Czystość wnętrza silnika pod korkiem oleju

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Czystość wnętrza silnika pod korkiem oleju

Post autor: bazi »

Co widzicie po odkręceniu korka oleju zaglądając przez otwór do wnętrza silnika ?
Wnętrze jest czyste jak nowe , prawie ze błyszczące czy pokryte ciemnym syfiastym nalotem z oleju ?

Jakby ktos byl tak uprzejmy to mile widziane zdjęcia dla porównania. I info na jakim oleju jeździ.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2010, 16:58 przez bazi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bartek_tychy
Swój
Swój
Posty: 768
Rejestracja: 30 mar 2009, 18:35
Lokalizacja: Tychy

Post autor: bartek_tychy »

ja widze ciemny syf ;] ale juz mam nastukane ponad 270 tys ;]
Awatar użytkownika
m911
Swój
Swój
Posty: 894
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:59
Lokalizacja: pod/W-wa

Post autor: m911 »

ja mam kakałko
Seat Arosa 1,8T & VW Golf II 2.0 ABF
M
Maciej1233
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 87
Rejestracja: 20 sty 2010, 11:22
Lokalizacja: PRA

Post autor: Maciej1233 »

Nie jest idealnie czyste, ale lekko zasyfiałe. Natomiast pod korkiem majonez :) przebieg 150 tys.
Awatar użytkownika
ziembat
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 21 gru 2009, 16:26
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: ziembat »

U mnie też jest zasyfiony olejem, na korku też mam trochę majonezu ale jeżdżę na niedogrzanym silniku bo termostat mam do wymiany
Awatar użytkownika
kukusiek
Początkujący
Początkujący
Posty: 139
Rejestracja: 09 mar 2010, 16:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kukusiek »

Majonez po zimie pod korkiem normalna rzecz natomiast wewnatrz ciemny nalot a jezdze na mobilu 10W-40, silnik ma najechane ok 140 tysi.
MIESZALNIA TYNKÓW I FARB ELEWACYJNYCH "ANDRUŚ"
DYSTRYBUCJA --> STRZELIN/WROCŁAW
www.tynki-elewacyjne.pl
Obrazek
n
neu_my
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 16 lis 2009, 1:18
Lokalizacja: lubelskie/świętokrzyskie TOP

Post autor: neu_my »

u mnie również majonez :grin: który się rozpuścił po 150 km ciągłej jazdy ale i tak pewnie powróci.... ;/
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Mokre od oleju i w kolorze oleju :)
"Przebieg" 148K - ostatnia wymiana 18K temu :banghead:
Castrol Magnatec 10W40
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

u mnie kolor cappucino, konsystencja smalcu lub lodów o smaku kawowym,
olej (petronas 10W40) 3 tyś przebiegu, krótkie trasy robią swoje, trzeba będzie zajrzeć do odmy co tam u niej bo ostatnio coś słabo dmucha...
Artpolo już chyba najwyższy czas aby spuścić starą krew w twoim classiku :D :oki:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Michelangelo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:32
Lokalizacja: GS

Post autor: Michelangelo »

a u mnie byl taki karmel, ale przedwczoraj wymienilem olej (Castrol Magnatec 15W40) i narazie mam spokoj, ale w zime to normalne tym bardziej, ze robilem krotkie trasy. w swieta jade w trase to go troche przegonie, zeby sie przeczyscil i odmulil :) 97' przebieg 117.000 km silnik 1.4 AKV.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2010, 8:11 przez Michelangelo, łącznie zmieniany 1 raz.
k
ko-ma
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 21 lis 2008, 15:58
Lokalizacja: Końskie

Post autor: ko-ma »

Czysty metal pokryty warstewką oleju, lekko przebarwiony na kolor (powiedzmy) miodu, bez osadów.
Silnik AER, przebieg 75 kkm, olej Mobil1
v
volks85
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 08 lip 2009, 11:19
Kontakt:

Post autor: volks85 »

skąd się bierze ten majonez Panowie? u mnie jest czysto bo wymieniałem olej ale u siostry w polo pod korkiem był majonez, polo stało w garażu jakieś 3 tygodnie, olej mineralny lotos, zmiana w czerwcu 2009 r. - i tu pytanie - zmienić go na półsyntetyk?
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

Majonez bierz sie stad ze jezdzisz male odcinki na niedogrzanym silniku a w oleju jest woda/wilgoc. Normalne zjawisko w zime. Jesli przegonisz auto po trasie to powinien odparowac/zniknac. Jesli jednak jest go sporo i nie znika to moze trzeba sprawdzic czy nie ubywa plynu chlodniczego (uczszelka pod glowica). Co to za "moda" ostatnio na zmienianie oleju "odwrotnie" czyli z mineralnego na polsyntetyk i z polsyntetyku na syntetyk :niewiem: Wszystko zalezy jaki masz przebieg w jakiej kondycji silnik i od kiedy lejesz mineralny. Czemu chcesz go zmieniac??
v
volks85
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 08 lip 2009, 11:19
Kontakt:

Post autor: volks85 »

w przebiegu 160 tys, chyba można śmigać na mineralnym, bez większego problemu, ale słyszałem, że półsyntetyki są mile widziane w VW i mineralny zostawia tzw. nagary i niszczy silniki
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""volks85""]olej mineralny lotos, zmiana w czerwcu 2009 r. - i tu pytanie - zmienić go na półsyntetyk?[/quote]
juz dawno tak powinienes zrobić
[quote=""Bartosz85""]Co to za "moda" ostatnio na zmienianie oleju "odwrotnie" czyli z mineralnego na polsyntetyk i z polsyntetyku na syntetyk [/quote]
bo nie ma nic lepszego dla silnika niz zalany pelen syntetyk.
Sam po dotychczasowej eksploatacji na olejach polsyntetycznych zalałem pelen syntetyk Valvoline SynPower 5W-40. I wszystko OK.

[quote=""Bartosz85""]Wszystko zalezy jaki masz przebieg w jakiej kondycji silnik i od kiedy lejesz mineralny. Czemu chcesz go zmieniac??[/quote]
Chociazby dlatego ze przy -15*C w zimie on wysiada. Nie mowiac juz o wlasnosciach smarujacych olejow mineralnych.
Poza tym nie ma tak ze oleje mineralne nie maja zadnych wlasciwosci myjacych i po zalaniu lepszego oleju cos sie stanie - to jest mit.
Mineralny to lać mozna do starych trupow, ktore żrą olej i w których nie oplaca sie juz przeprowadzac remontów.
[quote=""volks85""]w przebiegu 160 tys, chyba można śmigać na mineralnym, bez większego problemu,[/quote]
To jest kolejny mit - oleju nie zmienia sie na gorszy w zaleznosci od przebiegu , tylko stanu silnika. Tak jak pisalem - jak silnik trup - to ze wzgledu na niskie koszty oleju zalewamy wtedy mineralny.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”