Zmiana rozrządu / wymiana termostatu / ile oleju...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

[quote=""balon84""]natomiast gallus pisze o Motula 5w40 5L vw 505.01 [/quote]
mnie chodziło o Oleje firmy Motul a nie o to żebyś ten konkretny syntetyk kupował
ja mam 1,4 TDI i 150 tyś przejechane. Ty masz inny silnik zupełnie. Więc ty musisz kupić inny olej.
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

do AEX czyli zwykłego ośmiozaworowego 1,4 fabryka zaleca oleje syntetyczne 5W30 lub 5W40 a zazwyczaj lane w nich były tylko półsyntetyki 10W40, mineralnych lepiej nie lać bo to nie na nasz klimat oleje, nie dość że popychacze hydrauliczne źle go znoszą to już przy -15 stopniach olej traci właściwości płynne i robi się z niego galareta także w zimie ucierpi silnik...
1,4 to bardzo prosty silnik prawie jak imadło także nie potrzebuje on super oleju, co innego jakby to był turbodiesel czy jakaś inna wysilona jednostka z turbiną czy kompresorem, a w tym przypadku zalewasz olej ze specyfikacją API:SL lub wyżej, ACEA A3/B3
Marka oleju to twój osobisty wybór.
tu masz lekturę obowiązkową o olejach:
http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""balon84""]4.Jeszcze jedno takie pytanko. Jest gdzieś na forum jakas instrukcja prawidłowego serwisowania , co kiedy i jak wymieniać ?
[/quote]
tylko to :
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""bazi""]tylko to :[/quote]
Nie tylko. W książce Sam Naprawiam i instrukcji obsługi auta też znajdzie takie informacje.
b
balon84
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 16 paź 2009, 8:35

Post autor: balon84 »

gallus racja źle zrozumiałem Twą wypowiedz . Ja zaleje silnik półsyntetykiem .

Rozmawiałem wczoraj wieczorem z mechanikiem o wymianie :
pasek rozrządu,napinacz,pompa wodna ,pasek klinowy ,rolki napinające,Termostat ,Olej ,
filtr oleju,powietrza,paliwa ,kabinowy, i za robocizne weźmie ok 120 zł.

Tylko pytanie czy wymienić ten króciec wodny wraz z termostatem, czy moge sam termostat??

Plik z książką : Sam naprawiam samochód już mam ściągnięty , przydatna lektura :)
Awatar użytkownika
polokolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 22 maja 2009, 9:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: polokolo »

kruciec też
To właśnie on jest najczęstszą przyczyną usterki. Bo bolec termostatu wyłamuje mu stopkę. Koszt żaden bo max dycha, a spokój na dłuższy okres.
b
balon84
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 16 paź 2009, 8:35

Post autor: balon84 »

polokolo dzieki wielkie za info :piwo:

Pierwszego marca bede zamawiał czesci , po przeglądzie dam znac jak sie spisuje VW .

Narazie dzieki za pomoc dla wszystkich udzielających sie :piwo:

pozdrawiam
baon84
Awatar użytkownika
dominikelo19
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 05 lut 2010, 13:35

Post autor: dominikelo19 »

w moim polo niedługo zbliża się czas na wymianę oleju...
obecnie mam wlany olej 15/40... a zastanawiam się nad wlaniem 10/40 firmy Mobil przy przebiegu sięgającym 219 tys...
jednak przed tym zabiegiem chciałbym zasięgnąć waszej opinii czy słusznie postąpię
dokonując takiej zmiany??...

pzdr
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”