[6N] Wahacz przedni - tuleje, wymiana

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

F
Foxtrod
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 01 lis 2009, 9:01

[6N] Wahacz przedni - tuleje, wymiana

Post autor: Foxtrod »

Witam muszę wymienić tuleje na obu wahaczach VW Polo 6N czy uda mi się to zrobić bez kanału i podnośnika?
Awatar użytkownika
bartek_tychy
Swój
Swój
Posty: 768
Rejestracja: 30 mar 2009, 18:35
Lokalizacja: Tychy

Post autor: bartek_tychy »

witam ja lewy wachacz wymienialem pod garazem potrzebowalem lewarek i kilka drewnianych klockow, bo niestety musialem delikatnie podniesc silnik bo dostep do jednej sruby byl niemozliwy ;]

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

To bardziej pytanie techniczne i w tymże dziale powino sie znaleźć.
Jeśli chodzi o wymianę, to bez tych rzeczy się obejdzie ale, wiadomo, będzie ciężko. No i potem wyciśnięcie i wciśnięcie tuleji, bez prasy hydraulicznej, też nie lada wyzwanie. Ja miałem tak wybitą tuleję że ledwo w warsztacie na prasi dali radę to wymienić.
Ale ponoć nie ma rzeczy niemożliwych.
Awatar użytkownika
lagoc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 30 paź 2009, 14:33
Lokalizacja: BI

Post autor: lagoc »

z drugiej zaś strony za komplet (3) tulejek wahaczy "dasz" ok 50PLN, za kompletny nowy wahacz 90PLN (wiem bo sam musiałem kupić). Miałem tak rozbitą tulejkę przy kole, że wyglądała jak jajko.
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

Warto wymieniać tuleję na wahaczu? Czy lepiej kupić nowy wahacz?
Będzie to robione u mechanika.
L
LeMaNeK
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 670
Rejestracja: 18 wrz 2009, 16:44
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: LeMaNeK »

[quote=""qwertypol""]Warto wymieniać tuleję na wahaczu? Czy lepiej kupić nowy wahacz?[/quote]
jak nie masz co z kasa robić to kup nowe wahacze ;P
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

A jaki koszt tulei? bo na allegro chyba tylko 1 są, ale nie wiem czy dobre za 30zł.
A wahacze nowe są za 100zł. Tylko ciekawe jak z ich jakością?

I czy po wymianie tulei trzeba ustawić zbieżność?
g
grzybol
Początkujący
Początkujący
Posty: 141
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:00
Lokalizacja: Kolbuszowa/okolice Rzeszowa

Post autor: grzybol »

Tutaj szukaj nr katalogowego i będziesz wiedział jakie pasują do twojego modelu:

http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... &notitle=1

Sam muszę wymienić tuleje, ale jak popatrzę na rdzę na moich wahaczach to aż się prosi o nowe, chyba że wyczyszczenie ich z rdzy, pomalowanie i nabicie nowych tulei wystarczy... jak możecie to podpowiedzcie...

Nowe dostępne znalazłem tylko jakiejś firmy MOOG:

http://allegro.pl/wahacz-seat-arosa-vw- ... 58175.html
tylko nie wiadomo co to jest.... i czy jest sens w ogóle do twardszego/niższego zawieszenia takie kupować, czy po prostu od razu rozglądać się za tulejami powerflex... - znalazłem na ebay-u komplet nowych tulei powerflex i nowych wahaczy za około 600zl...

[quote=""qwertypol""]I czy po wymianie tulei trzeba ustawić zbieżność?[/quote]
tak, trzeba ustawiać zbieżność i kąty...
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

ja jak bym robił wymiane tuleji to wymienił bym tylko tą http://www.motoneo.pl/img/101/mid/07059.jpg (febi zakupiłem u siebie za jedną 20zł ( bo tamta druga praktycznie sie nie zuzywa i mechanicy jej wogóle nie wymieniają mówią że cięzko ją wymienić a dwa że wogóle sie nie psuje.ewentualnie sworzeń wachacza i nic wiecej do tego zbieznosć/ kąty i gitara pocoprzepłacać. ale zrobicie jak będziecie chcieli a kupowanie nowego (nieoryginalnego wachacza tez mija sie celem.
Awatar użytkownika
lagoc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 30 paź 2009, 14:33
Lokalizacja: BI

Post autor: lagoc »

[quote=""ghul177""]kupowanie nowego (nieoryginalnego wachacza tez mija sie celem.[/quote]

Tylko szczerze mówiąc ile oryginalnych elementów zawieszenia jest w ponad 10-cio letnim aucie ? Belka tylna, stabilizator?
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

[quote=""lagoc""]Tylko szczerze mówiąc ile oryginalnych elementów zawieszenia jest w ponad 10-cio letnim aucie ? Belka tylna, stabilizator?[/quote]
Powinno być 100% choć zdarza się montować lepsze komponenty. :)
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

jak odkręcić śrubę od wahacza przy tej podłużnej tulei? za chiny nie chce puścić. Na razie jest zalane odrdzewiaczem.
Jeśli by się urwała śruba to jak ją można wykręcić?
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

kolego qwertypol jeśli mówisz o śrubie co jest wkręcona w tej tuleji http://img.archiwumallegro.pl/?558423472 ja w swoim polo ją ukręciłem najlepiej ją okręcić pistoletem pneumatycznym(np gdzies na wulkanicacji wykrecic nasmarować olejem wkręcić i do domu na kanał.pistolet pneumatyczny ma dodatkowo bicie więc jak śruba zapieczona to najlepszy patent na to i nie ukręci jej(nasadka 18) a jak nie to dobra grzechotka i z impetem zaprzeć sie i mocno próbować odkręcić.a odrdzewiaczem zabradzo nie ma gdzie tam psiknać sruba jest schowana w wózku/sankach.przerabiałem ten temat. mało tego jak ukręcisz śrube to część jej zostanie w tulei i wachacza też nie wyciągniesz tylko trzeba będzie rozwiercać bo sruba będzie blokować.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Wymienialem tuleje w golfie i tez zapodalem febi. Od dwoch lat jest jak nowa i trzyma sie dobrze.
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

ja kupiłem 3 lata temu polo i były tam na pewno jakieś dobre, może febi, bo do tej pory są w bardzo dobrym stanie. Znajomy kupił do swojego autka jakieś najtańsze tuleje przed zimą nie minął rok i w lipcu musiał wymieniać bo się nie nadawały do niczego. Czasem lepiej dołożyć, bo różnica jest ogromna!
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”