[9n] 1,2l 12v + STAG 300 plus = niepali i szarpie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
sokar
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:03

[9n] 1,2l 12v + STAG 300 plus = niepali i szarpie

Post autor: sokar »

Witam.
Z miesiąc temu założyłem sobie gaz do Polo 9N z silnikiem 1,2l 12v i mam cały czas problem z instalacją, a że na kolesia co mi to zakładał już patrzeć nie mogę to zwracam się z prośbą o pomoc do was. Problemy są dwa:
1. Pierwszy mniej groźny polega na tym, że kiedy zgaszę silnik na gazie to nie odpala za pierwszym podejściem albo odpala jak dłużej pokręcę i wcisnę pedał gazu (jak zgaszę na benzynie to samochód pali bez problemu bez dodawania gazu)
2. Drugi bardziej groźny objaw jeżdżenia na LPG: jak silnik jest zimny ale również jak jest ciepły to samochód szarpie strasznie przy przyspieszaniu tzn. w skrajnym przypadku jak wcisnę pedał do podłogi to samochód dostanie takiej czkawki że jak bym miał sztuczną szczękę to by mi wypadła z gęby. Dziwne jest (jak dla mnie bo się nie znam) to, że jak będę lekko dodawał gazu to takiego szarpania nie ma albo jest znacznie mniejsze rzadsze. Do gościa który mi to zakładał już nie mam siły jeździć bo mnie już wkurza bo ustawiał mapę z 10 razy i cały czas to samo, raz się z nim nawet przejechałem (on maił laptopa i cały czas coś grzebał w ustawieniach sterownika gazu) tak ze 2 godziny i nie dał rady tego ustawić tzn. dalej samochód szarpie i nie pali jak go zgaszę na gazie. Ogólnie doszedłem do wniosku że się nie zna albo coś mocno skopał przy instalacji i teraz ściemnia tzn. zaczyna twierdzić że to coś z samochodem moim konkretnym bo jak zakładał do takiego samego silnika kiedyś to nie miał niby takich problemów z ustawieniem mapy. Nawet zaczął coś przebąkiwać że coś ze świecami nie tak albo, że któraś cewka nie tak tylko że na paliwie takich problemów nie mam a VAG żadnych błędów nie zgłasza. I właśnie się zastanawiam czy nie jechać do jakiegoś innego gazownika żeby mi sprawdził co i jak tylko że za coś takiego będę pewnie musiał trochę zabulić i pewnie stracę gwarancje. Zastanawiam się też czy może nie kupić sobie http://allegro.pl/item919663190_interfe ... slask.html i z waszą pomocą nie poustawiać sobie tej instalacji tylko wtedy pewnie też stracę gwarancje. A i czy moglibyście napisać mi co posprawdzać w sposobie montaż instalacji LPG tzn. jakieś kabelki itp. bo może facet coś namotał w instalacji.

A to wykaz tego co mi gościu wsadził do samochodu:
Reduktor TOMASETTO
Wielozawór TOMASETTO
Obudowa wielozaworu IRENE
Układ elektroniczny STAG 300 PLUS

A i może zrobić jakieś zdjęcia tylko napiszcie czego mniejwięcej.
s
sokar
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:03

Post autor: sokar »

Dobra wymieniłem świece na nowe Boscha i nawet zmniejszyłem szczelinę o 30% i nic dalej to samo. Zastanawiam się czy czyszczenie przepustnicy i ponowna jej kalibracja by nie pomogła? Ciekawi mnie też to da się za pomocą Vaga sprawdzić na, którym dokładnie cylinderz nie następuje zapłon?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”