duze spalanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
kamilPolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 135
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kamilPolo »

aha oki sprawdze ale 1 z tylu co pamietam to ciezko wlasnie sie krecilo moze to jest przyczyna ale napewno nie az tle to 4 litry na 100 za duzo pali
polo 95
Awatar użytkownika
kamilPolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 135
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kamilPolo »

mam pytanie wymienialem pompe paliwa na nowa czy to moze byc skutkiem wiekszego spalania??
polo 95
Awatar użytkownika
agusia84
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 07 mar 2010, 16:52
Lokalizacja: TYCHY

Post autor: agusia84 »

też miałam ten problem.. spalała mi 11L/100 km....
wymieniłam sonde ( 400zł ) i juz wszystko ok :) teraz na całym baku zrobie jakies 500 km wiec jest super :yahoo:
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Nie.
Sprawdż sonde lambda i czujnik temperatury jak piszą wyżej.
No i czujnik ciśnienia przepływu powietrza.

Kod: Zaznacz cały

Czujnik ciśnienia w przewodzie dolotowym znajduje się bezpośrednio na tym przewodzie, który jest wykonany z tworzywa sztucznego.Czujnik położenia przepustnicy określa dodatkowo położenie kątowe uruchamianej przez pedał przyspieszenia przepustnicy, wykorzystywane przez urządzenie sterujące jako wartość porównawcza do określenia ilości zasysanego powietrza. Ta wartość jest konieczna, aby dostosować się do warunków jazdy, jak na przykład gwałtowne przyspieszanie lub uszkodzenia czujnika ciśnienia w przewodzie dolotowym (funkcja awaryjna).Urządzenie sterujące układu zapłonowego i wtryskowego reguluje czas wtrysku i przez to ilość wtryskiwanego paliwa według zadanej charakterystyki, odpowiednio do zmierzonej ilości powietrza i chwilowej prędkości obrotowej silnika. Jeśli wtryskiwacz jest dłużej otwarty, to zostanie wtryśnięte więcej paliwa. Dodatkowe czujniki zapewniają w każdych warunkach jazdy właściwe odmierzanie ilości paliwa.- Zespół sterowania przepustnicy ma za zadanie stabilizowanie biegu jałowego silnika w dowolnych warunkach jazdy i obciążeniach silnika.- Wyłącznik biegu jałowego przekazuje do urządzenia sterującego położenie przepustnicy odpowiadające biegowi jałowemu. Urządzenie sterujące otwiera lub zamyka przepustnicę za pomocą silnika nastawczego (człon nastawczy przepustnicy) i reguluje w ten sposób prędkość obrotową biegu jałowego do wartości zadanej.- Gdy silnik jest gorący, prędkość obrotowa biegu jałowego jest zwiększana, aby zapewnić wystarczające ciśnienie bardzo rzadkiego oleju. Ta prędkość jest zwiększana także wtedy,gdy obniży się napięcie akumulatora, aby nie następowało dalsze rozładowanie akumulatora. Dzięki takiemu sterowaniu można utrzymać bardzo niską prędkość obrotową normalnego biegu jałowego, przez co zmniejsza się zużycie paliwa.- Czujnik temperatury przy króćcu cieczy chłodzącej mierzy temperaturę silnika, czujnik temperatury w przewodzie dolotowym -temperaturę zasysanego powietrza.- Sonda lambda (czujnik zawartości tlenu) jest wkręcony w przednią rurę wylotową i mierzy zawartość tlenu w strumieniu spalin. Urządzenie sterujące utrzymuje na podstawie jej sygnałów skład spalin najbardziej odpowiadający pracy katalizatora.- Zawór elektromagnetyczny odpowietrzania zbiornika jest sterowany w zależności od obciążenia silnika. Pary paliwa wydzielane w zbiorniku są gromadzone w filtrze z węglem aktywnym i przez ten zawór odprowadzane do spalalania.
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Co tu dużo pisać.
Optymalne spalanie silnika 1.6 jest w zakresie 2800rpm-3000rpm i 90km/h
Mniej = WIR
Więcej = WIR
Spalanie w trasie 6,7l
Spalanie w mieście 9,8l
Styl jazdy typu gaz do 50 na 1 biegu i hamulec - do 15l/100.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Jak już bruczyk napisał, spalanie zależy od wielu czynników, przede wszystkim od stylu jazdy i stanu technicznego silnika. No i jest też kwestia opon. Wiadomo - im szersze, tym wyższe spalanie. Kolega w Corsie B 1,4 8v przy kapciach szerokości 195 potrzebował ok 12l gazu na 100 km, więc wiecie... Moja Pola spala ok 6,5-7l/100 km, więc nie jest źle, chociaż pewnie będę musiał wymienić termostat.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
kamilPolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 135
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kamilPolo »

heh a moja polowka 12 l benzyny przy spokojnej jezdzie i kapcie sa normalne ;]
wiec albo poszedl termostat lub sonda ale nie mam kasy jechac ;/
mam nadzieje ze jak naprawie tez bedzie spalac moja poloweczka 7-8 l bede bardzo zadowolony;]
polo 95
Awatar użytkownika
asad87
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 279
Rejestracja: 05 mar 2010, 19:02
Lokalizacja: Lubin

Post autor: asad87 »

Witam
Mam polo 1.9 D lub SDi z 1997r podałem numer VIN do sprawdzenia i czekam na odpowiedź.
Auto ma 230 tyś przebiegu, jest po wymianie rozrządu, filtrów, oleju. Silnik podczas odpalania nie kopci i podczas wyprzedzania też nie. Dodam, że kupiłem je z Włoch jakieś 4 tygodnie temu.
Dziś zrobiłem nim 180km w tym 30 km w mieście. Spalił mi 13 litrów ropy na tym odcinku.... więc wychodzi, że na 100km pali mi 7L ropy... Moim zdaniem, to trochę za dużo... Jechałem z prędkością 90-100km/h i biegi zmieniałem przy 2500 obr/min Dziś temperatura powietrza wynosiła 2 stopnie na plusie. Opony mam standardowe na felgach 13 calowych. Co może być nie tak w moim samochodzie ?
Podpinam się pod ten temat, ponieważ nie mogę założyć nowego wątku... chyba za krótko jestem na forum...
Seat Ibiza 1.4 60KM 97r.
Opel Corsa 1.2 75KM 01r.
Peugeot 206 1.4 HDI 70KM 02r.
VW Golf 1.6 101KM 97r.
Fiat Punto 1.2 60KM 02r.
VW Polo 1.9D 64KM 97r.
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

dlaczego nie wiesz jaki masz silnik ? skoro przywiozles go z wloch to masz karte pojazdu i tam masz wszystko napisane. Najprostszym sposobem na rozroznienie silnikow to: Podnies maske i popatrz na pompe wtryskową i jak masz przy niej linke gazu to masz zwyklego diesla a jak nie ma linki to masz SDI. Co do spalania to wyszlo ci 7.22 wiec troche duzo jak na trase. Moze masz ustawiona duza dawke zeby lepiej palił ? jak kupiles od handlarza to napewno tak zrobil. Najlepiej podjedz do dobrego pompiarza i niech podlaczy vag-a i sprawdzi co i jak.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
asad87
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 279
Rejestracja: 05 mar 2010, 19:02
Lokalizacja: Lubin

Post autor: asad87 »

Przewertowałem dokumentacje i tam jest napisane, że to jest AEF 1.9 w dieslu... I nie mam zielonego pojęcia co to za silnik ? jakiś czas temu widziałem, na forum temat o rodzajach silnika ale coś nie mogę znaleźć teraz... Auto kupione bezpośrednio od osoby fizycznej we Włoszech. 7.22l/100km w trasie to jest sporo... w mieście pewnie do 10l bym doszedł... Z tego co wiem, to te autka SDI i D spalają na jednakowym poziomie czyli jakieś 5l/100km w trasie... Zapomniałem dodać do swojego stylu jazdy, że hamuje silnikiem ile mogę ;) Ok podjadę do jakiegoś pompiarza i zobaczę co to może być.
Seat Ibiza 1.4 60KM 97r.
Opel Corsa 1.2 75KM 01r.
Peugeot 206 1.4 HDI 70KM 02r.
VW Golf 1.6 101KM 97r.
Fiat Punto 1.2 60KM 02r.
VW Polo 1.9D 64KM 97r.
Awatar użytkownika
kamilPolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 135
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kamilPolo »

siema sprawdzilem sonde na kompie wyskoczyl blad 39 narazie mi tylko usunal ten blad i powiedzieli zebym pojezdzil i zobaczymy czy bedzie nadal takie duze spalanie
czy jest mozliwe mniejesze spalanie po usunieciu bledu 39??
polo 95
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

AEF to masz zwykłego diesla, nie SDI. A co do spalania to mi kiedyś tak palił, dokładnie to po zakupie, ale trzeba było wtryski zrobić bo były popalone. I jeszcze raz tez tak dużo mi palił, ale to jak miałem pompę wtryskowa walnięta. A tak na codzień to cykl mieszany: w lecie ok 5,2L na setkę a w zimie do 6 dochodziło w tym roku.

Skąd jesteś? Bo ja z okolic Krakowa to Ci dobrych pompiarzy polecę :-)
Awatar użytkownika
asad87
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 279
Rejestracja: 05 mar 2010, 19:02
Lokalizacja: Lubin

Post autor: asad87 »

[quote="cage009"]AEF to masz zwykłego diesla, nie SDI. A co do spalania to mi kiedyś tak palił, dokładnie to po zakupie, ale trzeba było wtryski zrobić bo były popalone. I jeszcze raz tez tak dużo mi palił, ale to jak miałem pompę wtryskowa walnięta. A tak na codzień to cykl mieszany: w lecie ok 5,2L na setkę a w zimie do 6 dochodziło w tym roku.

Skąd jesteś? Bo ja z okolic Krakowa to Ci dobrych pompiarzy polecę :-)[/quote]

Już wiem, że mam zwykłego diesla :) ale dzięki :) Jak wtryski były walnięte to dużo kosztowała wymiana ? Ja świeżo co kupiłem autko i wydałem trochę kasy, dlatego pytam... Jestem z okolic Legnicy.
Seat Ibiza 1.4 60KM 97r.
Opel Corsa 1.2 75KM 01r.
Peugeot 206 1.4 HDI 70KM 02r.
VW Golf 1.6 101KM 97r.
Fiat Punto 1.2 60KM 02r.
VW Polo 1.9D 64KM 97r.
Awatar użytkownika
kamilPolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 135
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kamilPolo »

wiec tak mialem problem ze spalaniem okazal sie blad sondy zostal usuniety i okazalo sie ze spalanie wrocilo do normy :) wkoncu bo 12 l na 100 juz mnie przerastalo:) dzieki za informacje :)
polo 95
Awatar użytkownika
kamilPolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 135
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kamilPolo »

mam jeszcze pytanie bo ja jezdzie krotkie odcinki 3km w jedna strone wiec spalanie moze byc wieksze??
polo 95
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”