[6N] Inteligentne oświetlenie kabiny

Przewodniki, manuale, instrukcje, opisy prac - kopalnia wiedzy!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
gontash
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 26 gru 2008, 9:45

[6N] Inteligentne oświetlenie kabiny

Post autor: gontash »

Inteligentny sterownik oświetlenia kabiny dla VW Polo 6N1
Opis:
Urządzenie w prezentowanej wersji składa się z 18 diod typu Flux ciepłych, sterowanych przez 3 drivery oraz mikroprocesor. Jest idealnie dopasowane do obudowy lampki w kabinie Polo 6N1. Jego głównymi cechami są:
-Prawie o połowę mniejszy pobór prądu niż w przypadku zwyczajnej żarówki.
-Inteligentny system załączania i wyłączania oświetlenia w kabinie pojazdu.
-Płynne zaświecanie i ściemnianie światła, dzięki czemu likwiduje efekt olśnienia.
-Czujnik natężenia światła w kabinie zapobiegający zbędne zapalenie się światła w jasny dzień
-Szybki montaż.
-Estetyczne oświetlenie.
Obrazek

Przykladowe rozjaśnianie i ściemnianie

http://www.youtube.com/watch?v=qdEbdbNO_LY

Zasada działania:
-Zapłon wyłączony
Otwarcie drzwi powoduje łagodne zapalenie się lampki pod warunkiem niskiego natężenia oświetlenia zewnętrznego w samochodzie. Zamknięcie drzwi nie powoduje zgaszenia lampki. Łagodne przygaszenie nastąpi po czasie 3 minut lub przekręcenia kluczyka stacyjki.
-Zapłon włączony
Otwarcie drzwi powoduje łagodne zapalenie się lampki pod warunkiem niskiego natężenia oświetlenia zewnętrznego w samochodzie. Zamknięcie drzwi wygasza łagodnie oświetlenie.
-Wyłączenie zapłonu
Wyłączenie zapłonu powoduje zapalenie się oświetlenia pod warunkiem niskiego natężenia oświetlenia w samochodzie. Wygaszenie następuje po 3 minutach pod warunkiem nie otwarcia drzwi. Otwarcie drzwi będzie podtrzymywało stan włączony lampki do momentu zamknięcia drzwi, po którym nastąpi płynne wygaszenie oświetlenia.

Przy włączonym zapłonie układ przechodzi w stan czuwania, o czym mówi nam błyskająca czerwona kontrolka. Pobór mocy poniżej 0.1 W
W pozostałych przypadkach układ automatycznie się wyłącza (odcina zasilanie). Brak poboru mocy.
Przy pełnym oświetleniu maksymalny pobór mocy to 5.4 W (zwyczajna żarówka 10W)

Montaż:
Pierwszym etapem jest wymontowanie lampki z podsufitki. Myślę że nikt z tym nie ma problemu, a jeśli tak do odsyłam do książki Sam Naprawiam VW POLO gdzie jest ta operacja opisana.

Jeżeli mamy już wymontowaną lampkę musimy teraz ostrożnie ściągnąć klosz z wyczuciem wciskając zawiasy z boku obudowy
Obrazek
Następnie należy przygotować plastikowe dystanse o wysokości 10mm. Obcinamy równo z dystansem plastikowy gwint.

Przykręcamy dystanse do płytki z LED jak najbardziej płaskimi śrubkami. Drugą stronę dystansu smarujemy klejem – odradzam superglue, polecam poxipol lub distal.
Obrazek
Obrazek
Tak przygotowaną płytkę dopasowujemy do obudowy lampki, zwracając uwagę żeby brak „ucha” mocującego był w miejscu styków załączających lampkę. Dociskamy i zostawiamy na godzinę aż się sklei.
Następnie ostrożnie odkręcamy śrubki i przystępujemy do przylutowania przewodów zgodnie z poniższymi obrazkami. Należy używać dużo topnika.
Obrazek
12V - czerwony przewód
Obrazek
Drzwi
Obrazek
Masa – można podłączyć do wiązki zasilającej lampkę lub przeprowadzić z najbliższego punktu
Zapłon – należy przeprowadzić od stacyjki.


Wersja 1.2
Przedstawione powyżej urządzenie w wersji prototypowej. Obecnie wprowadziłem parę zmian które poprawiły błędy które pomimo założeń się pojawiły. Zwiększyłem również liczbę diod z 18 do 24 oraz dołożyłem jeden driver. Wymiary płytki zostały pomniejszone w celu poprawnego działania wyłącznika lampki. Kolor płytki najprawdopodobniej będzie czarny.

Jeżeli ktoś byłby chętny na taki układ proszę pisać na PW. Co do ceny trudno mi powiedzieć. Wszystko jest zależne od liczby chętnych ale tak w granicach 89 -119 zł.


Powyższy tekst jest wskazówką, przeróbki robisz na własną odpowiedzialność.
Awatar użytkownika
rumcajs_kr
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:25
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka
Kontakt:

Post autor: rumcajs_kr »

Wygląda obiecująco, nie mniej troszkę dużo zachodu przy instalacji i koszt też nie mały. Ja ostatnio na alledrogo znalazłem takie coś:
http://www.sfar.ofertainfo.pl/www2/inde ... odeclsid=1
Instalacja banalnie prosta, wymiary gigantycznie małe, a dodatkowo można programować. Dla zainteresowanych zapraszam na PW, jeśli będą problemy w instalacji.
Dla Moderatorów, sorry za lekki OT :hello:
Obrazek

http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... f=40&t=348

"...Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..." - C.McRae R.I.P. [*][/b]
Awatar użytkownika
gontash
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 26 gru 2008, 9:45

Post autor: gontash »

Faktycznie urządzenie małe.
Moje urządzenie jest idealnie dopasowane do lampki z POLO 6N1 i wchodzi do jej wnetrza. Dzięki temu nie trzeba sie bawić przycinanie przewodów i rozwalać instalecje. Wystarczy przeciągnąć jeden przewód od stacyjki. Myslę że prostszej instalacji już być nie może. Druga sprawa, zastosowałem 18 diod które za czarnym kloszem dają naprawdę ładny efekt.
Moje założenia projektu były troszeczkę inne niż urzędzenie które zaprezentowałeś.
-integralność,
-energoszczędność,
-funkcjonalność,
-czujnik oświetlenia,
Mam parę pytań związanych z zaprezentowanym przez Ciebie urządzonkiem.
Jak jest rozwiązane na stałe zapelenie oświetlenia (czy standardowo jak w Polo) ?
W jaki sposób możemy zaprogramować to urządzenie ?
Czy odrazu do urządzonka jest dodawane oświetlenie ledowe?
Czy jest możliwość podłączenia fotoczujnika?
Zablokowany

Wróć do „Manuale - instrukcje krok po kroku”