Polo 1.9D strasznie muli, gdy ciepłe

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
wejrzesz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 28 lut 2010, 14:44

Polo 1.9D strasznie muli, gdy ciepłe

Post autor: wejrzesz »

witam! proszę o pomoc i wskazówki - moje Polo 1.9 D (AEF) strasznie muli (także spalanie duże). Z moich obserwacji wynika:
1) zdecydowanie zaczyna mulić, gdy temperatura się podniesie - od 70 w górę
2) na zimnym problem jest zdecydowanie mniejszy - chodzi na wszystkie gary
3)całe lato jeździłem bez termostatu, ciecz na pełnym obiegu - problem mulenia, jednak przy "umiejętnej" jeździe, występował tylko sporadycznie
4) silnik podczas mulenia jest wolny, słabo przyspiesza (nawet jak na 1.9D), da się odczuć, że coś go przytrzymuje
pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

[quote="wejrzesz"]1) zdecydowanie zaczyna mulić, gdy temperatura się podniesie - od 70 w górę[/quote]
Zacznij od filtra paliwa, jeżeli nie był wymieniany.
[quote="wejrzesz"]2) na zimnym problem jest zdecydowanie mniejszy - chodzi na wszystkie gary[/quote] Silnik zimny dostaje większą dawkę rozruchową, dlatego mniejszy problem
[quote="wejrzesz"]3)całe lato jeździłem bez termostatu, ciecz na pełnym obiegu - problem mulenia, jednak przy "umiejętnej" jeździe, występował tylko sporadycznie[/quote]
Jeżeli jeździłeś bez termostatu to miałeś wysokie spalanie (przepał), bo silnik był niedogrzany.[quote="wejrzesz"]4) silnik podczas mulenia jest wolny, słabo przyspiesza (nawet jak na 1.9D), da się odczuć, że coś go przytrzymuje[/quote] Sprawdź czy nie grzeją się tylnie felgi podczas jazdy, często zapiekają się szczęki hamulcowe.
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

hmm ja napisze od siebie ze mi mulił jak miałem zle ustawiony kąt wtrysku. Ale u ciebie chyba jest wszystko ok ? nikt tam nie grzebał ?
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
wejrzesz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 28 lut 2010, 14:44

Post autor: wejrzesz »

vjarecki - filtr był wymieniany, bez zmian. zawsze powtarza się to samo - jak tylko osiągnie 70 stopni zdecydowanie coś go przytrzymuje i reaguje z opóźnieniem (wtedy wszyscy mnie wymijają :-). Może to coś z powietrzem? tak jakby dostawał go za dużo?

suhhar - raczej nikt przy wtryskach nie grzebał. raz jeden magik wymieniał mi parę rzeczy i m.in. ustawiał obroty - wtedy silnik na ok. minutę po odpaleniu bardzo głośno trzepał - magik mówił, że może wtryski są zapieczone - że polo stało długo nie jeżdżone...
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

[quote="wejrzesz"]magik wymieniał mi parę rzeczy i m.in. ustawiał obroty - wtedy silnik na ok. minutę po odpaleniu bardzo głośno trzepał[/quote] Jeżeli wszystko jest sprawne to silnik po odpaleniu ma ok 1200 obr/min po nagrzaniu spada do ok 940 obr/min. [quote="wejrzesz"]jak tylko osiągnie 70 stopni zdecydowanie coś go przytrzymuje i reaguje z opóźnieniem [/quote] Odepnij wężyk podciśnienia od zaworu recyrkulacyjnego spalin (metalowa puszka po prawej stronie silnika) jak objaw ustąpi to trzeba wyregulować potencjometr na pompie wtryskowej.
Awatar użytkownika
wejrzesz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 28 lut 2010, 14:44

Post autor: wejrzesz »

[quote="vjarecki"]Jeżeli wszystko jest sprawne to silnik po odpaleniu ma ok 1200 obr/min po nagrzaniu spada do ok 940 obr/min.[/quote]
przyjrzałem się obrotom - i tak: po odpaleniu mam ok. 800 obr. (po odpaleniu świateł ok. 750 obr.itd.), po ok. 3 minutach pracy silnika słychać pstryknięcie i obroty podnoszą się do ok. 950-980 obr. - są to pomiary dla zimnego silnika, gdy silnik ciepły obrotu na biegu jałowym utrzymują się na poziomie 1000 obr. Słowem - chyba coś tu nie gra!
-----------
Po dokładniejszym przeglądnięciu forum mam zamiar oddać polo do taniego magika z wyraźnymi instrukcjami:
1) wymiana świec (na Duraterm Bosch)
2) wymiana przewodów wysokiego napięcia
3)wymiana końcówek wtryskiwaczy
4) ustawienie kąta wtryskiwaczy
5) ustawić potencjometr na pompie wtryskowej. :-)
Czy ktoś mógłby oszacować koszty za to wszystko? mam nadzieje, że sedno problemu tkwi gdzieś w tych pkt.jak okaże się że drogo, kupuje bilet miesięczny na MPK :-) naprawdę nie mam cierpliwości do mojej polówki, ale lubię ją!! w końcu to mój pierwszy sprzęt:-) pozdrawiam
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

[quote="wejrzesz"]2) wymiana przewodów wysokiego napięcia[/quote]
No z tą instrukcją, to chyba przesadziłeś :D
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Czyli standardowo… albo samochód był bity i nie działa siłownik podciśnieniowy do stabilizacji biegu jałowego (obroty 1200 po odpaleniu). Jeżeli zaślepiony jest wężyk podciśnienia od tego siłownika to sterownik łapie błąd i samochód muli.
Zobacz sobie, tak wygląda siłownik: viewtopic.php?f=20&t=10299
[quote="wejrzesz"]po ok. 3 minutach pracy silnika słychać pstryknięcie i obroty podnoszą się do ok. 950-980 obr. - są to pomiary dla zimnego silnika, gdy silnik ciepły obrotu na biegu jałowym utrzymują się na poziomie 1000 obr[/quote] W prawidłowej pracy po tym pstryknięciu ten siłownik się wyłącza i wszystko dalej masz OK !
Polecam poczytać moje posty, będziesz wiedział więcej na temat tego modelu :amen:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”