wymiana paska rozrządu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

[quote=""rolf""]co 60 tys[/quote]
ale nie żadziej niż co 5 lat
e
eMBe
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 24 gru 2008, 9:07

Post autor: eMBe »

W serwisie VW oficjalnie dowiedziałem się, że w modelach benzynowych jest to "Nie rzadziej niż co 120 tys km lub 5 lat" ale ten sam mechanik zalecił nieoficjalnie żeby było to co 60 tys km lub 5 lat
Awatar użytkownika
rolek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:22
Lokalizacja: FG & FMI

Post autor: rolek »

http://www.bitnet.ro/vw/vindecoder/

Mam AAU i na stronie powyżej jest napisane, że co 30 tys. km
Obrazek
e
eMBe
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 24 gru 2008, 9:07

Post autor: eMBe »

Rolek napisał:
http://www.bitnet.ro/vw/vindecoder/

Mam AAU i na stronie powyżej jest napisane, że co 30 tys. km
Uściślam (co zresztą jest napisane na powyższej stronie www) że to okres między "testem" (kontrolą wzrokową), a nie wymianą paska.
Dodatkowo dla informacji, te 30000 to okres między tzw. dużymi przeglądami, a kontrola wzrokowa polega na otwarciu pokrywy paska i sprawdzeniu stanu paska i jego naciągu (czy nie jest mokry albo nie ma widocznych naderwań lub pęknięć kwalifikujących go do natychmiastowej wymiany), a dodatkowo sprawdza się stan pompy wody i jej uszczelek (no i oczywiście jak trzeba to wymienia razem z paskiem)
Awatar użytkownika
Andrzej_89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 535
Rejestracja: 08 lip 2009, 8:27
Lokalizacja: Sulejówek/Radziejowice

Post autor: Andrzej_89 »

witam. kolejny problem z polo. będę rozpinał/wypinał czy jak to się zwie rozrząd. i powinny tam być jakieś znaczniki jak go potem ustawić. gdzie ich szukać? lepiej to wiedzieć przed rozłożeniem silnika na części :P silnik 1.4d czyli 1w.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

1 znak jest na dolnym kole pasowym ma on sie znajdowac u samej gory kola pasowego i ma byc pomiedzy takim wycieciem, 2 znak jest na gornym kole zebatym rozrzadu, tam z kolei jest kropka ma ona sie znajdowac na dole
Obrazek
Awatar użytkownika
Andrzej_89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 535
Rejestracja: 08 lip 2009, 8:27
Lokalizacja: Sulejówek/Radziejowice

Post autor: Andrzej_89 »

wielkie dzięki :)
Awatar użytkownika
Coliin
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz 2009, 9:36
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Coliin »

Witam. Mam taki problem. Wyciągłem ostatnio silnik z mojego Polo do remontu. Przy odkręcaniu głowicy przestawiłem wał korbowy względem wałka rozrządu :/ (nie pytajcie jak to zrobiłem). Teraz, przy założeniu głowicy, tłoki kolidują mi z zaworami. Dowiedziałem się od fachowca że, dwa obroty wału korbowego to jeden obrót wałka rozrządu. Teraz mam pytanie do znawców. Jak znaleść to prawidłowe ustawienie?? Męcze się z tym już pół dnia i nic... :/
Marzenia??... Polo G40... :)
Obrazek
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Skoro nie mozesz sobie poradzic to wez wykrec walek rozrzadu, ustaw wal wg. znaku, a potem zaloz walek rozrzadu :)
Obrazek
c
cimensik
Początkujący
Początkujący
Posty: 134
Rejestracja: 19 cze 2009, 18:33

Post autor: cimensik »

znajdz zanki fabryczne i powinno grac
t
tomasbw
Początkujący
Początkujący
Posty: 106
Rejestracja: 21 paź 2009, 13:00

Post autor: tomasbw »

wsadz śrubokręt w pierwszy cylinder przez otwór na świecę i kręcąc wałem znajdź GMP pozniej ustaw wałek r. tak by krzywka od zaworu ssącego była w poziomie zaraz przed momentem pracy załóż pasek obróć 2 razy jezeli nie bedzie oporu to ok jeżeli nie to powtórz jeszcze raz tak jak wcześniej pisane było wał robi 2 obroty a WR tylko jeden
e
eggforever
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 04 lut 2010, 15:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: eggforever »

podepnę się pod temat... jestem przed zmianą rozrządu. Jestem umówiony na przyszły poniedziałek z mechasem na wymianę i tu pytanie do Was czy konieczna jest zmiana pompy wody? Silnik wg licznika ma 199 tyś, nie znam żadnej przeszłości samochodu. Wiem, że w moim peugeocie partnerze pompy wody nie wymieniali. Czy jest jakaś reguła odnośnie wymiany pompy wody?
Masz SHIH-TZU ?
Zajrzyj na http://www.shih-tzu.pl
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Niby co druga wymiana rozrzadu nalezy wymienic pompe wody. Ja polecam ci wymienic koszt ok. 60zl(tani szit)-90zl, a przynajmniej masz spokoj:)
Obrazek
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Przy dzisiejszej jakość tego typu elementów zaleca się wymianę pompy wraz z paskiem. bo później jak pompa strzeli to będzie kłopot
PozdraVWiam
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

dokladnie .. bo jak wymienisz tylko rozrzad to pewnie za jakies 1k km zacznie ona piszczec , wymien calosc i bedziesz mial spokoj
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”