Witajcie, koledzy może wiecie od czego mogę mieć przy odpalaniu na zimnym nierówne obroty i ma trochę ciężko z odpaleniem i przy gaszeniu mocno rzuca silnikiem aż całe auto sie rusza co to może być ? mam 1.4 TDi 75km
Srebrny szatan szybkości, obrońca uciemiężonych poprostu moje sreberko
nie rowne obroty sa spowodowane ssaniem, skacza zaleznie od temperatury zewn. np do 1200obr/min, po paru minutach wraca do normy, wymien filtr paliwa po zimie bo pewnie jest zapchany parafina, sprawdz aku, chociaz idzie wiosna, bedzie lepiej dzialal przy wyzszych temperaturach, jak nie masz kasy to nie wymieniaj narazie.
to ze rzuca silnikiem przy gaszeniu to jestem w stanie zalozyc ze jest to poducha pod silnikiem ktoras, badz pod skrzynia biegow.
Przyczyną może być poduszka, ale nie koniecznie, szarpać silnikiem będzie również, gdy klapa gasząca nie działa. Przyczyn niedziałania klapy może być wiele, np. pęknięty wężyk podciśnieniowy, odłączony wężyk od membrany, pęknięta membrana, uszkodzony zawór sterujący klapą, brak zasilania zaworu, np. przepalony bezpiecznik. Sprawdź najpierw działanie klapy przy pomocy kolegi, a później ewentualnie poduszki.
[quote=""mariusz86""]a gdzie ten węzyk podciśnieniowy i klapa gasząca sie znajdują bo mam taki sam problem?? [/quote]
Klapa gasząca znajduję się w obudowie zaworu egr
Pozdrawiam
Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
Pozwole sie wtracić w tym temacie. Czy może mi ktos powiedzięc czy w silniku AEF czyli zwykłym dieslu tez przyczyną szarpania przy gaszeniu może być ta klapka??
W silniku AEF raczej tego rozwiązania nie ma choć sam zawór Egr występuje. Szarpać może przez uszkodzone koło dwumasowe lub poduszki silnika i skrzyni biegów.
W silniku 1.4 Tdi AMF na szczęscie dwumas nie występuje.