ludzie robią i woda wchodzi w szpachle i dalej do blachy :) tutaj jak widać koleś gładzi szpachle na sucho dopiero podkład na mokro :)
I miejsce plac manewrowy
Zablokowany

Wróć do „Manuale - instrukcje krok po kroku”