[6n2] 1,4 TDI ciężko odpala,przy gaszeniu szarpie silnikiem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Polo89
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 21 gru 2009, 15:53
Lokalizacja: Kętrzyn

[6n2] 1,4 TDI ciężko odpala,przy gaszeniu szarpie silnikiem

Post autor: Polo89 »

Witajcie, koledzy może wiecie od czego mogę mieć przy odpalaniu na zimnym nierówne obroty i ma trochę ciężko z odpaleniem i przy gaszeniu mocno rzuca silnikiem aż całe auto sie rusza co to może być ? mam 1.4 TDi 75km
Srebrny szatan szybkości, obrońca uciemiężonych poprostu moje sreberko
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

nie rowne obroty sa spowodowane ssaniem, skacza zaleznie od temperatury zewn. np do 1200obr/min, po paru minutach wraca do normy, wymien filtr paliwa po zimie bo pewnie jest zapchany parafina, sprawdz aku, chociaz idzie wiosna, bedzie lepiej dzialal przy wyzszych temperaturach, jak nie masz kasy to nie wymieniaj narazie.
to ze rzuca silnikiem przy gaszeniu to jestem w stanie zalozyc ze jest to poducha pod silnikiem ktoras, badz pod skrzynia biegow.
Awatar użytkownika
Polo89
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 21 gru 2009, 15:53
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Polo89 »

Wiesz też właśnie zakładałem to że to któraś z poduch tylko jak sprawdzić która to jest
Srebrny szatan szybkości, obrońca uciemiężonych poprostu moje sreberko
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

pojedz do dobrego mechanika, ktos bedzie odpalal i gasil a on bedzie patrzyl i sprawdzal
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

Przyczyną może być poduszka, ale nie koniecznie, szarpać silnikiem będzie również, gdy klapa gasząca nie działa. Przyczyn niedziałania klapy może być wiele, np. pęknięty wężyk podciśnieniowy, odłączony wężyk od membrany, pęknięta membrana, uszkodzony zawór sterujący klapą, brak zasilania zaworu, np. przepalony bezpiecznik. Sprawdź najpierw działanie klapy przy pomocy kolegi, a później ewentualnie poduszki.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
m
mariusz86
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:31

Post autor: mariusz86 »

a gdzie ten węzyk podciśnieniowy i klapa gasząca sie znajdują bo mam taki sam problem?? :(
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

[quote=""mariusz86""]a gdzie ten węzyk podciśnieniowy i klapa gasząca sie znajdują bo mam taki sam problem?? :([/quote]
Klapa gasząca znajduję się w obudowie zaworu egr
Obrazek

Pozdrawiam
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
S
Smoczek8
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 23 cze 2009, 14:04

Post autor: Smoczek8 »

Pozwole sie wtracić w tym temacie. Czy może mi ktos powiedzięc czy w silniku AEF czyli zwykłym dieslu tez przyczyną szarpania przy gaszeniu może być ta klapka??
Awatar użytkownika
rafficz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 22 gru 2009, 11:24

Post autor: rafficz »

W silniku AEF raczej tego rozwiązania nie ma choć sam zawór Egr występuje. Szarpać może przez uszkodzone koło dwumasowe lub poduszki silnika i skrzyni biegów.
W silniku 1.4 Tdi AMF na szczęscie dwumas nie występuje.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”