1.4 16v DOHC Turbo

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

[quote="Kubrick"]Przykladowy cennik warsztatu, gdzie znajomy pracuje: http://www.projectxs.pl//content/view/41/98/[/quote]


to nie brzmi jak pierwszy lepszy link:)
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

Pierwszy lepszy, bo z moich zakladek w firefoxie :P Fajne auta maja na stronie, to zostawilem. Jakby pogooglac, to sie znajdzie jeszcze sporo innych, na pewno lepszych warsztatow.
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

[quote="JuStIcE"]a bym jeszcze widział opcję przeszczepu silnika 1,8T - koszty nie są ogromne, a silniczek odpowiednio traktowany potrafi się odwdzieczyć :)[/quote]

no patrząc na projekt Cyprysa i zdrowe myślenie trochę taki SWAPik kosztuje, bo nie sztuką jest wsadzić silnik, ale trzeba go jeszcze umieć zatrzymać, etc., chodzi mi tylko o to, że jest dużo dłubaniny :) ja teraz najbardziej czekam na włożenie przez kogoś do Polo jakiegoś 1.4 TSI :grin: silniczki jak nowe idzie już wyhaczyć, skrzynię do tego, nie wiem jak z resztą i jak z przeróbkami, ale myślę, że ten silnik na takie 6n czy 6n2 byłby bardzo dobry :grin:
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote="Toto"]

no patrząc na projekt Cyprysa i zdrowe myślenie trochę taki SWAPik kosztuje, bo nie sztuką jest wsadzić silnik, ale trzeba go jeszcze umieć zatrzymać, etc., chodzi mi tylko o to, że jest dużo dłubaniny :) ja teraz najbardziej czekam na włożenie przez kogoś do Polo jakiegoś 1.4 TSI :grin: silniczki jak nowe idzie już wyhaczyć, skrzynię do tego, nie wiem jak z resztą i jak z przeróbkami, ale myślę, że ten silnik na takie 6n czy 6n2 byłby bardzo dobry :grin:[/quote]

Hehe, Cyprys robił auto kompleksowo, z nastawieniem na jak największą moc. Sama turbosprężarka pewnie ze 2 koła, do tego strojenie, blow-off itp. Koszty samego swapu jak uda się znaleźć silnik i skrzynię w dobrej kasie to jakieś 4-5 koła (z robocizną). Do tego przeróbka hamulców i zawiasu, ewentualnie delikatne zestrojenie. A co do TSI - jak najbardziej :) Ale tu trzeba sieliczyćz tym że siknik jest bardziej zaawansowany technologicznie i przy samym swapie może być więcej roboty (może nie trzeba nic wycinać w komorze, ale i tak trochę trzeba zrobić). JA do swojego chcę kiedyś wpakować 1,8 20v, ale bez turbo. Nie trzeba mi gigantycznej mocy, a te 120 KM i tak zamieni Polówkę w bolid :D
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

no robił kompleksowo, może zmiany w samym układzie jakie zrobił Cyprys nie są każdemu potrzebne, ale jednak te hamulce pasowałoby wzmocnić, zależy też jakie się ma, co do TSI, to jest właśnie wielka niewiadoma jak będzie z całą adaptacją tej jednostki do naszych Polówek :) dlatego czekam na pierwszego odważnego z odpowiednim budżetem co się tego podejmie, bo po prostu jestem ciekaw :) bądź co bądź na porządny SWAP pasowałoby mieć przynajmniej z 10 tys. PLNów, bo sam silnik może nie być drogi, jego przeszczep również ogarniemy, ale mogą wyniknąć niespodziewane koszta i jak kasy nie będzie to będziemy uziemieni, więc zawsze lepiej mieć ten zapas...co do silników TSI to można mieć jeszcze taką gwarancję, że nie trzeba robić generalnego remontu tego silnika, bo z reguły są to silniki z przebiegiem ok. 10 tys. km, co do takiego 1.8T pasowałoby jednak zajrzeć i zobaczyć jak ktoś go użytkował, to tylko takie małe moje spostrzeżenia, myślę, że wnoszące coś do tematu...jeszcze co do turbo, które założyciel tematu chce zamontować, widać, że ma jakieś pojęcie o tym, więc jeżeli to ogarnie to dlaczego nie, kiedyś był nawet na allegro kompletny turbokit do 6n2 i wtedy kosztował ok. 6 tys. PLNów :grin:
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Co prawda 1.4 TSI to tylko 1.4 czyli teoretycznie silnik gabarytowo odpowiedni do polo, ale nie zapominajmy że wersja porządana czyli 160konna ma i kompresor i turbine a to też zajmuje sporo miejsca. Też jestem bardzo ciekaw, myslę że w tym roku moze się coś takiego pojawić w PL
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

No ja też bym chętnie zobaczył jakąś 6N-kę z takim motorkiem :D
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

1.4 TSI to rzeczywiscie ciekawy wybor.Silniki bez osprzetu sa juz na allegro, jak i skrzynie z 2,3 tys przebiegiem.Cena takiego swapu moze zamknela by sie w kwocie 15tys zl.To zdecydowanie lepszy wybor niz uturbianie afh, bo cenowo wygladaloby to podobnie, a osiagi zdecydowanie lepsze i lepsza jakosc silnika.Polo 6n z takim silnikiem to jak 86c/86c2f g40.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
Awatar użytkownika
Mati9591
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 09 lip 2009, 9:48
Lokalizacja: opolskie

Post autor: Mati9591 »

mój kolega robi w serwisie w vw i powiedział ,że nie są całkiem dopracowane te silniki. Coś w nich stuka i puka i nikt nie wie o co chodzi(fajny serwis)
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

moim zdaniem wsadzanie turbo które ma pierdzieć a nie dawać doładowanie to nie warto
lepiej ulokować kasę na silnik i powoli swapować
co do wsadzania 1,8 T czy 1,4 TSi trzeba zadać sobie pytanie po co nam takie auto, jak do jazdy na codzień do hipermarketu i po bułki to nie ma to najmniejszego sensu
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

vwkas18
Co prawda to prawda :) Dla mnie te 101 KM w Polówce by spokojnie wystarczyło. No ale skoro kolega chce więcej, to jak wspomniałem - dolot z kwasiaka + wydech powinny dać mały zastrzyk mocy. IMO nie opyla się tu zakładać turbo.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
lagoc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 30 paź 2009, 14:33
Lokalizacja: BI

Post autor: lagoc »

po co wsadzać 1.8T do Polo? Równie dobrze można zadać pytanie po co w Polówce silnik 1.4 a nie np 0.7L. Bez urazy ale niektórzy może po prostu lubią szybko te zakupy do domu przywozić bo żona nerwowa :butcher: ... Silnik 1.4 TSI chodzi po ok 5-7k na allegro + skrzynia z 2k. Ja mimo wszystko wolałbym kupić silnik 1.8T ze skrzynią z jakiegoś rozbitka albo anglika (angliki kompletne na chodzie z silnikiem 1.8T chodzą po ok 5k). Problemem byłyby tzw. "duperelki"- a to półosie a to coś innego. Jeżeli ktoś z Was ma jakieś materiały na temat swap-u silnika 1.8 do polówki to dajcie znać na PW, biję się z myślami co z zawartością maski zrobić :-) P.S. Silnik 1.4 16V to koszt ok 2k
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”