[86c2f] Gaśnie, obroty za nisko spadają, brak mocy.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Tak wiem, pisałeś ale nie o to mi chodziło dokładnie tylko o uszkodzenie mechaniczne w środku serwa, bo w końcu tam muszą też być jakieś membrany czy coś i jak dobrze dalej kombinuje to może właśnie przez nią silnik pobiera lewe powietrze i z tąd masz takie problemy.
A co do numeru zaworka to w etce nie ma osobno tylko jest razem z tym całym wężem idącym do serwa.
Obrazek
Awatar użytkownika
mocus
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 14 paź 2009, 14:51

Post autor: mocus »

na chlopski rozum to serwo z kolektorem laczy sie tylko przez ten gumowy wezyk --> zawor --> i ten plastikowy waz wiec mam przypuszczenia ze zarowek moze puszczac i przy hamowaniu wraca odrobina powietrza do kolektora robiac zadlawienie ... szkoda tylko ze ten zaworek jako czesc wymienna ciezko bedzie zdobyc - chyba ze jest on w komplrecie z plastikowym wezem ... pomysle i popytam w hurtowni w kazdym razie z osadami poczekajmy do czasu wymiany krokowca i komputera w tym tygodniu mam nadzieje ze jak najszybciej :D
m
matGT
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 11 paź 2009, 14:22
Lokalizacja: Wsk.

Post autor: matGT »

Pomogła wymiana świec na jednoelektrodowe, ustawienie TPSa i przepustnicy, wymiana kabli i krokowego. :) Spalanie również ok.

Pozdrawiam zyczac udanego rozwiazania problemu u Ciebie.
w
wiertarka13
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 04 lut 2010, 13:49

Post autor: wiertarka13 »

ja mam ten sam problem , gaśnie na wolnych i szarpie przy dodaniu gazu . VW polo 1.3 1992r
co to może być ??????????????? :beg:
Mocus wiesz już co to- daj znać co z twoją polówką :grin:
Awatar użytkownika
mocus
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 14 paź 2009, 14:51

Post autor: mocus »

u mnie po wielu problematycznych diagnozach i kosztownych wymianach doszedlem w koncu do sedna (tak mi sie wydaje) a mianowicie

---> kupilem oryginalny czujnik niebieski firmy ELTH (orginal za 70zl z wybitymi numerami audi WV) i do tego pozadna podstawke pod wtrysk (firmy nie pamietam ale kosztowala 60 zl) i dzis jestem w stanie stwierdzic ze moje auto przestalo gasnac !!

ty moze zacznij od podstawki na poczatek tylko bron boze nie kupuj TOPRAN bo taka poleciala u mnie po 3 miesiacach na reklamacje (wczoraj oddalem) rozerwala sie pod wtryskiem i zrobily sie balony pod guma - wieczorem dopisze jakiej mam firmy w kazdym razie nie oryginal ale pozadny zamiennik - zobazcymy na jak dlugo

teraz pola nie gasnie i ma lepszego kopa (dzieki czujnikowi) i dodatkowo przy szybkiej zmianie biegu zniknela zadyszka w gazie - wkreca sie szybko i energicznie

ps. mam tez nowy krokowy ale to juz zostal przy okazji wczesniejszych wymian

jedyne co jest do dopracowania to obroty bo jeszcze troszke telepie buda co moze byc wynikiem ustawiem fabrycznych TPS'u ktory przeciez razem z wtryskiem ma juz sporo KM za soba wiec moze nalezy cos lekko podniesc na wartosciach... zaryzykuje jeszcze i kupie swiece jedno elektrodowe z boscha - wydatek niewielki a moze przyniesc rezultat

-- pozdrawiam
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Gratuluje rozwiazania problemu :) Ja jestem druciarzem xD mam zrobiona podstawe pod wtryskiem z dwoch warstw bakielitu :D Pozostalosc po zmianie wtrysku z 1.4, tak to bym musial kupic
Obrazek
w
wiertarka13
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 04 lut 2010, 13:49

Post autor: wiertarka13 »

ja czujnik wymieniłem - ten niebieski i nic, w sobote jade dalej coś działać.
diagnoza to czujnik położenia przepustnicy, jak zadziała to dam znać. :blind:
Awatar użytkownika
mocus
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 14 paź 2009, 14:51

Post autor: mocus »

[quote=""wiertarka13""]ja czujnik wymieniłem - ten niebieski i nic, w sobote jade dalej coś działać.
diagnoza to czujnik położenia przepustnicy, jak zadziała to dam znać. :blind:[/quote]


kupiles oryginal?? innych nie polecam z EPS wlacznie - akurat ta czesc u mnie byla mega kaprysna i dopiero oryginal sie sprawdza

odkrec wtrysk i sprawdz podstawke moze byc popekana juz ze starosci albo sparciala


[quote=""adam""]Gratuluje rozwiazania problemu :) Ja jestem druciarzem xD mam zrobiona podstawe pod wtryskiem z dwoch warstw bakielitu :D Pozostalosc po zmianie wtrysku z 1.4, tak to bym musial kupic[/quote]


jak to sie mowilo nie DZIEKUJE :) gasniecie zniknelo przy spokojnej jezdzie a jak szalejesz i energicznie hamujesz i wysprzeglasz na styk to zdarzylo mi sie ze telepal mocniej i raz nawet zgasnal wiec jeszcze cos jest z obrotami na jalowym i wydaje mi sie ze to moze byc zaplon bo czasem zadko sie zdarzy ze jak sie rozpedzam to przez chwile jakby pracowal na 3 tlokach przez sekunde poczym lapie i cisnie dalej normalnie
w
wiertarka13
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 04 lut 2010, 13:49

Post autor: wiertarka13 »

No raczej nie oryginalny bo 45 zł , ale wymieniłem czujnik położenia przepustnicy 50 zł używka i dalej było to samo !!!!!!! i odpięliśmy ten niebieski - i jakby pomogło, może był zwalony choć nowy. Zobaczę jak trochę pojeżdżę z odpiętym. A podstawa , ta gumowa ok. Majster sam już nie wie , na kompie nie ma żadnych błędów, dam znać co i jak mam nadzieje że będzie ok. :crazy:
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Też mam ten problem;/ już mi sie skończly pomysły:( gdy tylko pola zaczyna łapać temp powyzej 80 stopni automatycznie zaczynaja obroty spadac i falować :/ nie wiem co juz wymienić i sprawdzć. podstawa wtrysku ok nowy krokowiec przewody WN kopulka palec świece maja 3 m-ce(3 elektrdowe) , zaplon ustawiony na lampie, niebeski czujnik temp. 4 sztuki sprawdzone włacznie z orginałem i dalej to samo. TPS ustawiany na różne sposoby i nic:/ przewod z serwa też w dobrej kndycji. Auto pali od strzała i podczas jazdy zadnych problemów. dodam jeszcze ze VAG nie pokazuje zadnych problemów.
m
matGT
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 11 paź 2009, 14:22
Lokalizacja: Wsk.

Post autor: matGT »

Czyszczenie przepustnicy?
w
wiertarka13
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 04 lut 2010, 13:49

Post autor: wiertarka13 »

NO to sie nacieszyłem , nadal to samo jak temperatura podskoczy znowu się dławi przy dodaniu gazu i potrafi zgasnąć na wolnych obrotach i co wy na to ?????????????????
W poniedziałek znowu do warsztatu - majster sie chyba się załamie :jester: :jester: :jester: :butcher: :butcher:
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

W moim przypadku przepustnica czyszczona na wysoki polysk wszystko zrobione i poskładane jak powinno być. jutro ciąg dalszy sprawdzania, zostało mi chyba tylko ustawienie TPS 900obr/min na rozgrzanym silniku i wtedy może przestanie kuleć zobaczymy co będzie
PozdraVWiam
Awatar użytkownika
mocus
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 14 paź 2009, 14:51

Post autor: mocus »

wpadlem na pomysl sprawdzenia uszczelki miedzy kolektorem a pierwszym wydechem bo to jedyna droga do sondy gdzie moze zalapac jakiegos lewego powietrza i zafalszowac jej odczyty szczegolnie jak sie ma auto na glebie i przywali nie raz albo przytrze o jakis prog zwalniajacy albo cos - sprawdzcie, ja u mnie mam odymione i dmucha jak zblize reke spalinami troche wiec uszczelka ewidentnie do wymiany a auto dalej gasnie
w
wiertarka13
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 04 lut 2010, 13:49

Post autor: wiertarka13 »

A ja zalałem benz 98 i coś lepiej tylko na raptowne wciśnięcie gazu na biegu jałowym się dławi ale to chyba kwestia zapłonu . Jutro jeszcze to stestuje, i zapłon ustawie i dam znać :bow: :banghead:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”