Opis:
Urządzenie w prezentowanej wersji składa się z 18 diod typu Flux ciepłych, sterowanych przez 3 drivery oraz mikroprocesor. Jest idealnie dopasowane do obudowy lampki w kabinie Polo 6N1. Jego głównymi cechami są:
-Prawie o połowę mniejszy pobór prądu niż w przypadku zwyczajnej żarówki.
-Inteligentny system załączania i wyłączania oświetlenia w kabinie pojazdu.
-Płynne zaświecanie i ściemnianie światła, dzięki czemu likwiduje efekt olśnienia.
-Czujnik natężenia światła w kabinie zapobiegający zbędne zapalenie się światła w jasny dzień
-Szybki montaż.
-Estetyczne oświetlenie.

Przykladowe rozjaśnianie i ściemnianie
http://www.youtube.com/watch?v=qdEbdbNO_LY
Zasada działania:
-Zapłon wyłączony
Otwarcie drzwi powoduje łagodne zapalenie się lampki pod warunkiem niskiego natężenia oświetlenia zewnętrznego w samochodzie. Zamknięcie drzwi nie powoduje zgaszenia lampki. Łagodne przygaszenie nastąpi po czasie 3 minut lub przekręcenia kluczyka stacyjki.
-Zapłon włączony
Otwarcie drzwi powoduje łagodne zapalenie się lampki pod warunkiem niskiego natężenia oświetlenia zewnętrznego w samochodzie. Zamknięcie drzwi wygasza łagodnie oświetlenie.
-Wyłączenie zapłonu
Wyłączenie zapłonu powoduje zapalenie się oświetlenia pod warunkiem niskiego natężenia oświetlenia w samochodzie. Wygaszenie następuje po 3 minutach pod warunkiem nie otwarcia drzwi. Otwarcie drzwi będzie podtrzymywało stan włączony lampki do momentu zamknięcia drzwi, po którym nastąpi płynne wygaszenie oświetlenia.
Przy włączonym zapłonie układ przechodzi w stan czuwania, o czym mówi nam błyskająca czerwona kontrolka. Pobór mocy poniżej 0.1 W
W pozostałych przypadkach układ automatycznie się wyłącza (odcina zasilanie). Brak poboru mocy.
Przy pełnym oświetleniu maksymalny pobór mocy to 5.4 W (zwyczajna żarówka 10W)
Montaż:
Pierwszym etapem jest wymontowanie lampki z podsufitki. Myślę że nikt z tym nie ma problemu, a jeśli tak do odsyłam do książki Sam Naprawiam VW POLO gdzie jest ta operacja opisana.
Jeżeli mamy już wymontowaną lampkę musimy teraz ostrożnie ściągnąć klosz z wyczuciem wciskając zawiasy z boku obudowy

Następnie należy przygotować plastikowe dystanse o wysokości 10mm. Obcinamy równo z dystansem plastikowy gwint.
Przykręcamy dystanse do płytki z LED jak najbardziej płaskimi śrubkami. Drugą stronę dystansu smarujemy klejem – odradzam superglue, polecam poxipol lub distal.


Tak przygotowaną płytkę dopasowujemy do obudowy lampki, zwracając uwagę żeby brak „ucha” mocującego był w miejscu styków załączających lampkę. Dociskamy i zostawiamy na godzinę aż się sklei.
Następnie ostrożnie odkręcamy śrubki i przystępujemy do przylutowania przewodów zgodnie z poniższymi obrazkami. Należy używać dużo topnika.

12V - czerwony przewód

Drzwi

Masa – można podłączyć do wiązki zasilającej lampkę lub przeprowadzić z najbliższego punktu
Zapłon – należy przeprowadzić od stacyjki.
Wersja 1.2
Przedstawione powyżej urządzenie w wersji prototypowej. Obecnie wprowadziłem parę zmian które poprawiły błędy które pomimo założeń się pojawiły. Zwiększyłem również liczbę diod z 18 do 24 oraz dołożyłem jeden driver. Wymiary płytki zostały pomniejszone w celu poprawnego działania wyłącznika lampki. Kolor płytki najprawdopodobniej będzie czarny.
Jeżeli ktoś byłby chętny na taki układ proszę pisać na PW. Co do ceny trudno mi powiedzieć. Wszystko jest zależne od liczby chętnych ale tak w granicach 89 -119 zł.
Powyższy tekst jest wskazówką, przeróbki robisz na własną odpowiedzialność.