[6n2] Wiatrak nie chodzi?? czy tak powinno byc?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mariusz86
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:31

[6n2] Wiatrak nie chodzi?? czy tak powinno byc?

Post autor: mariusz86 »

Witam
Mam pytanie czy ten duzy wentylator (wiatrak) który jest koło chłodnicy to się włącza tylko wtedy kiedy jest naprawdę gorąco na dworze czy zawsze chodzi nawet jak jest zimno...bo ostatnio odkryłem ze u mnie on w ogóle nie pracuje..co to może byc za przyczyna i czy da sie ja osunąć samemu??

czekam na odp
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Wiatrak powinien włączyć się powyżej 90*C. Jest zima więc i o przegrzanie trzeba się bardziej postarać.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

[quote=""mariusz86""]Witam
Mam pytanie czy ten duzy wentylator (wiatrak) który jest koło chłodnicy to się włącza tylko wtedy kiedy jest naprawdę gorąco na dworze czy zawsze chodzi nawet jak jest zimno...bo ostatnio odkryłem ze u mnie on w ogóle nie pracuje..co to może byc za przyczyna i czy da sie ja osunąć samemu??

czekam na odp[/quote]

załącza się gdy duży obieg też nie daje rady z chłodzeniem silnika i bodajże podczas używania klimatyzacji zawsze, jeżeli ją masz to załącz i zobacz czy się załączy :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
r
riggs
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 19 sty 2010, 14:20

Post autor: riggs »

Nie ma znaczenia czy jest gorące lato czy zima jeśli silnik nie ma 90 st C to wiatrak się nie włączy.Mało tego przy 90 st C też się nie włączy dopiero jak temp zacznie rosnąć to czujnik wentylatora powinien go uruchomić.Jednak np.tak jak u mnie w GOLFIE TDI nawet latem auto może stać włączone przez pół godziny i temp nie przekracza 90 st C.Trzeba naprawdę długo by go męczyć żeby ci się zgrzał.Ale benzyniaki chyba szybciej osiagają ten pułap ( do włączenia wentylatora).W zasadzie nawet latem jeśli jeżdzisz na zasadzie dojeżdzasz gdzieś gasisz silnik to wentylator nigdy ci się nie będzie włączał.Dopiero jak zaliczysz korek czy coś.Zwróć też uwagę latem że wentylator nie powinien ci sie załączać podczas normalnej jazdy a jednynie w sytuacjach podbramkowych kiedy właśnie stoisz w korku etc.Podczas jazdy jeśli bedzie ci znacznie rosła temp i często właczał się wentylator to znaczy że termostat do wymiany.Inaczej jest np w PASSACIE B5 gdzie jest wisko i wentylator pracuje cały czas a sprzęgło mu dozuje prędkość w zależności od potrzeby.
Filtry MANN,FILTRON.Oleje Quaker State, MOBIL,żarówki CAR LIGHT,HELLA do waszych autek polecam.Już wkrótce do nabycia u mnie.Do oleju filtr gratis!!
m
mariusz86
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:31

Post autor: mariusz86 »

czyli nie powinno mnie to martwic ze teraz sie on nie włącza??? trzba to bedzie latem sprawdzic? mam jescze jedno pytanie czy jaet jakis inny sposob zeby sprawdzic jego sprawność? czy na. bezpiecznik nie poszedł?
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Nie powinienes sie teraz martwić, że sie nie włącza szczegolnie ze masz diesela, ktory dluzej lapie temperaturę.

Jak Cie to naprawdę martwi, to mozesz rzucic okiem na bezpieczniki.
Rozpiska:

Kod: Zaznacz cały

1 Reflektory przecimgłowe (8A) 
2 Tylne światło przecimgłowe, reflektory przecimgłowe (prąd sterowania) (8A) 
3 Lewe światło pozycyjne przednie, tylne, oświetlenie wskaźników (8A) 
4 Prawe światło pozycyjne przednie, tylne, oświetlenie tablicy rejestracyjnej (8A) 
5 Światło drogowe lewe (8A) 
6 Światło drogowe prawe (8A) 
7 Swiatło mijania lewe (8A) 
8 Światło mijania prawe (8A) 
9 Sygnał dźwiękowy, zawór elektromagnetyczny biegu jałowego w gaźniku, światło cofania (8A) 
10 Kierunkowskazy (8A) 
11 Oświetlenie sufitowe, zapalniczka, radio, zegar (16A) 
12 Światła awaryjne, światła stopu (8A) 
13 Wentylator chłodnicy (16A) 
14 Wycieraczka tylnej szyby, dmuchawa (16A) 
15 Wycieraczka szyby przedniej, praca przerywana (8A) 
16 Ogrzewanie tylnej szyby (16A) 

Kolejność bezpieczników w skrzynce bezpiecznikowej: 

1 2 3 4 5 6 7 8 
16 15 14 13 12 11 10 9 
Ewentualnie sprawdzić sprawność wentylatora chłodnicy podłaczając go na krótko pod akumulator i sprawdzić czy działa.
W polo wystepowały 86C2F 2 rodzaje silników wentylatora: dwubiegowy i jednobiegowy. Ten pierwszy ma doprowadzone 3 kabelki, ten drugi tylko 2.
Ewentualnie może to być problem włacznika termicznego.

Przejrzyj jeszcze te dwa tematy:
viewtopic.php?f=10&t=1251 - jak podpiac na krótko
viewtopic.php?f=12&t=532&start=15 - kiedy jaki bieg sie uruchamia w wentylatorze i kiedy sie wyłącza
http://www.google.pl/search?num=50&hl=p ... =&aq=f&oq= jak korzystać z google ;) czyli spis tematów z naszego forum
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
m
mariusz86
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:31

Post autor: mariusz86 »

Dzięki za odp....jutro będę próbował z tymi bezpiecznikami:)
m
mariusz86
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:31

Post autor: mariusz86 »

patrzyłem dzisiaj te bezpieczniki i u mnie jest taki układ:

Obrazek[/img]

Obrazek[/img]

nigdzie nie ma tego od wentylatora
a do tego na tych bezpiecznikach sa rożne cyfry..15,25,30 o co z tym chodzi??
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""Ralph""]Jak Cie to naprawdę martwi, to mozesz rzucic okiem na bezpieczniki.[/quote]
Nie dodałeś że mówimy tu o bezpiecznikach zamontowanych na akumulatorze. Za dmuchawę odpowiada bezpiecznik 20A tylko nie wiem jak cipowiedzieć który to jest w tej skrzynce. Zajrzyj do Instrukcji Obsługi auta na stronę 142.

A tak na marginesie to bądź łaskaw napisac o jakim modelu mówimy. Bo nigdzie tego nie napisałeś w tym temacie. Ja podałem opcję z 6N1 jakby co. Bo jak patrzę ile masz bezpieczników to coś mi nie pasi.
m
mariusz86
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:31

Post autor: mariusz86 »

mówimy o 6n2 silnik AMF no właśnie będzie problem z ta instrukcja obsługi, ponieważ nie mam jej:(( wiec moze ktos mi podpowie jak znależć ten bezpiecznik:)
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

W 6N2 jest podobnie jak w 6N1 :)

Bezpieczniki na aku sa następujące 30A, 30A, 20A, 10A
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

[quote=""mariusz86""]mówimy o 6n2 silnik AMF no właśnie będzie problem z ta instrukcja obsługi, ponieważ nie mam jej:(( wiec moze ktos mi podpowie jak znależć ten bezpiecznik:)[/quote]

Moj bład. Myslalem, ze o 86C2F mowa.
Wrzucaj temat do odpowiedniego subforum danego modelu Polo. Bedzie jaśniej dla wszystkich o jakim Polo rozmawiamy ;)
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
m
mariusz86
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lis 2009, 11:31

Post autor: mariusz86 »

Witam

przeniosłem ten temat do odpowiedniego subforum danego modelu Polo..mam nadzieje ze będzie ktoś wiedział jak mi pomoc:) mam wątpliwości co do wentylatora chłodnicy w moim wv czy on w ogóle działa...mam pytanie gdzie mogę znaleźć do niego bezpiecznik???

u mnie znalazlem tylko taka rozpiske bezpieczników jak ponizej

http://img535.imageshack.us/img535/1586/dsc00107cc.gif
http://img62.imageshack.us/img62/953/dsc00108fy.jpg

i jak jesteśmy już przy tej rozpisce czy wie ktoś od czego jest bezpiecznik nr 46 i 35

czekam na odp
Awatar użytkownika
patryk2k
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 21 paź 2009, 22:43
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: patryk2k »

Ja sprawdzalem zawsze działanie wentylatora inaczej...kiedys przyjechalem za wczesnie do pracy to zostawilem go jeszcze na chwile na chodzie, siedzialem sobie w samochodzie, sluchalem muzy i obserwowalem wskazowke. Nagle ruszyl wiec wiem, ze dziala ;)
Ale dieselka zagrzac bedzie troche dluzej :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

[quote=""mariusz86""]mam wątpliwości co do wentylatora chłodnicy w moim wv czy on w ogóle działa[/quote]
A trafiały się przypadki, że temperatura wzrastała ponad 90st?

[quote=""mariusz86""]i jak jesteśmy już przy tej rozpisce czy wie ktoś od czego jest bezpiecznik nr 46 i 35[/quote]
Z rozpiski wynika, że jeden jest od zapalniczki a drugi od szybra.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”