1. Zdjęcie koła
2. Usuniecie zaślepki oraz zdjęcie zabezpieczenia

3. Odkrecenie śruby oraz wyjecie łożyska zewnętrznego.


4. Zdjęcie bębna , niestety czasem zdazy się ze zakleszczy się on miedzy okładzinami więc jeśli nie da się go normalnie zdjąć (podwadzająć/ ciągnąc ) musimy użyć ściągacza.

Zakładamy ściągacz, zakręcamy śruby od koła i wkręcając środkowa śrubę bęben schodzi.
5. Czyścimy dokładnie półośkę ze starego smaru.

6. Przechodzimy do zdjęcia łożyska wewnętrznego oraz bieżni łożysk.
Od wewnętrznej strony bębna ściągamy simering podwadzając do jakimś płaskim śrubokrętem, oraz wyciągamy łożysko.

Po wyjęciu go używając jakiegoś metalowego elementu wybijamy bieżnie łożysk. Czyścimy otwór ze zbędnego smaru. W środkowej części bębna są odpowiednie zagłębienia do których wkładamy jakiś metalowy element (np. mocny śrubokręt, mały przecinak ) i uderzając naprzemiennie w kolejne zagłębienia wybijamy bieżnie oraz oczyszczamy dokładnie ze smaru.
Na zdjęciu wybite bieżnie oraz widoczne zagłębienia/rowki ( trzy co 120 stopni )

7. Kolejny etap to zakładanie nowych bieżni oraz łożysk.
Ja wybrałem firme SKF.

Kod: Zaznacz cały
Ten etap nie jest robiony w sposób profesjonalny gdyż nie miałem prasy aby zrobić to tak jak powinno to wyglądać. Dlatego jeśli według znawców jest to zły sposób to proszę o usuniecie manualna.

Nie da się do końca gdyż wbili byśmy stara bieżnie nad tą nową. Dalej kontynuujemy płaskim śrubokrętem , uderzając co 120 stopni w rant bieżni uważając aby jej nie uszkodzić.

Powtarzamy tę czynność z drugą stroną.
8. Gdy już mamy wpite bieżnie

Należy dobrze nasmarować wnętrze, bieżne łożyska wewnętrznego oraz samo łożysko

… a następnie włożyć jena swoje miejsce…

I założyć simering, teraz przy użyciu gumowego młotka wbić go aby siadł na właściwe miejsce

9. Tak przygotowany bęben zakładamy na swoje miejsce i wkładamy smar miedzy ośkę a bęben, smarując również bieżnie oraz wkładamy przesmarowane łożysko zewnętrzne.

10. Dokręcamy śrubę
Należy albo dokręcić siłą według wskazań producenta, lub jeśli nie mamy klucza dynamometrycznego ( ja nie miałem ) dokręcić z wyczuciem NIE ZA MOCNO! Przejechać autem kilkadziesiąt metrów zobaczyć czy jest luz jeśli tak dokręcić troszkę bardziej i powtórka.
Oczywiście podczas tych prób założyć zabezpieczenie na śrubę!!

11. Zakładamy zabezpieczenie

oraz metalową kopułkę, zakręcamy koło.
Jeśli w manualu występują złe określenia na konkretne elementy to z góry przepraszam

Nie jestem profesjonalista a cała operacja została wykonana w domu,wiec jeśli coś jest robione nie tak to skasować temat :]
Pozdrawiam!