Witam.
Mam taki problem:
Kiedy wlaczam CB i odpalam silnik jest ok, jednak, gdy wlacze swiatla mijania zaczyna brzeczec, skwierczec, szumiec... moge to trche podregulowac filtrem SQ, ale jest skrecony prawie na maxa i bardzo malo slysze. dodam ze ten problem pojawil sie po jakims czasie, nie bylo tak od poczatku. bylo dobrze, az pewnego razu wlasnie tak zaczelo robic i za kazdym razem tak jest, a nic nigdzie nie grzebalem. Antene zawsze mam na srodku dachu, bo wtedy mam najlepszy odbiór.
Radio Uniden 510 XL, antena Wilson Little Will.
Wie ktos moze dlaczego tak sie dzieje?
Kolego po primo: temat już był i daje sobie tu teraz rękę uciąć, że jest to regulacja świateł: Wystaczy po zapaleniu świateł przekręcić podświetlenie zegarów na tak, aby przestało buczeć (gdzieś tak na średni poziom oświetlenia zegarów masz to po lewej stronie tam gdzie światła takie pokrętło). Miałem taki sam problem i myślałem nawet nad zmianą radia na szczęście to nie jest potrzebne.
dzieki wielkie sprobuje i powiem czy pomoglo, a swoja droga co to sie ma do swiatel mijania? przeciez zegary swieca nawet przy postojach, a mi buczy tylko przy wlaczonych mijania hmm no ale zobaczymy
[quote=""Michelangelo""]Witam.
Mam taki problem:
Kiedy wlaczam CB i odpalam silnik jest ok, jednak, gdy wlacze swiatla mijania zaczyna brzeczec, skwierczec, szumiec... moge to trche podregulowac filtrem SQ, ale jest skrecony prawie na maxa i bardzo malo slysze. dodam ze ten problem pojawil sie po jakims czasie, nie bylo tak od poczatku. bylo dobrze, az pewnego razu wlasnie tak zaczelo robic i za kazdym razem tak jest, [size=99px]a nic nigdzie nie grzebalem.[/size] Antene zawsze mam na srodku dachu, bo wtedy mam najlepszy odbiór.
Radio Uniden 510 XL, antena Wilson Little Will.
Wie ktos moze dlaczego tak sie dzieje?[/quote]
Specjalnie to napisalem, bo nie zmienialem lamp, zarowek, ani nic innego nie ruszalem, dlatego zastanawia mnie gdzie jest tego przyczyna
Kolego nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś chodzi mi o intensywność świecenia zegarów w aucie, nie o żarówki na zewnątrz tylko ZEGARY WEWNĄTRZ. Szczerze sam nie wiem, ale wydaje mi się, że to zakłucenia wprowadza rozrusznik, alternator coś z tych "zabawek", a po prostu przy włączeniu świateł alternator ma więcej do roboty (nie dużo, ale więcej) i pewnie z tąd te zakłucenia.
Dobrze Cie zrozumialem, ze chodzi o regulacje podswietlenia zegarow, a mi chodzilo o to, ze zegary swieca nawet przy swiatlach pozycyjnych, a zaklocenia na radiu robia sie dopiero po wlaczeniu swiatel mijania, ale to pewnie dlatego tak jak napisales, ze alternator ma wiecej pracy. W kazdym badz razie zmniejszylem intensywnosc swiecenia zegarow gdzies mniej wiecej o polowe i juz nie ma zaklocen, takze wielkie dzieki kolego Nie wiem tylko dlaczego od poczatku tak nie bylo, ale mniejsza o to, wazne ze juz jest ok Jeszcze raz dzieki. Moge ruszac w trase z czystym dzwiekiem
Wiesz co u mnie tak jest, nie wiem jak w silniku benzynowym: Mam automat ssania gdy jest włączony nie buczy, a gdy się wyłączy to wtedy zaczyna buczeć. Nie znam się na mechanice pojazdowej ale z tego wnioskuje, że przy wyłączonym ssaniu tzw. wyprzedzeniu zapłonu buczy tak, że się wytrzymać nie da...
[quote=""waglik""]Szczerze sam nie wiem, ale wydaje mi się, że to zakłucenia wprowadza rozrusznik, alternator coś z tych "zabawek", a po prostu przy włączeniu świateł alternator ma więcej do roboty (nie dużo, ale więcej) i pewnie z tąd te zakłucenia.
Kolego nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś chodzi mi o intensywność świecenia zegarów w aucie, nie o żarówki na zewnątrz tylko ZEGARY WEWNĄTRZ. Szczerze sam nie wiem, ale wydaje mi się, że to zakłucenia wprowadza rozrusznik, alternator coś z tych "zabawek", a po prostu przy włączeniu świateł alternator ma więcej do roboty (nie dużo, ale więcej) i pewnie z tąd te zakłucenia.
[/quote]
A tak swoją drogą sądzę, że warto dodać, że jak kiedyś jechałem z znajomym mechanikiem (nie swoim autem) i usłyszał zakłócenia w CB podczas dodawania gazu/ przyśpieszaniu, to znaczy, że alternator może siadać. Fakt faktem, że dwa miesiące później wysiadł. Ale może komuś się przyda taka informacja, gdy w CB słyszy zakłócenia jak opisane powyżej.
A jeszcze dodam, że na CB słyszę swoją tylną wycieraczkę. A antenę mam ustawioną przy tylnej klapie bagażnika, bo do tamtego miejsca pochowałem kabel.
i usłyszał zakłócenia w CB podczas dodawania gazu/ przyśpieszaniu
dobrze prawi dać mu wódki...
takie zakłócenia w postaci trzeszczenia to kończące się szczotki alternatora,
te wycie to z wycieraczki czy też pompy paliwa, oraz z silniczków spryskiwaczy
poziom zakłóceń zależy jaką się ma antenę to zbiera tego syfu mniej lub więcej no i też jakie się ma autko, im więcej elektroniki tym więcej zakłóceń może się pojawić.
Podświetlenie zegarów też robi niezłe wycie jak jest większe niż na połowę jasności tak jak zauważyliście.
Z ta regulacja podświetlania to mnie zabiliście :shock:
Jasiek dwa tygodnie temu odebrałem samochód od strojenia anteny i właśnie podświetlanie było skręcone prawie do końca...zaraz rozkręciłem zęby wszystko ładnie świeciło. Kiedy po paru dniach włączyłem CB załamałem się tak szumi...muszę sprawdzić czy przestanie po ponownym zmniejszeniu podświetlania, możne chłopaki z warsztatu to zrobili specjalnie :acute:
na pewno szumy znikna, chyba, ze przyczyna lezy gdzies indziej ja tez niedowierzalem jak zmiejszajac intensywnosc podswietlenia zegarow szumy ustawaly, gdzies mniej wiecej w polowie ustaly, tak wiec i bylo oswietlone i radio nie syczalo
sam chyba bym na to nie wpadl, jeszcze raz wielkie dzieki waglik