Brak mocy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
keramer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 maja 2009, 23:28

Brak mocy

Post autor: keramer »

Witam.
Mam problem z moja polowka 6N 1.0.
jakis czas temu zaczęło się szarpanie silnikiem(tak jakby pracował na 3 cylindry) i zaczęły szaleć obroty(spadały do nawet 700).dodatkowo zaczęły stukać popychacze i zapchał się katalizator.totalnie zanik mocy.wywaliłem kata,zmieniłem kable,świece,kopułke,palec,olej,od razu też filtr oleju i powietrza,sprawdziłem ciśnienie na cylindrach.problem dalej był.wymieniłem popychacze(komplet) ponieważ 1 z nich rozleciał się całkowicie,a 2 kolejne były mocno uszkodzone.
Co nastąpiło: stukanie ustąpiło,zaczał też ciszej chodzić.obroty nie falują -zawsz 950-moc wróciła.
ale pojawił się jeden kłopot
na zimnym silniku (narazie wiem że po około 7 godzinach przerwy) po odpaleniu,po przejechaniu kilkunastu metrów stracił moc (obroty spadły do około 600 obrotów),chciałem przygazować i nic(brak mocy).wyłączyłem silnik i po 5 sek. znowu odpaliłem i wszystko wróciło do normy(ideał 950 obr i normalna jazda-pełna moc).
za drugim razem to samo tyle,ze po pierwszym odpaleniu nawet nie ruszyłem z miejsca-zgaszenie silnika-ponowny rozróch po kilku sek i totalnie inny samochód.
o co chodzi?
ustawiać zapłon ? NIE WIEM
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Może VAG-a podłączyć i sprawdzić co jest grane, albo klme zdjąć na chwile żeby ECU zresetować i zobaczyć czy coś pomożę
PozdraVWiam
k
keramer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 maja 2009, 23:28

Post autor: keramer »

tzn do Vaga nie mam dostepu teraz-a Twoj post jest dosc niewyrazny-masz na mysli odłączyć akumulator?
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Tak zdjąć kleme z masy na chwile, zalożyć i zobaczyć co będzie się działo;)
k
keramer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 maja 2009, 23:28

Post autor: keramer »

rano sprawdze,oczyszcze i na nowo założe -dam znać ci i jak,ale i tak wydaje mi sie,ze to za łatwe by było :)
R
Rafałbb
Początkujący
Początkujący
Posty: 130
Rejestracja: 20 sty 2010, 7:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Rafałbb »

a cewkę sprawdzałeś??
195/50 R15 - 5.5 ON
k
keramer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 maja 2009, 23:28

Post autor: keramer »

no nie cewki nie sprawdzałem-a moze ona mieć na takie zachowanie wpływ?
a czy można ją sprawdzić w jakiś sposób bez posiadania zamiennika?
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Cewka może mieć takie zajawki nawet Hall może robić takie psikusy:/ co do sprawdzenia cewki to jest możliwość ale najlepiej zrobić podmiankę żeby to wyeliminować dlatego że może sprawdzenie jej wyjsć że jest ok a w rzeczywistości nie będzie. Proste sprwdzene polega na podpięciu żaróweczki 12v w miejscu gdzie są 2 nakrętki(pod wtyczką zasilającą cewke) tylko potrzeba jest 2 osoba do kręcenia rozrusznikiem, jak światełko miga tz. że jest ok jak świeci na stałe to kaput Uwaga!!! żeby nie dotykać przewodów rozizolowanych.
P.S mialem taki przypadek w seacie gdzie jak sie rozgrzalo auto to cewka właśnie przerywala:/
k
keramer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 maja 2009, 23:28

Post autor: keramer »

od 2 osób znających się na mechanice (a nie znajkacych się osobiście) usłyszałem,że to nie cewka(nie ma ona z tym nic wspólnego)a filtr paliwa...?
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Mozna sprawdzić a kiedy był wymieniany??
Ale może to być wina halla.
k
keramer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 maja 2009, 23:28

Post autor: keramer »

od 4 mam te polo i nie wymieniałem a i poprzednik nie wiem...pewniw też nie wymieniał
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”