Zmiana rozrządu / wymiana termostatu / ile oleju...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
balon84
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 16 paź 2009, 8:35

Zmiana rozrządu / wymiana termostatu / ile oleju...

Post autor: balon84 »

Witam serdecznie ,

Moja przygoda z motoryzacja dopiero co sie zaczyna wiec prosze o wyrozumiałość i cierpiwosc do moich zapewne smiesznych pytań .

1.Zacznę od tego , ze kupiłem 6N z 1997 r. , 1.4 (oznaczenia silnika jeszcze nie znam) i zamierzam wymienić rozrząd . Rozmawiałem z dwoma mechanikami , jeden twierdzi , ze nie ma sensu wymiany wraz z rozrządem pompy wody a drugi twierdzi , ze powinno sie wraz z rozrządem ta pompe wymienic . Teraz sam nie wiem czy wymieniac czy nie? Jakie jest wasze zdanie i doswiadczenie w tym temacie??

2.Nastepna sprawa to mam do wymiany termostat. Doradźcie jaki termostat kupić , jakiej firmy.

3.Wiem ze to pewnie głupie pytanie ale powiedzcie ile oleju nalezy wlac przy wymianie oleju oraz jaki olej półsyntetyk??

4.Jeszcze jedno takie pytanko. Jest gdzieś na forum jakas instrukcja prawidłowego serwisowania , co kiedy i jak wymieniać ?

Sorry za pewnie śmieszne pytania,ale wole sie spytać Ludzi doświadczonych w temacie niż popełnić jakiś błąd .

Z góry dziękuje za pomoc i odpowiedzi .

pozdrawiam
Balon84
c
cfk
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 200
Rejestracja: 27 sie 2009, 8:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cfk »

co do rozrządu i pompy wody to ja wyznaje zasade że póki pompa działa to po co przepłacać.
ale szkoły są dwie - tak jak napisałeś

termostat wahler - na forum dużo o tym. Ja kupiłem oryginalny w ASO (taka sama cena jak wahlera w inter teamie)

oleju to tyle ile sie zmiesci - lejesz patrzysz na bagnet i dolewasz. U mnie wchodzi chyba 3.2 litra. A wiesz jaki był lany olej? Ja jak kupiłem to nie wiedzialem i przy 200 000 zalałem mineralny i chodzi.

o tym co i kiedy wymieniac to na forum pełno - poszukaj
Bo czerwone jest szybsze

cFk
b
balon84
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 16 paź 2009, 8:35

Post autor: balon84 »

cfk nie mam pojecia co było lane , ostatni przegląd z wymiana oleju odbył sie w Niemczech.

Dzwoniłem do INTER-TEAM i dowiedziałem sie ,że maja termostat firmy (mogłem zle usłyszec przez telefon ) Santpis za 23zł i firmy Faga za 54 zł . Spytałem sie o termostat firmy wahler i podobno takiego w sprzedaży nie mają .

Znalazłem na allegro termostat firmy : wahler
Mozna smiało zamawiac ?
http://moto.allegro.pl/item901230811_te ... ahler.html
Awatar użytkownika
mario
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1781
Rejestracja: 16 lis 2008, 18:08
Lokalizacja: RPR

Post autor: mario »

Z olei polecam Motul, Castrol, Mobil, wszystkie oczywiście 10W 40W czyli półsyntetyk. przy wymianie oleju nie zapomnij o flitach oleju, powietrza, paliwa i kabinowego tzw. przeciwpyłkowego

Rozrząd wymienić od razu z napinaczem i pompa wodną oraz pasek klinowy z rolka napinającą i nie słuchaj mechaników bo takie ich gadanie poco pompę wymieniać świadczy o tym,że maja pewne za jakiś czas przyjedziesz do nich z pompą i znowu wezmą tyle samo kasy co przy zmianie rozrządu a można to zrobić za jednym zamachem.

Termostat tylko i wyłącznie WAHLER i zdało by się tez wymienić króciec wodny. :)

Polecam kupić części lepszej jakości ( pompa wodna, pasek rozrządu, rolki napinające ) a i przy wymianie rozrządu trzeba się zaopatrzyć w nowe śruby trzymające kolo pasowe, gdyż stare sa zapieczone i przeważnie odkręca się je za pomocą młotka i ostrego przecinaka bądź śrubokręta

Robisz raz a porządnie cały serwis i masz święty spokój :) Termostat kupiłem za 51 zł w sklepie tak że allegro to chyba nie jest dobry pomysł.

Pozdro :)
b
balon84
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 16 paź 2009, 8:35

Post autor: balon84 »

[quote=""mario6n""]Termostat tylko i wyłącznie WAHLER i zdało by się tez wymienić króciec wodny.[/quote]
Powiedz do czego ten króciec jest i jak to wyglada(moze jakas fotka)

Po czesci do rozrządu pojade osobiscie do sklepu i nie bede wybierał tych najtańszych i chyba wymienie równiez pompe wod.

Dzieki za info w sprawie oleju :)
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Podaj nr VIN to powiemy ci jaki masz kod silnika. Z tym że to w innym temacie.
Awatar użytkownika
mario
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1781
Rejestracja: 16 lis 2008, 18:08
Lokalizacja: RPR

Post autor: mario »

Tak to wygląda :

Obrazek

Oznaczenie silnika masz na obudowie rozrządu, na naklejce w bagażniku i będzie to jedno z wymienionych AEX, APQ lub AKV
Ostatnio zmieniony 17 lut 2010, 10:03 przez mario, łącznie zmieniany 1 raz.
b
balon84
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 16 paź 2009, 8:35

Post autor: balon84 »

Nie wiem w jakim temacie podac vin ale mam taki:

WVWZZZ6NZWW026674
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Silnik AEX
Skrzynia DQW
data produkcji: 17.06.1997
Kolor błękit chagalla/błękit tukan; nr koloru D5D
Sprowadzony z Niemiec
b
balon84
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 16 paź 2009, 8:35

Post autor: balon84 »

czaja454 nie wiem jak to sprawdziłeś ale wielkie dzieki :yahoo:

Na zdrowie :piwo:
____________________________________________________

Wracając do tematu : króciec wodny sie zużywa i należy go wymienic razem z pompa wody czy termostatem? Wymiana polegała by na profilktyce ?
Ostatnio zmieniony 17 lut 2010, 11:22 przez balon84, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

ETKA pawdę ci powie. Dopiero zaczynasz zabawę z autkiem do dotrzesz do tych informacji tak jak ja dochodziłem w zeszłym roku :)
Napiszę tylko tyle:
- nasze forum/klub
- ETKA
- eTECH
- książka Sam Naprawiam VW Polo (jest w dziale Manuale w pdf lub na allegro w formie książkowej)
- interfejsc OBDII tzw."VAG"
I sam czasami się dziwię że wiem tyle o motoryzacji.
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

Rozrząd i pompa to taka sama robota. i nie jest to 15 min dłubania więc nie zastanawiaj się tylko rób rozrząd razem z pompą bo zapłacisz podwójnie za robienie tego samego.
Co do oleju to ostatni tydzień kręciłem się w tym temacie (czytałem fora i opinie, goglowałem) i powiem ci nie ma złotego środka. Kumpel leje do swego Golfa Mobil-a i jest zadowolny. Na forach jedni chwalą Castrola inni go gnoją, Jeszcze inni zalecają VELVLINE, ja w końcu kupiłem sobie Motula 5w40 5L vw 505.01 (czy dobrze wybrałem dowiem się za pół roku). Po tym jak mój znajomy na pytanie co wie na temat olejów Motul poweidział: Najlepsze i najczęściej używane oleje w rajdach samochodowych, a on jeździ od 5 lat więc ma pojęcie.
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
b
balon84
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 16 paź 2009, 8:35

Post autor: balon84 »

mario6n poleca olej Motul, Castrol, Mobil, wszystkie oczywiście 10W 40W czyli półsyntetyk
natomiast gallus pisze o Motula 5w40 5L vw 505.01
Czy te oznaczenia sa mało istotne ? Kumple z "podwórka" mówia mi zebym wlał półsyntetyk . Jednak ja wole sie tu upewnic.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Lej pół-syntetyk. Przy takim przebiegu to już nie ma co ryzykować wlewać full syntetyka.
b
balon84
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 16 paź 2009, 8:35

Post autor: balon84 »

[quote=""czaja454""]Lej pół-syntetyk. Przy takim przebiegu to już nie ma co ryzykować wlewać full syntetyka.[/quote]

Racja jest nakulane 219 tys km.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”