tylna szyba - ogrzewanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
damian.polo
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 07 cze 2009, 19:10
Lokalizacja: Poznań

tylna szyba - ogrzewanie

Post autor: damian.polo »

Witam. Mam problem z ogrzewaniem tylnej szyby. Problem polega na przepalaniu bezpieczników. Po założeniu bezpiecznika i włączeniu ogrzewania, chodzi jakąś minute i przepala. Oddałem dzisiaj polo do elektryka i stwierdził, że wszystko ok, założył nowy bezpiecznik. Po wyjechaniu z warsztatu to samo. Plus taki że nie skasował ani zlotówki za sprawdzenie.

1. Jaka może być przyczyna?
2. Jaki bezpiecznik powinien być użyty do ogrzewania? (bo miałem 25A, elektryk włożył 30A)
3. Czy ogrzewanie szyby ma przekaźnik?

Plizzzzz, jeśli zna ktoś odpowiedzi na dręczące mnie pytania to proszę o pomoc. Szukałem tematu w archiwach ,ale jakoś nie znalazłem.
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

1. np. przetarcie kabla zasilającego, zwarcie do obudowy...
2. bezpiecznik 20 A (dziewiąty od lewej)
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
g
gilles
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 20 lip 2009, 9:06
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: gilles »

3. nie jestem pewien, ale powinien być przy takim obciążeniu.
W instrukcji jest:
"• Jeśli ogrzewanie szyby tylnej nie działa w da-
lszym ciągu, należy sprawdzić przewody zasi-
lające i wyłącznik oraz przekaźnik załączający
(patrz „Sprawdzanie przekaźników")."
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""VAGfan""]2. bezpiecznik 20 A (dziewiąty od lewej)[/quote]
To zależy jaką ma listwę bezpieczników. Jeżeli listwa ma tylko jeden rządek pionowo ustawionych bezpieczników to będzie tak jak ty napisałeś, czyli bezpiecznik nr 9 20A.
Natomiast jeżeli jest listwa po lifcie, czyli 25 bezpieczniki pionowo i 8 poziomo nad pionowymi, to będzie to bezpiecznik nr 26 15A (poziomo pierwszy z lewej). Także dopóki autor nie nakreśli jaką ma listwę bezpieczników to strzelamy w ciemno.

Jeżeli chodzi o powody przepalania bezpiecznika to najczęstszą przyczyną jest łamanie się kabli w przelotce gumowej między kabiną a klapą. Sprawdź też ścieżki na szybie (ale mało prawdopodobne że ona dają taki efekt)

A swoją drogą to temat taki już był, wystarczyło poszukać.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Trza zauważyć że ścieżki mają swój opór i może już opór jest za mały (popękane niektóre) i będą ci szły bezpieczniki,myślę że elektryk powinien o tym powinien pomierzyć,ja proponuje odłączyć przewody od szyby dać nowy bezpiecznik taki jak powinien być i sprawdzić ale bez przewodów czy czasem niema zwarcia.Potem podskoczyć do kolegi z polo ze sprawnym ogrzewaniem szyby i pomierzyć opór ścieżek ogrzewania i porównać.
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”