SDI pytanie o przewody paliwowe i różnicę w silnikach

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
MICHAL
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 356
Rejestracja: 30 maja 2009, 19:24
Lokalizacja: SBI

SDI pytanie o przewody paliwowe i różnicę w silnikach

Post autor: MICHAL »

Witam.mam takie pytanie o silnik SDI, chodzi mi jaka jest roznice miedzy przewodami paliwowymi ktore biegna od filtra.Chodzi oto jak wchodza do pompy wtryskowej jedne wchodza blisko siebie i sa tez takie wersje ze sa w wiekszej odleglosci.Jaka jest roznica?Czy to SDI i zwykly D?Ale w ogloszeniach polo 6N z 99R to juz chuda SDI tak?I ma te przewody razem,kolo siebie.
Obrazek
Obrazek

Nakreśl trochę bardziej edytując tego posta. Bo tak do końca nie wiadomo o co pytasz. Czy o różnicę między silnikami, czy o te przewody. Rozwiń tą kwestię. W przeciwnym razie temat poleci do kosza.
czaja454
Awatar użytkownika
grisza69
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 30 gru 2009, 20:46
Lokalizacja: Pieszyce

Post autor: grisza69 »

Do silników 1.9 SDI w polo były montowane pompy wtryskowe firmy Bosch oraz Lucas, podobno Bosch-e są lepsze. „SDI” to po prostu nowsze oznaczenie silnika, ale on się technicznie nie różni od „D” czyli popularnego diesla, jest to zwykły wolno ssący diesel bez turbiny, beż żadnych pompo wtrysków i innych udziwnień. Kiedyś jeszcze coś mi się o uszy obiło że były montowane 2 rodzaje SDI-ków, ale dokładnie co i jak to nie wiem więc nie chce w błąd wprowadzać, generalnie jest to zwykły diesel
Obrazek
v
vanquisz
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:40
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: vanquisz »

MICHAL trochę to chaotycznie napisałeś, albo ja nie rozumiem Twoich pytań.
W pierwszym załączniku masz silnik 1.9D AEF, przewody paliwowe są blisko siebie.
W drugim załączniku jest silnik 1.9 SDI.
Pytasz o różnice? Odpowiedź to 11koni różnicy.

Jak szukałem dla siebie dieselka, znalazłem dużo ogłoszeń 6N SDI, które okazały sie zwykłymi AEF 64km.

Najprostszym sposobem na odróżnienie SDI od D, to pokrywa zaworów. W SDI jest pofalowana, co widać na drugim zdjęciu, przewodom paliwowym sie nie przyglądałem.

jeśli sie myle, to mnie poprawcie..
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

sdi poznasz po tym ze nie ma linki gazu idacej do pompy.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

MICHAL nie dość, że zapożyczyłeś zdjęcia z mojego postu to na dodatek zdublowałeś obszernie omawiany temat:
viewtopic.php?f=13&t=8208
M
MICHAL
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 356
Rejestracja: 30 maja 2009, 19:24
Lokalizacja: SBI

Post autor: MICHAL »

[quote="vjarecki"]MICHAL nie dość, że zapożyczyłeś zdjęcia z mojego postu to na dodatek zdublowałeś obszernie omawiany temat:
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =13&t=8208[/quote]

Jesli cie to boli ze zdjecia sa Twoje to powiedz, to usune.zdjecia mialem z Twojego postu bo zapisalem je w kapie i teraz uzylem.Przepraszam Cie kolego.


A chodzi mi o to z tymi przewodami ze:
-czy SDI (wiem ze niema linki) ma montowane te przewody na pompie w dwojaki sposob?(szeroko i obok siebie?)czy tylko szeroko?
-czy polo 6n z 99r to juz SDI czy wciaz do konca produkcji byly montowane zwykle D i SDI?
-czy kazdy SDI musi miec pofalowana pokrywe zaworow?
M
MICHAL
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 356
Rejestracja: 30 maja 2009, 19:24
Lokalizacja: SBI

Post autor: MICHAL »

chodzi mi jaka jest roznice miedzy przewodami paliwowymi ktore biegna od filtra.Chodzi oto jak wchodza do pompy wtryskowej jedne wchodza blisko siebie i sa tez takie wersje ze sa w wiekszej odleglosci.
Nakreśl trochę bardziej edytując tego posta. Bo tak do końca nie wiadomo o co pytasz. Czy o różnicę między silnikami, czy o te przewody.
czaja454
Jest w temacie napisane pytanie o silnik czy o co?A w poscie jest napisane "chodzi mi jaka jest roznice miedzy przewodami paliwowymi ktore..."
Wiec czaja454 oco Ci idzie?

o odalszą cześć wypowiedzi. Pisz troszkę mniej chaotycznie. chciałem abyś określił o co dokładnie ci chodzi. Bo podobny. podkreślam podobny, temat już istnieje. Bez nerwów :)
PS. Edytuj swoje posty zamiast pisac jeden pod drugim.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="vjarecki"]MICHAL nie dość, że zapożyczyłeś zdjęcia z mojego postu to na dodatek zdublowałeś obszernie omawiany temat:
viewtopic.php?f=13&t=8208[/quote]
Temat jest podobny ale nie taki sam. Nie będę łączył bo tak jest dobrze. vjarecki wpodanym temacie nie znalazłem nic o przewodach.
Awatar użytkownika
d4ri0
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1086
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: d4ri0 »

vanquisz
SDI też ma 64KM. Zobacz w książce o Polo w tabeli silników.
[size=12px]http]

[size=12px]viewtopic.php?f=58&t=61866[/url]
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

zalezy ktory SDI z tych 1.9 BO bylu AEY 64 KM oraz AQM 68KM. W sumie co to za roznica. Faktyczna moc i tak wyjdzi ena hamowni. Czy sa jakies roznice w tych silnikach by tu mowic o roznych mocach to nie sadze. AEFa tez mozna lekko przeregulowac na pompie i mamy pare kucow wiecej ale nie oto codzi. Wazne jest to ze SDI pali ladniej chodzi rowniej no i ma lepsza charakterystyke na niskich srednich obr jak 1.9D. Jedne minus to drozsza eksploatacja ale nie ma dwumasy wiec na jedno wychodzi.
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

wesol z tego co sie orientuje sdi ma dwumase ;)
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

I jak ma się cokolwiek wywnioskować po tak zamotanym pytaniu pomijając fakt, że na pewno wyszukiwarka by nic nie znalazła.
Ja się nie gniewam.
Na przyszłość do reszty świata wystarczy podać link do istniejących już zdjęć ewentualnie, że zostały zapożyczone i poprawnie sprecyzować, co chcemy się dowiedzieć.[quote="MICHAL"]A chodzi mi o to z tymi przewodami ze:
-czy SDI (wiem ze niema linki) ma montowane te przewody na pompie w dwojaki sposob?(szeroko i obok siebie?)czy tylko szeroko?
-czy polo 6n z 99r to juz SDI czy wciaz do konca produkcji byly montowane zwykle D i SDI?
-czy kazdy SDI musi miec pofalowana pokrywe zaworow?[/quote] Osobiście nie spotkałem się z innymi rozwiązaniami przewodów jak na zamieszczonym foto.
To wykaz D i SDI w 6N według ETK-i:
Obrazek
To wszystkie kody silnikowe SDI jakie znalazłem:
Obrazek
[quote="czaja454"]Temat jest podobny ale nie taki sam. Nie będę łączył bo tak jest dobrze. vjarecki wpodanym temacie nie znalazłem nic o przewodach.[/quote] Jasne, pytający chce wiedzieć czy po przewodach paliwowych można rozpoznać silniki :)
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

[quote="suhhar"]wesol z tego co sie orientuje sdi ma dwumase ;)[/quote]

No a ja odwrotnie. Znaczy sie ze AEF ma dwumas a SDI nie miewaja.
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

wesol to trzeba sie jakiegos fachmena spytac kto ma racje :grin: :piwo:
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
d4ri0
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1086
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: d4ri0 »

sdi ma jadnomasę. a co do 68KM to z tego co wiem one były montowane w golfie IV, ale nie w 6n i 6n2.
[size=12px]http]

[size=12px]viewtopic.php?f=58&t=61866[/url]
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”